Bij het vervangen van de master cylinder van mijn koppeling heb ik in mijn ethousiasme de banjo tussen de cylinder en de sensor kapot gedraaid. Bij het zoeken naar onderdelen kwam ik onderstaand plaatje tegen:
Nog even verder zoekend kwam ik ook het volgende plaatje tegen:
Dit laatste plaatje lijkt meer op de situatie zoals dat in mijn auto zit, maar hierbij wordt aangegeven dat dit voor auto's van 2007 en later van toepassing is.
Waar zou de sensor dan aangesloten zijn in het eerste plaatje?
Groeten,
Jasper
Defender 110 Td5 1999 welke configuratie koppelingscylinder
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Defender 110 Td5 1999 welke configuratie koppelingscylin
Het plaatje is waarschijnlijk niet helemaal duidelijk omdat de oudere modellen onderdeel 25, de banjo bout en de sensor niet hadden. Bij de TD5 zit het waarschijnlijk precies hetzelfde als bij de Puma modellen na 2007:
De banjo bout steekt door onderdeel 25.
De sensor wordt in de banjo bout geschroefd.
En de leiding word in onderdeel 25 geschoefd.
Maar je kunt eigenlijk niet misgrijpen.
Want volgens Microcat is de master cylinder van een TD5 uit 1999: STC100410
(zie http://lrparts.net.ru/ maar even doorklikken op die gekke tekens: Каталог запасных частей Land Rover)
Dat nummer is vervangen door: STC100411
(zie http://www.lrdirect.com/STC100410-Clutc ... =STC100410)
STC100411 is weer vervangen door STC500100
En STC500100 is de master cylinder van de Puma.
Dus na 1998 zijn ze volgens mij allemaal uitwisselbaar.
De banjo bout steekt door onderdeel 25.
De sensor wordt in de banjo bout geschroefd.
En de leiding word in onderdeel 25 geschoefd.
Maar je kunt eigenlijk niet misgrijpen.
Want volgens Microcat is de master cylinder van een TD5 uit 1999: STC100410
(zie http://lrparts.net.ru/ maar even doorklikken op die gekke tekens: Каталог запасных частей Land Rover)
Dat nummer is vervangen door: STC100411
(zie http://www.lrdirect.com/STC100410-Clutc ... =STC100410)
STC100411 is weer vervangen door STC500100
En STC500100 is de master cylinder van de Puma.
Dus na 1998 zijn ze volgens mij allemaal uitwisselbaar.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Defender 110 Td5 1999 welke configuratie koppelingscylin
... SYG500020
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten