Indien je op dat moment de koppeling intrapt en gas geeft lopen de toeren vlot en ver op.
Gebruik ik de choke dan heb ik na 1-2 seconden voldoende power om vlot naar >100 km/h te gaan
Probleem doet zich ALLEEN voor op benzine en niet op LPG
Wat is er gedaan/ getest/ afgesteld:
- - hoogte vlotters gecontroleerd --> 17 mm/ was volgens spec
- opbrengst electrische benzinepomp gemeten (onbelast) --> 1.5L/min dus zoveel hoop ik niet te verbruiken
- gebruikte V8 electrische pomp gemonteerd --> geen verandering van probleem
- temp compensatoren aan zijkant carbs gedemonteerd en gecontroleerd --> gaan bij ongeveer dezelfde temp open
- carbs (Stromberg/Zenith 175 CDSE) individueel afgesteld en daarna gesynchoniseerd (eea volgens documentatie uit de kennisbank)--> stat toerental kan zakken tot <600 omw/min
- AFR meter ingebouwd om te kunnen weten wat er gebeurd, meter staat ingesteld op benzine (14.7 = lambda 1)
- stationaire mengsel in diverse afstellingen gehad en getest, geen verschil in probleem (nu ca waarde van 11.5 bij stationair) --> adjustmenttool met sleuf en niet met inbus
- aanzuigleiding naar pomp en persleiding naar carbs gecontroleerd op verstopping --> eenvoudig met de mond door te blazen en of aan te zuigen
- tank gedemonteerd en gecontroleerd op vuil voor aanzuigfilter --> niets gevonden
- tevens zijn recent verdelerkap, rotor en kabels vervangen
- dikkere olie (140) in carbs om zo te trachten de zuiger iets langer beneden te houden bij max vacuum (schijnbaar is er meer verrijking van het mengsel bij een lage zuigerstand en hoog vacuum dan een hoge zuigerstand en iets minder vacuum. Volgens testen van geloof ik Buckeye althans). Rij-eigenschappen veranderen gevoelsmatig niet bij gebruik van verschillende dikten olie, dus laat ik cardanolie nu nog maar zitten
- Membranen zijn naar mijn mening oke, want de zuigers gaan beiden synchrone op en neer bij bedienen gaspedaal, een lek membraan zou betekenen dat er minder/ geen vacuum boven de zuiger staat en deze dus minder snel of niet omhoog komt
Op het wereldwijde web vind ik een paar "lotgenoten" met hetzelfde probleem, echter hen worden tips gegeven die ik zelf ook al kreeg of werd hun klacht belachelijk gemaakt en voorgesteld dat ze maar inspuiting, SU of Edelbrock moesten nemen. Alleen nergens een terugkoppeling of het probleem ooit is opgelost.
Het verschil tussen de www klachten en de mijne is dat het bij hen meestal kwam na het vervangen van de carbs en bij mij na overschakelen op benzine.
Daaruit concludeer ik dat het probleem in de carbs moet zitten, maar wat zit er dan nog in wat dit probleem kan veroorzaken? Stromberg/Zenith 175 CDSE is geen rocketscience namelijk.
groet
Roel