D3 BJR?? motor:navigatie laatste update ?
D3 BJR?? motor:navigatie laatste update ?
Wordt de navigatie van de disco 3 nog steeds bijgehouden of is 2010 de laatste cd uitgegeven? Zijn er simpele alternatieven op de losse systemen na?
- RobStewart
Re: D3 BJR?? motor:navigatie laatste update ?
... Western Europe 2011/2012 Part Number # T1000-18194 is the last official release from Navteq and costs € 199,00
http://www.navigation.com/Discovery-3_2 ... hfLABiyO4S
It's difficult to un-integrate the system as it's an intrinsic part of the Most ring, the cheapest alternative would be to go with a Tom-Tom or Garmin.
Rob
http://www.navigation.com/Discovery-3_2 ... hfLABiyO4S
It's difficult to un-integrate the system as it's an intrinsic part of the Most ring, the cheapest alternative would be to go with a Tom-Tom or Garmin.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
heeft het systeem een ingang voor beeldsignaal? dan zou je een stand-alone pc of ander apparaat met een beeld-uitgang er op aan kunnen sluiten en zo je navigatiebeeld op je originele scherm zien
gone
-
Landmarcs
Tja, met een LandRover ben je toch nooit de weg kwijt ... uhh .. of juist altijd ?
Ik heb in de Defender de goedkoopste oplossing, de Marc-Marc, maar daar gaat het bij het up-daten soms ook mis.
Groeten MarcS
Ik heb in de Defender de goedkoopste oplossing, de Marc-Marc, maar daar gaat het bij het up-daten soms ook mis.
Groeten MarcS
Heb enige dagen geleden de nieuwste versie van de Navigatie-DVD voor de Range Rover Sport 2008 gekocht. Ik moest wel want ik kwam alleen maar op plaatsen uit waar ik niet heen wilde.
Vooral het door mij in vet weergeven stukje tekst van deze website heeft mij diep ontroerd!
>>>>>
West-Europa - 2011/2012
LandRover-western-europe-map-large
Catalogus # T1000-18194
Deze DVD zijn de navigatie-oplossing bij uitstek voor zakelijke of privéreizen door West-Europa.
Een Land Rover rijder heeft een duidelijke eis: de perfecte combinatie van design en prestaties - met een vleugje avontuur! Maar wie in stijl van A naar B wil, moet erop kunnen vertrouwen dat het navigatiesysteem over up-to-date kaartmateriaal beschikt.
<<<<<
Werkelijk, en ik druk mij nu zéér voorzichtig uit, f - a - n - t -a - s - t - i - s - c - h dat in 2015 de laatste update van 2011/2012 is! Dat noem ik nog eens up-to-date ............
O ja, dat men schrijft "Deze DVD zijn ......" vergeef ik ze want als je zo druk bezig bent met updaten dan gaat er wel eens iets mis nietwaar!
Rob
Vooral het door mij in vet weergeven stukje tekst van deze website heeft mij diep ontroerd!
>>>>>
West-Europa - 2011/2012
LandRover-western-europe-map-large
Catalogus # T1000-18194
Deze DVD zijn de navigatie-oplossing bij uitstek voor zakelijke of privéreizen door West-Europa.
Een Land Rover rijder heeft een duidelijke eis: de perfecte combinatie van design en prestaties - met een vleugje avontuur! Maar wie in stijl van A naar B wil, moet erop kunnen vertrouwen dat het navigatiesysteem over up-to-date kaartmateriaal beschikt.
<<<<<
Werkelijk, en ik druk mij nu zéér voorzichtig uit, f - a - n - t -a - s - t - i - s - c - h dat in 2015 de laatste update van 2011/2012 is! Dat noem ik nog eens up-to-date ............
O ja, dat men schrijft "Deze DVD zijn ......" vergeef ik ze want als je zo druk bezig bent met updaten dan gaat er wel eens iets mis nietwaar!
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
-
Roger B.
denk je dat een auto die meer dan 3 jaar oud is de fabrikant nog enigszins boeit? niet echt... er zijn wel nieuwere DVD's, maar die werken in nieuwere auto's
en vertalen van folders en advertenties (en handleidingen) schijnt welhaast onmogelijk te zijn zonder er google translate achtige fouten in te laten staan
en vertalen van folders en advertenties (en handleidingen) schijnt welhaast onmogelijk te zijn zonder er google translate achtige fouten in te laten staan
gone
- RobStewart
Rob Pt schreef:...dat in 2015 de laatste update van 2011/2012 is! Dat noem ik nog eens up-to-date ............
... maybe you should be asking the question as to why Navteq, the sole supplier of GPS systems to Land Rover sold out to Nokia in 2011 and then stopped supplying updates for all their DVD based Navigation Systems, leaving a very large number of our customers unhappy.
Apparently there is nothing that Land Rover can do about it either.
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Roger B. schreef:denk je dat een auto die meer dan 3 jaar oud is de fabrikant nog enigszins boeit? niet echt...
Ik kan me niet voorstellen dat fabrikanten zich een dergelijke houding kunnen permitteren. Dat men niet tot in lengte van dagen kan blijven voorzien in alle onderdelen voor de echte oude modellen dat snap ik maar dit zie ik toch echt anders. In mijn reactie op Rob Stewart (hieronder) lees je hoe ik e.e.a. zie.
RobStewart schreef: .......... leaving a very large number of our customers unhappy. Apparently there is nothing that Land Rover can do about it either.
Juist door die ongetwijfeld vele ontevreden klanten in deze twijfel ik er niet aan dat Land Rover het graag anders had gezien tenminste dat mogen we toch hopen .........! Maar ik weet natuurlijk niet wat voor overeenkomsten Land Rover heeft/had met Navteq en later Nokia m.b.t. de leverbaarheid van updates voor oude(re) systemen.
Verder heb ik er ook geen idee van hoeveel van dit soort navigatiesystemen er wereldwijd zijn geleverd en nog in gebruik zijn en, zeer belangrijk, hoeveel gebruikers ervan behoefte hebben aan updates. Wat ik wel weet is dat het aanmaken van dergelijke DVD's voor een bedrijf als Navteq/Nokia geen probleem is. Dat de prijs wellicht hoger uitvalt i.v.m. een kleinere oplage kan ik begrijpen maar laat op z'n minst de keuze aan de gebruiker en doe het niet zo als nu!
Er zijn ook autofabrikanten die bijv. instructieboekjes van oudere modellen alleen op speciale bestelling leveren lees: laten drukken op aanvraag. Dat ze daardoor duurder worden .... ja, dat zij dan maar zo.
Hoe dan ook ik vind en blijf het belachelijk vinden dat 2012 vooralsnog kennelijk de laatste update is. Ik ga daar Navteq/Nokia zeker over benaderen en ben erg nieuwsgierig naar hun antwoord!
En ja, ik heb meerdere navigatiesystemen (o.a 1x TomTom , 2x Garmin en 1x Becker) tot mijn beschikking maar ik heb een Range Rover Sport met ingebouwd navigatiesysteem en dan zou ik met een TomTom of Garmin tegen de voorruit geplakt moeten gaan rijden ..........
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
Navtec levert gewoon updates voor de systemen. Het is de keuze van JLR om slechts 1x per twee jaar een update beschikbaar te stellen.
Als je me even doorgeeft welk systeem je hebt, Denso etc, dan zal ik navragen wat er mogelijk is.
Als je me even doorgeeft welk systeem je hebt, Denso etc, dan zal ik navragen wat er mogelijk is.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
Edward schreef:Als je me even doorgeeft welk systeem je hebt, Denso etc, dan zal ik navragen wat er mogelijk is.
... as it's a RRS TdV8 MY 20087 then it is MMM2 and whilst you can get the maps for F2 for 2014/2015 you can't for the RRS.
Now feel free to enquire Edward. I'll even make it easy for you and give you names of the directors and their phone number
Ask for Robert A.J Houben, or Franciscus M. van Haaren. Tel. 040 2981400 Address De Run 1115, 5503 LB Veldhoven, The Netherlands,
And please post your transcript of the phone call here.
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery