Defender Tdci 2007 Lange sidebars voor 3-deurs 110?
Defender Tdci 2007 Lange sidebars voor 3-deurs 110?
Weet iemand of er sidebars (zwart, met zwart traanplaat) bestaan voor een Defender 110 3-deurs die onder de gehele dorpel vallen, van voorwiel tot achterwiel? Ik kan alleen maar lange sidebars vinden voor 5-deurs 110....
Laatst gewijzigd door Heidi73 op 29 Apr 2015, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik Peters
Re: Defender bjr? motor? Lange sidebars voor 110 3-deurs???
Zoiets past inderdaad alleen op een 5 deurs.
Ze hangen aan het U-profiel van de dorpels (onder de deuren) en bij een hardtop lopen die niet ver genoeg naar achteren door. Verder worden ze afgesteund/bevestigd op het chassis.
Die sidebars zaten mij net iets te hoog om als opstapje te kunnen gebruiken bij het instappen, dus ik heb van die uitklapbare opstapjes gemonteerd (en onlangs rocksliders: zie).
Groet,
Erik.
Aanvulling: Deze zijn er wel en worden (op twee plaatsen) rechtstreeks aan outriggers van het chassis bevestigd.
Ze hangen aan het U-profiel van de dorpels (onder de deuren) en bij een hardtop lopen die niet ver genoeg naar achteren door. Verder worden ze afgesteund/bevestigd op het chassis.
Die sidebars zaten mij net iets te hoog om als opstapje te kunnen gebruiken bij het instappen, dus ik heb van die uitklapbare opstapjes gemonteerd (en onlangs rocksliders: zie).
Groet,
Erik.
Aanvulling: Deze zijn er wel en worden (op twee plaatsen) rechtstreeks aan outriggers van het chassis bevestigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Lange sidebars voor Defender 110 3-deurs, bouwjaar 2007?
Thanks Erik! Mochten er nog meer mensen een idee hebben, dan hoor ik het graag 
-
Landmarcs
Heidi73 schreef:Thanks Erik! Mochten er nog meer mensen een idee hebben, dan hoor ik het graag
Er is natuurlijk altijd wat op de montage va SideBars te bedenken, onder de flanken van een HardTop is er alle ruimte ....
Maarrrr .... waarom wil je SideBars ? Mijns inziens zijn ze onhandig: Te hoog als handige instap, te breed, en ook nog eens een "valse" bescherming.
RockSliders zijn "gewoon" ook (min of meer) pas/kant-en-klaar beschikbaar, ook voor een HardTop (je hebt dan een extra dwarsbalk nodig, als het een goede degelijke set RockSliders is, normaal zit dat dus erbij bij de HardTop-variant). En als je dan een instap-hulpje nodig hebt vanwege de strakke rokjes (of de reumatiek of ...) dan is zo'n standaard uitklap-trede als Erik noemt wel zo handig.
O ja, ik zie op de foto van jullie oude 90 ook SideBars, dus je hebt wellicht andere ervaringen / opvattingen.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:O ja, ik zie op de foto van jullie oude 90 ook SideBars, dus je hebt wellicht andere ervaringen / opvattingen.
Groeten MarcS
Hoi Marc,
We gebruiken onze daktent regelmatig en dan zijn sidebars heel erg praktisch. Daarnaast dienen ze niet direct als bescherming tijdens terreinrijden, omdat we dat simpelweg erg weinig doen. Qua opstap-hulpje zijn we er inderdaad aan gewend (korte rokjes draag ik niet
Als je een rockslider monteert is het vrij eenvoudig om daar dan weer een sidebar aan te monteren. Als opstap is een rockslider ongeschikt omdat je onvermijdelijk de lak van de wagen aftrapt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Als opstap is een rockslider ongeschikt omdat je onvermijdelijk de lak van de wagen aftrapt.
Daar hadden we wat op gevonden - traanplaat!
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:Edward schreef:Als opstap is een rockslider ongeschikt omdat je onvermijdelijk de lak van de wagen aftrapt.
Daar hadden we wat op gevonden - traanplaat!
Ik heb al eens iemand horen uitroepen: Dat spul heet niet voor niks tranenplaat !
Sorry Vincent, maar ik vind het niet mooi. 't Plaatje was me al opgevallen en ik dacht dat de tranenplaat corrosie verborg.
Dan maar liever een gewone RockSlider met een SideBar eronder (of een RockSlider met krik-gaten, en een in haakbare treeplank).
Groeten MarcS
Smaken verschillen gelukkig, stel je voor dat we allemaal in dezelfde eenheidsworst zouden rondrijden. En ging het bij de Defender eigenlijk niet "per definitie" om functionaliteit boven de looks?
Ik vind het handig, heb ook traanplaat op de wings omdat ik daar nogal eens op klim als ik op mijn roofrack moet zijn, of zodat ik er gereedschap dan wel koffiemokken kan stallen zonder bang te hoeven zijn voor een krasje. Hoewel ik haar wel graag netjes hou en daar ook moeite voor doe en in investeer - dat zie je ook wel aan de foto ondanks dat de dame al 19 jaar is - stoor ik mij niet aan bijvoorbeeld de greenlane sporen aan de zijkant en dergelijke, dat is "karakter"...
Ik vind het handig, heb ook traanplaat op de wings omdat ik daar nogal eens op klim als ik op mijn roofrack moet zijn, of zodat ik er gereedschap dan wel koffiemokken kan stallen zonder bang te hoeven zijn voor een krasje. Hoewel ik haar wel graag netjes hou en daar ook moeite voor doe en in investeer - dat zie je ook wel aan de foto ondanks dat de dame al 19 jaar is - stoor ik mij niet aan bijvoorbeeld de greenlane sporen aan de zijkant en dergelijke, dat is "karakter"...
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
Re: Defender Tdci 2007 Lange sidebars voor 3-deurs 110?
Precies, smaak is onbetwistbaar ...
Tranenplaat op de wings vind ik niet zo'n probleem. Een kop thee oid mag van mij overigens zondermeer op de wing "geparkeerd", op tranenplaat staat een een kop lang niet zo stabiel. (Als ik nog eens tegen een net stukje wing-tranenplaat aanloop ... wie weet ... )
Groeten MarcS
Tranenplaat op de wings vind ik niet zo'n probleem. Een kop thee oid mag van mij overigens zondermeer op de wing "geparkeerd", op tranenplaat staat een een kop lang niet zo stabiel. (Als ik nog eens tegen een net stukje wing-tranenplaat aanloop ... wie weet ... )
Groeten MarcS