Ik heb een td5 automaat van 12-2001 met het volgende probleem.
Soms werkt de afstandsbediening wel dan weer niet, heb batterijtje vervangen zonder resultaat.
wanneer ik hem dan handmatig open en na alarm probeer te starten reageert hij niet, wanneer dan toevallig de radio of airco aanstaat vallen deze ook uit bij het omdraaien van de sleutel. Wanneer ik dan maar blijf proberen en een paar keer meer met de versnellingshandel flink op en neer ga gaan de m en s lampjes branden. Als ik dan een aantal keer de deur open en dicht doe en de sleutel in en uit het contact haal springt hij soms opeens aan en branden er geen m en s lampjes meer. De accu is vorig jaar vervangen en is goed.( Wel gebruik ik hem af en toe om met startkabel mijn zitmaaier te starten, doe dit al jaren en gaf nooit problemen).
D2 2001 Td5: Problemen met afstandsbediening en starten
-
Landmarcs
Re: Problemen met afstandsbediening en starte td5
Dag Somers,
Je zegt dat de accu goed is ... hoe is dat vastgesteld ?
En verder, ook al is de accu goed, als er iets mis is met de accu-klemmen en/of de massa-aansluiting dan kan je tijdens het starten een boordspanning hebben die diep onderuitzakt. Een Td5 start gewoon niet bij een te lage boordspanning, radio-uitval is eigenlijk ook een vingerwijzing in de richting van een inzakkende boordspanning.
Groeten MarcS
Je zegt dat de accu goed is ... hoe is dat vastgesteld ?
En verder, ook al is de accu goed, als er iets mis is met de accu-klemmen en/of de massa-aansluiting dan kan je tijdens het starten een boordspanning hebben die diep onderuitzakt. Een Td5 start gewoon niet bij een te lage boordspanning, radio-uitval is eigenlijk ook een vingerwijzing in de richting van een inzakkende boordspanning.
Groeten MarcS
Bedankt ik zal de klemmen controleren en de accu laten doormeten.
Heeft dit ook te maken met het soms niet reageren op de afstandsbediening?
Heeft dit ook te maken met het soms niet reageren op de afstandsbediening?
Ook heeft de motor veel minder vermogen als voorheen.
Als ik met een paardentrailer heuvelop ga zakt de snelheid terug van 90 kmh naar 60 kmh of zelfs minder.
Kan dit aan bijv de turbo liggen want als ik de motor stationair laat draaien en ik geef langzaam gas gaat het toerental gelijkmatig omhoog en niet zoals eerst dat het bij +/- 1300 toeren ineens omhoogschiet naar 1800 à 1900 toeren.
Roken doet hij absoluut niet.
Als ik met een paardentrailer heuvelop ga zakt de snelheid terug van 90 kmh naar 60 kmh of zelfs minder.
Kan dit aan bijv de turbo liggen want als ik de motor stationair laat draaien en ik geef langzaam gas gaat het toerental gelijkmatig omhoog en niet zoals eerst dat het bij +/- 1300 toeren ineens omhoogschiet naar 1800 à 1900 toeren.
Somers schreef:Ook heeft de motor veel minder vermogen als voorheen.
Dit lijkt me een ander probleem te zijn. Alles wijst op een slechte accu, slecht contcont of slechte aarde. Ook het m en s lampje wijst daar op. Ik zou de klemmen goed controleren en eventueel schoonmaken. Het kan zijn dat de batterij een defect heeft , ik zou hem even laten testen.
Het niet reageren van de afstandsbediening kan ook met de receiver te maken hebben. Die zit aan de bestuurders kant naast het achterste dakraam. Soms lekken die en dat geeft problemen , ik heb er al eens een moeten vervangen omdat die van mij ook niet altijd reageerde .Maar het verklaard jouw andere problemen niet dus ik denk toch aan de accu. De meeste accu's hebben een garantie van een paar jaar dus ik zou het even laten testen en zonodig vervangen.
Andere ideeën, wellicht water bij de bcu. Die zit in je dashboardkastje en regelt alles behalve motormanagement.
Wat betreft het andere probleem. Begrijp ik goed dat je eerder een probleem had dat de toeren omhoog schoten? Wat was toen het probleem? Olie in rode plug? Zeker even nakijken. Turbo is te controleren door luchtslang er af te halen en het asje op speling te controleren.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.