200tdi, 110, slave koppeling

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

200tdi, 110, slave koppeling

Berichtdoor ppw » 13 Apr 2015, 21:02

vandaag out of the blue finaal door m'n koppeling heen getrapt.... geen druk, pedaal "los" en minimaal remvloeistof niveau...
bijgevult en zie het uit m'n bellhousing druppelen via de wadeplug.
nu zat er DOT 4 in..... zou het zomaar kunnen zijn dat dit niet goed gaat met de DOT3 welke op mijn '84-er voorgeschreven voiture?
ik heb nl. een 200TDi uit een Disco erin...en die hebben DOT4, toch?
ga ervan uit dat m'n slave de geest heeft gegeven, lekt namelijk nergens anders, alleen uit bellhousing, en zuiger van slave zat vast... koppelingsplaat/drukgroep/lager zijn verleden maand vervangen, en vork+ pin welke in slave moet zitten nog gewoon op z'n plek.
kan verkeerde DOT corrosie/oplossen rubbers tot gevolg hebben?
en moet ik nu ook m'n koppelingsplaat schoon maken/vervangen?
of pist die remolie er net naast?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: 200tdi, 110, slave koppeling

Berichtdoor RobStewart » 13 Apr 2015, 21:32

... whilst the original specification for the slave cylinder, Part Number 591231 (the same as the Series III), was for DOT 3 the rubbers used now happily will take DOT 4 so it is unlikely that it was the fluid that caused the problem, more often or not it's either old age or poor quality, so buy the TRW one and make sure it really is a TRW one and not a replacement one in a TRW box, which some dealers in NL sell.

Personally the amount of fluid that has leaked in and out is small and most of it would never go near the friction plate so I would just replace the cylinder.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: 200tdi, 110, slave koppeling

Berichtdoor ppw » 13 Apr 2015, 21:44

dank Rob! en idd, bought a TRW
http://www.paddockspares.com/591231g-cl ... lucas.html

al krijg ik soms kriebels als ik Lucas op iets zie staan..... te vaak de mist ingegaan qua electra :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: 200tdi, 110, slave koppeling

Berichtdoor RobStewart » 13 Apr 2015, 22:19

ppw schreef:al krijg ik soms kriebels als ik Lucas op iets zie staan..... te vaak de mist ingegaan qua electra :roll:


... well they were the first electrical company in the world to get their electronic ECU to leak oil :lol: :lol: :lol:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: 200tdi, 110, slave koppeling

Berichtdoor ppw » 13 Apr 2015, 22:40

3 amigo's I presume :mrgreen:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten