Een goede dag,
Een vraag over mijn 110 td5. Als ik gewoon rustig optrek vanuit stilstand of doorschakel naar zijn 2 hikt de aandrijving iets. Tis net of mijn koppeling slipt. Dit gebeurt alleen bij het loslaten van de koppeling. Als ik gewoon op de weg rijd met 80 en ik trap mijn koppeling is ontkoppeld hij vrijwel direct dus vrij hoog.
kruisjes hebben geen speling ( nieuwe aandrijfas) en verder kan ik ook niks raars vinden.
De auto heeft 175000 gelopen en bij mijn weten is dit nooit vervangen.
Ik heb geen idee hoe lang die platen meegaan eigenlijk.
Is het de plaat of eerst nog kijken naar andere dingen?
Def 110 TD5 1999 hikt bij koppelen/ koppelingsplaten op??
Re: Def 110 TD5 1999 hikt bij koppelen/ koppelingsplaten op?
Koppelingsplaat controle; hogere versnelling, stuk af laten zakken (niet smoren) en dan vol gas. Indien hij gewoon oppakt en versneld is je plaat OK, als hij hoger in toeren klimt, maar je gaat niet sneller dan istie versleten.
-
Roger B.
Er kan meer mis zijn met een koppeling dan alleen versleten... en uit hikken begrijp ik meer dat ie hapt dan dat ie slipt
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Er kan meer mis zijn met een koppeling dan alleen versleten... en uit hikken begrijp ik meer dat ie hapt dan dat ie slipt
Td5 dus met een dual-mass vliegwiel ... als dat moe wordt dan wordt het hikken/happen wel vaker beschreven als symptoom.
Groeten MarcS
TD5 geeft dan toch ook een hoop gegier?? alsof er een Vsnaar aanloopt?? bij m'n zusje iig wel...
en dure rep. bij Bas4Cars....
en dure rep. bij Bas4Cars....
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
was dat geen lek uitlaatspruitstuk?
gone