Nieuw en een vraag

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Lorenzo

Nieuw en een vraag

Berichtdoor Lorenzo » 05 Apr 2015, 22:36

Hallo Iedereen,

Mijn naam is lorenzo ben 22 jaar oud en ben nieuw op dit forum.

Ik ben van plan misschien een Land Rover FREELANDER uit het bj 2001 te gaan kopen met een v6 2,5L Benzine motor.

Is dit mij aan te raden, ik heb zo mijn twijfels omdat ik best veel slechte reviews lees en maar een aantal goede.

Met vriendelijke groet,

Lorenzo.

Roger B.

Re: Nieuw en een vraag

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2015, 23:06

welkom...

tja, ik ben geen fan van de benzine motoren in de FL1.... beiden zijn met dezelfde techniek gebouwd die bij kopdemontage kan zorgen voor problemen. Zeker de 1,8 maar ook de 2,5V6 hebben te vaak problemen met oververhitting en daarna koppakkingproblemen. Je kunt er geluk mee hebben, maar ook pech na pech.

de 2,5V6 heeft verder nog dat de kleppen in het inlaatspruitstuk problemen kunnen geven...

in mijn optiek is de Td4 de beste keuze als je een FL1 koopt
gone

VeeTee

Re: Nieuw en een vraag

Berichtdoor VeeTee » 06 Apr 2015, 07:35

+1 ... Maar... Alles is relatief, er zullen ook best wel goede exemplaren onder de bezinemotoren van de FL1 zitten, en je ziet natuurlijk alleen de probleemgevallen lanskomen op een forum - tekenend daarintegen dan toch is dat ik me niet kan herinneren ooit een motorisch probleem van de TD4 gezien te hebben op de verschillende fora die ik bezoek.
Wij hebben onze FL1 TD4 nu zelf 5 jaar (bj 2000), en tot nu toe geen motorische problemen gehad. Wel de koppeling, aircopomp en achterdeurraammechanisme (3x woordwaarde :lol: ). Nog nergens roest of corrosie! Het is een hele fijne en betrouwbare auto. Persoonlijk zou ik voor een TD4 exemplaar gaan dus...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Nieuw op het forum”