Vanmorgen zag ik op de radiateur, nét onder de slang op de bovenste aansluiting, dat koelvloeistof naar buiten kroop. Ongeveer 15.000 km geleden is de kop gelicht, en zijn nieuwe slangen en klemmen in het vooronder geplaatst. Tot nu geen drup verlies. Nu is het bovenste deel van de radiateur een soort harde PVC. Bestaat de kans dat er op een gegeven moment materiaal moeheid kan ontstaan waardoor er een scheur ontstaat? Zijn er meerdere TD5 rijders die dat wel eens hebben meegemaakt? De radiateur is 11 jaar oud.
Groet, Chris
Disco TD5 (Aut) Zwakke punten radiateur
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Disco TD5 (Aut) Zwakke punten radiateur
Ja.
Juist het plastic hard vaak uit en gaat lekken. Na 11 jaar zou ik gewoon een nieuwe steken. Kun je wel lijmen maar de rest is ook kut, ook het alu, dus gewoon vervangen.
Juist het plastic hard vaak uit en gaat lekken. Na 11 jaar zou ik gewoon een nieuwe steken. Kun je wel lijmen maar de rest is ook kut, ook het alu, dus gewoon vervangen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Disco TD5 (Aut) Zwakke punten radiateur
Edward schreef:Ja.![]()
![]()
Vanmorgen bij Geba een nieuwe besteld, komt goed.