Mijn LR 2.3 TD heeft het van de week begeven.
Op de snelweg verloor ik vermogen en in de file bleek dat hij onregelmatig liep. Het leek erop dat er een cilinder was uitgevallen.
Ook kwam er een grijs/witte rook uit de uitlaat. ANWB gebeld en die stelde de diagnose "verstuiver defect".
Ik heb de verstuivers vervangen door geteste exemplaren en gelijk het brandstof filter meegenomen.
Na het ontluchten start hij heel moeizaam en loopt alleen nog stationair. Er komt heel veel grijs/witte rook uit de uitlaat en af en toe een plof. De rook stinkt naar diesel.
Mijn koelvloeistof blijft op peil en het koelsysteem staat op druk als hij warm is maar dat verdwijnt bij afkoelen.
Twee jaar geleden (ongeveer 10000 km) is de kop gereviseerd.
Ontluchten heb ik gedaan door de handbediening op de opvoerpomp te gebruiken totdat diesel uit het filter loopt. Daarna op de inspuitpomp en vervolgens de verstuiverleidingen.
Iemand een idee hoe ik de oude dame weer aan het rijden krijg?
Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
-
Poullandman
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:46
- Locatie: Bathmen
Re: Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
ontluchten luistert nauw! en staat ze wel op tijd?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Poullandman
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:46
- Locatie: Bathmen
Re: Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
Ik heb er net 2800 km mee door Schotland gereden, zonder problemen.
Kan de pomp zo van tijd af raken?
Kan de pomp zo van tijd af raken?
Re: Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
kan zelfs een brandplaatje van je injector zijn.... net even een klein beetje lucht en je hele systeem is beroerd
( don't ask me how I know....
)
kan rotzooi in je tank/leiding/filter zijn, een pissende injector, pomp die op is, of vervuilt, venturi kaduuk... noem maar wat...
heb je je injecoren gereinigd ? ( ultrasoon) of heb je zo'n flesje in je tank gegooid, injectorcleaner?
ik heb laatst ook een injector gehad welke verstopt zat... witte rook, beroerd lopen.... met draaiende motor alle leidingen even ontlucht, rondje ring op toeren gereden en het was weer normaal
( don't ask me how I know....
kan rotzooi in je tank/leiding/filter zijn, een pissende injector, pomp die op is, of vervuilt, venturi kaduuk... noem maar wat...
heb je je injecoren gereinigd ? ( ultrasoon) of heb je zo'n flesje in je tank gegooid, injectorcleaner?
ik heb laatst ook een injector gehad welke verstopt zat... witte rook, beroerd lopen.... met draaiende motor alle leidingen even ontlucht, rondje ring op toeren gereden en het was weer normaal
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Poullandman
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:46
- Locatie: Bathmen
Re: Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
Ik had nog een set gereviseerde injectoren liggen, die heb ik erin gezet. Samen met nieuwe plaatjes.
Ik ga toch nog maar eens ontluchten. Ik vind die hoeveelheid rook wel vreemd, net aslof er of teveel diesel komt of op het verkeerde tijdstip....
Ik ga toch nog maar eens ontluchten. Ik vind die hoeveelheid rook wel vreemd, net aslof er of teveel diesel komt of op het verkeerde tijdstip....
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
Wat voor type lr...wat voor motor...welk bouwjaar. (Dat zou in de titel moeten staan...zie sticky bovenaan in de techniek sectie)
Verder hebben brandplaatjes bij een niet-td5 O ongeveer niks met lucht in het brandstofsysteem te maken
Verder hebben brandplaatjes bij een niet-td5 O ongeveer niks met lucht in het brandstofsysteem te maken
gone
Re: Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
Dat staat er toch, een 2.3Td.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
Roger B. schreef:
Verder hebben brandplaatjes bij een niet-td5 O ongeveer niks met lucht in het brandstofsysteem te maken
brandplaatjes, brandplaatjes..... ja, zo noem ik die koperen ringen om de injectors
en ik niet alleen!
http://www.hurxkens.nl/index.php?item=b ... 61&lang=NL
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Motor loopt slecht (eigenlijk niet)
Brandplaatjes zitten tussen de verstuiver en de kop en dichten geen diesel af maar compressiedruk.
Die uit je link zijn idd brandplaatjes...maar die doen niks aan lucht in de brandstof
Die uit je link zijn idd brandplaatjes...maar die doen niks aan lucht in de brandstof
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten