S3: welke nieuwe voorstoelen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
GertJantH

S3: welke nieuwe voorstoelen?

Berichtdoor GertJantH » 28 Apr 2015, 13:56

Bij de aanpassing van Milady Landy voor onze voorgenomen reis van 1/2 jaar in 2016 overweeg ik de standaard stoelen te vervangen door andere.
Welke stoelen komen daarvoor in aanmerking?
- standaard defender stoelen
- stoelen van een ander merk
- (tweedehands) maatstoelen

Overigens wil ik niet dat de zitting van de stoel veel hoger is dan standaard vanwege mijn lengte (2.03m).
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl

Teun

Re: S3: welke nieuwe voorstoelen?

Berichtdoor Teun » 28 Apr 2015, 16:51

Als je dezelfde hoogte wilt behouden kun je overwegen alleen een hogere rugleuning te nemen. Dat zit al een stuk beter en je zitkussen blijft dezelfde.
Een andere optie is de after market set van Exmoor. Smoelt goed, zit prima. Neem dan wél leren bekleding, want de skai versie laat je snel zweten...
Defender 90 2.2 tdci Soft Top - 'Liv'
Defender 130 CC HCPU 2.2 tdci - 'Mr Wilks'

roelof soeteman

Berichtdoor roelof soeteman » 28 Apr 2015, 16:57

Ik heb in de mijne Honda CRX stoelen zitten, zitten heerlijk, zijn niet al te dik en redelijk makkelijk te krijgen. Een van mijn regelmatige reisgenoten, die 2,02m lang is, past er ook nog goed mee achter het stuur, hoewel zijn uitzicht ver vooruit wat beperkt is door de bovenrand van het raam. Daar had hij overigens ook al last van met de originele (de luxe, dus hoge rugzitting, maar volgens mij hetzelfde zitvlak)stoelen.

Roelof
Land Rover Series 3 SWB '79

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 28 Apr 2015, 19:52

Ik heb ook Honda CRX stoelen in mijn serie 2a pick-up.
Zitten heel goed met veel zijdelingse steun. Ze kunnen in een serie pick-up alleen niet ver genoeg naar achteren en mensen van mijn lengte zitten dan teveel op de kont met te weinig steun bij de bovenbenen.
Mijn CRX stoeltjes hebben ondertussen ook hun beste tijd gehad en ik kwam op een engels forum de tip tegen van Smart stoelen.
Geintregeerde gordel en dunner dan de meeste stoelen waardoor ze dus ook iets verder van het stuur af komen.

http://www.landyzone.co.uk/lz/f62/smart-car-seat-conversion-201082.html

Groet,
Eric

Terug naar “Techniek”