automaatbak disco2 verversen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sleen42

automaatbak disco2 verversen

Berichtdoor sleen42 » 10 Jun 2015, 10:31

Ik zit eens te denken;

ik wil de olie verversen van de automaatbak,gelijk natuurlijk ook filter mee vervangen.Als ik de olie gewoon aftap blijft er dus een paar liter oude olie in zitten.
Nu mijn gedachte; :idea: als ik de pan er onder vandaan heb,kan ik dan het filter verwijderen en aan de aanzuiging van de pomp een slang oid bevestigen die ik dan schone olie op laat zuigen uit een jerrycan?Dan wordt de schone olie meteen door de bak en koeler gepompt en loopt de oude olie er uit???Of slaat dit weer nergens op:-)
Ik weet ook niet hoeveel olie de pomp verpompt in bv 1 minuut en met hoeveel druk natuurlijk..??Ik zal dan alleen eerst even moeten kijken waar de oude olie weer terug de bak in komt,anders wordt het helemaal een smeerboel:-) :mrgreen:

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Waterrover
Beheerder

Re: automaatbak disco2 verversen

Berichtdoor Waterrover » 10 Jun 2015, 11:04

Hoi Jeroen,

Een leuk idee overigens, in theorie uitvoerbaar zou ik zeggen. Wel moet ik je waarschuwen dat het kleinste zandkorreltje legio storingen kan veroorzaken. Beter is het, aan de zijkant van de oliekoeler de connectie los te maken, en een officiële flush uit te laten voeren. Indien gewenst uiteraard, want het is nogal prijzig. Je kan ook 2 x achterelkaar olie verversen, dat lijkt mij een beter idee, en de minste kans op verontreiniging. ;)

Groet, Chris

Walterke

Berichtdoor Walterke » 10 Jun 2015, 13:20

Ik hoor alleen maar verhalen dat na het flushen van een automaat hij een paar maanden later is overleden. Mij lijkt het beste om te spoelen, moet goedkope olie :mrgreen:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Jun 2015, 13:30

Je bak is vers gereviseerd ...

Vervang iedere 20k olie en filter.

Das zeeeeer ruim vaker dan voorschrift.....en geen gekunstel nodig
gone

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 10 Jun 2015, 13:36

Hallo,

nee flushen/spoelen hoeft niet,bak doet het nog 99,9% goed, maar ik dacht; dan heb ik alle olie ververst :idea:

Af en toe schakeld de lockup wat laat in of duurt het wat langer voor hij er in gaat,vandaar even olie verversen :?

Bak heeft na revisie een paar maand terug nu weer bijna 30.000 gelopen dus wordt wel weer tijd :oops:

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Jun 2015, 19:23

Ik heb na de revisie na 5000km ofzo al ververst, en daarna gewoon na 20.000km

als straks de motor weer ok is gaat weer de olie eraf en nieuwe er in (met filter)
gone

Terug naar “Techniek”