Mijn defender uit 1984 heeft sinds kort een probleem met de motor. Als de motor koud is en ik start hem, dan loopt hij perfect. Maar als hij warm is dan begint hij onrustig te lopen. Vooral als ik een stukje ga rijden. De eerste 500 meter gaat perfect. Maar hierna als ik gas geef dan slaat de motor af, of het vermogen loopt terug. Tot bijna nul. Alleen als ik de choke uit trek dan kan redelijk nog rijden.
-In het verleden heeft de auto voor ongeveer 3 jaar op LPG gelopen.
-Ik heb een nieuwe carburateur (weber 32 34) erop gezet. De vorige had ik gereviseerd. Ik had het vermoeden dat het hierin zat omdat het leek dat hij beter ging lopen wanneer ik de mengselschroef aan pas. Hij lijkt ook voldoende benzine te krijgen.
-De ontsteking heb ik nagekeken (nieuwe contactpunten + afstellen, nieuwe condensator)
-Nieuwe bougies
-Hij knalt soms uit de uitlaat als ik van stationair naar vol gas ga.
-Maar (last but not least), als ik de olievul dop eraf draai. Dan komt er veel gas voorbij. Hij suist zelfs.
Ik heb een vermoeden. Maar ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is wanneer ik het bovenstaande op som. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Def 1984 2.25 benzine: loopt onrustig wanneer warm
Re: Def 1984 2.25 benzine: loopt onrustig wanneer warm
kleppen stellen?
staat ze op tijd?
juiste opening bougies?( voelermaatje)
zie geen nieuwe bougiekabels...
oude benzine?
zooi in tank/filter/leidingen..
luchtfilter vervangen...
just my 2 cents...
staat ze op tijd?
juiste opening bougies?( voelermaatje)
zie geen nieuwe bougiekabels...
oude benzine?
zooi in tank/filter/leidingen..
luchtfilter vervangen...
just my 2 cents...
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
- peter191064
Klinkt als een verstopping in de benzine leiding.
Filter in de tank wat zo goed als dicht geslagen is.
Vuil in de leiding wat tot een bepaald punt opgezogen wordt en dan de leiding afsluit.
Vapor-lock: benzine die te warm wordt waardoor de benzine in de leiding gas-vormig wordt en zo een belemmering vormt.
Dit kan ook in vlak bij of in de carburateur voor komen.
Succes!!
Filter in de tank wat zo goed als dicht geslagen is.
Vuil in de leiding wat tot een bepaald punt opgezogen wordt en dan de leiding afsluit.
Vapor-lock: benzine die te warm wordt waardoor de benzine in de leiding gas-vormig wordt en zo een belemmering vormt.
Dit kan ook in vlak bij of in de carburateur voor komen.
Succes!!
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
-
Waterrover
- Beheerder
Je zou de bobine kunnen vervangen, en/of kijken of hij wel voldoende spanning krijgt? Ik heb iets dergelijks ook gehad met mijn oude Opel Manta op lpg. Na de montage van een blauwe Bosch, ging hij weer als de brandweer.
Groet, Chris
Groet, Chris
Bedankt voor de reacties. Ik zal morgen de kleppen gaan controleren. Verder heb ik ook nieuwe bougie kabels/luchtfilter/benzine filter gehaald.
De bobine heb ik gisteren vervangen. Maar dit gaf helaas geen verandering. Vuil in de benzine leiding vind ik een interessante opmerking. Ik zal eens kijken of dit niet het geval is.
Zelf zat ik aan de kleppen te denken. Vooral omdat er zoveel rook uit de olievul gat kwam. En ook omdat hij op LPG gelopen heeft.
De bobine heb ik gisteren vervangen. Maar dit gaf helaas geen verandering. Vuil in de benzine leiding vind ik een interessante opmerking. Ik zal eens kijken of dit niet het geval is.
Zelf zat ik aan de kleppen te denken. Vooral omdat er zoveel rook uit de olievul gat kwam. En ook omdat hij op LPG gelopen heeft.
- Erik Peters
Wanneer de kleppen te nauw staan, kan het zijn dat ze bij warme motor niet meer volledig sluiten, met slecht lopen tot gevolg. Rook uit het olievulgat betekend carterdruk en dat komt doorgaans van versleten zuigerveren.bewap schreef:Zelf zat ik aan de kleppen te denken. Vooral omdat er zoveel rook uit de olievul gat kwam. En ook omdat hij op LPG gelopen heeft.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bedankt Erik. Ik zal eens kijken naar de klepspeling inderdaad.
Wat is eigenlijk de beste manier om te bepalen dat er geen vapor lock is?
Wat is eigenlijk de beste manier om te bepalen dat er geen vapor lock is?