RRC '72 V8: Achterbalk vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Justin

RRC '72 V8: Achterbalk vervangen

Berichtdoor Justin » 27 Mei 2015, 22:40

Goedeavond heren,

Zojuist begonnen aan het demonteren van de achterkant van de Range Rover, om de achterbalk te gaan vervangen (en misschien ook maar gedeelte van de kofferbodem..). Werkelijk compleet weggerot. Ik kan me herinneren dat er een prachtig topic was, met vele foto's en tips, over het vervangen van deze balk. Echter; deze kan ik nergens vinden. Iemand enig idee?

Met vriendelijke groet,

Justin Pasman

Roger B.

Re: RRC '72 V8: Achterbalk vervangen

Berichtdoor Roger B. » 27 Mei 2015, 23:54

je bedoelt waarschijnlijk dat topic over die blauwe classic... kan ik ook zo 1,2,3 niet vinden..

hier staat ook wel e.e.a in, maar niet uitgebreid, en D1, maar das vrijwel identiek
gone

Justin

Berichtdoor Justin » 28 Mei 2015, 00:42

Dat is wel een geweldig topic, vooral omdat het onderbouwt met zoveel foto's!

Idd niet het topic wat ik bedoelde, weet eerlijk gezegd niet meer of het om een blauwe Range Rover ging. Zou heel goed kunnen. Weet wel dat dit een erg duidelijk topic was. Wil onder andere weten of het nodig is om mijn achterste hoekpanelen (waar de achterlichten in zitten) te verwijderen, en hoe ik bij die moeren kom. Hoe de achterbalk bevestigd zit op de koets (zover verrot dat ik niet kan zien waar het gelast is). Etc.

Thanks voor de link. Ik zoek ook nog verder naar dat ene topic ;)

Justin

Berichtdoor Justin » 29 Mei 2015, 00:18

Niet meer kunnen vinden helaas. Misschien toch niet van het forum maar een andere website en inmiddels onvindbaar via google.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 29 Mei 2015, 08:03

... if you google "Range Rover rear goal post replacement" then you will get hundreds of hits these are just two of them

http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=22294

http://www.ronjacob.com/

I'll try and dig out some photos of my own Range Rover too.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Justin

Berichtdoor Justin » 29 Mei 2015, 13:48

Bedankt Rob, vooral voor die eerste.

De hoekpanelen (met achterlichten) moeten er dus duidelijk af.
Echter; hoe krijg ik deze los/vast? Het zit vast met popnagels (die kan ik gewoon uitboren) maar ook met bouten aan het andere zijpaneel, waarvan de moeren aan de achterkant onbereikbaar zijn. Deze zullen gaan meedraaien bij loshalen en vastzetten. Moet het zijpaneel/achterspatbord helemaal eraf om de hoekpanelen er af te krijgen?

Edit: zojuist maar de hele zijpanelen eraf geschroeft (althans, bouten afgebroken ;) ), dus kan er nu redelijk goed bij.
Lijkt me verstandig om de tank eronderuit te halen, maar auto moet nog worden verreden naar iemand die helpt met lassen. Zit er een brandstofpomp in de tank, of kan ik gewoon een buitenboordmotortank aansluiten op de slang die van de brandstoftank naar de motor gaat en heeft hij een externe pomp?

Project wordt wel wat uitgebreider, gelijk binnenkant van de spatborden etc helemaal opknappen. Nouja, zo wordt hij op een gegeven moment weer keihard ;)

Justin

Berichtdoor Justin » 12 Jun 2015, 01:18

Achterbalk is vervangen door een mooie nieuwe van Paddock. Gelijk de plekjes in de bodemplaat en het linkerspatbord vervangen. Alles weer helemaal netjes. Nu alleen nog schilderen en het zooitje terug bouwen. Ik zal later nog wat pics plaatsen! Pak gelijk de hele achterkant maar grondig aan, kan dat weer een 43 jaar mee ;)

Alleen nog een vraagje over de tank. Hij heeft ooit eens gelekt toen ik hem helemaal vol had gegooid voor een lange tijd stilstaan (tegen condens in tank), dus echt vol tot in de vulpijp.
Nu ik de tank eronderuit heb bleken bij het op z'n kant houden van de tank dat deze lekt op alle 4 punten waar de ontluchtingslangetjes vastzitten, door dat rubber. Is dat normaal?
Rubber is nog wel lekker zacht en onbeschadigd, ziet er goed uit.

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 12 Jun 2015, 10:06

Misschien zijn de rubbers iets naar buiten gedrukt door dat de tank zo vol zat.
ONTluchting kan maar 1 kant op, naar buiten dus.

misschien de BEluchting eens nakijken op verstopping.
Disco 1994 300TDI

Justin

Berichtdoor Justin » 12 Jun 2015, 20:25

Beluchting is vrij. Heb wel liggen rommelen aan de rubbers maar zitten goed vast en kan ze er ook niet zo gemakkelijk uit pakken lijkt het, dan zou ik ze kunnen terugzetten met een klein beetje vaseline op de groef.

Terug naar “Techniek”