Ik vermoed dat het probleem dat ik aankaart ook bij andere RRS/RR modellen zou kunnen voorkomen en niet specifiek voor de TDV8 is.
Op de audio unit staat als type-aanduiding 6CD-565.
Met het radiodeel (FM/FM A en AM) is niets mis. Alles werkt zoals het behoort maar CD's afspelen in een geheel ander verhaal. Tot op heden is het me nog niet gelukt een CD af te spelen.
Wat voor CD ik ook laad: een originele, één op één kopie, een zelf gebrande met MP3's (of evt. andere formats), in nagenoeg alle gevallen krijg ik de foutmelding in het display DISC ERROR Please Eject of INVALID DISC. Het maakt niet uit in welke tray ik de CD laad of wat voor merk CD het is ingeval van een zelf gebrande. De kopieën zijn gemaakt op een iMac en op een Windows machine maar geeft geen verschil.
Heel soms verschijnt er na lange tijd het tracknummer in beeld en dat is het dan maar soms begint hij dan ook af te spelen tot ca. 1' 34" en stopt er dan mee. Verder gaan naar de volgende track werkt dan ook niet evenmin als wisselen naar een andere CD.
Het valt mij ook op dat alle acties van de speler veel tijd in beslag nemen.
Kortom: geen CD speler die doet wat 'ie moet doen.
Vragen:
1. moet ik er vanuit gaan dat de speler gewoon defect is?
2. is deze speler zo gevoelig dat hij bij het minste of geringste storing geeft?
3. staat de unit sowieso als slecht bekend?
4. iemand bekend met dit probleem?
5. iemand enig idee van de prijs van een nieuwe unit?
Met een zgn. reinigings-CD ben ik nog niet aan de gang geweest om de eenvoudige reden dat ik die niet heb. Tot slot merk ik nog op dat alle CD's die ik gebruikt heb wel normaal afspelen in de computers (iMac ; Windows desktop ; Windows laptop) en de CD-speler en CD-wisselaar van de Hi-Fi installatie.
Rob
[RRS TDV8 '08] Problemen 6 CD-wisselaar
[RRS TDV8 '08] Problemen 6 CD-wisselaar
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
- RobStewart
Re: [RRS TDV8 '08] Problemen 6 CD-wisselaar
... it's the CD player itself and it is not an uncommon problem. The 6CD-565 unit was Part Number VXU500540 or VXU500700 and is now LR011337 and is currently € 855,58 inc BTW and unfortunately as it is part of the MOST ring then you cant just swap it with something similar as it wont work and neither will the Navigation, Telehone etc etc .
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Bedankt voor je snelle reactie. Nou dat is dan duidelijk: geen CD-speler want het af kunnen spelen van CD's is me echt geen ruim € 850 waard.
Ik heb overigens ook nog een probleem met de 6DVD wisselaar (Alpine) maar daar maak ik wel een nieuwe topic over.
Rob
Ik heb overigens ook nog een probleem met de 6DVD wisselaar (Alpine) maar daar maak ik wel een nieuwe topic over.
Rob
Het lijkt me dat de lens vuil kan zijn (stof) of dat het mechanisme waarmee de laser langs de CD gaat stroef loopt (ook vaak stof).
met een reinigings-CD los je het meestal niet op. Het stof kan ook aan de kant van de lens zitten waar de reinigings-CD niet bij komt. Ik heb wel eens met succes de optiek van een speler weer schoon gekregen met een simpele blaaskwast (afd. fotografie). Het mechanisch gedeelte kan schoongemaakt worden en gesmeerd met speciale olie.
Verder kan de afregeling van sturing van het aftastmechanisme verlopen zijn. Dat is niet zo makkelijk opnieuw af te stellen zonder de nodige apparatuur.
JE kan je vraag ook stellen op:http://www.circuitsonline.net/forum/section/2
met een reinigings-CD los je het meestal niet op. Het stof kan ook aan de kant van de lens zitten waar de reinigings-CD niet bij komt. Ik heb wel eens met succes de optiek van een speler weer schoon gekregen met een simpele blaaskwast (afd. fotografie). Het mechanisch gedeelte kan schoongemaakt worden en gesmeerd met speciale olie.
Verder kan de afregeling van sturing van het aftastmechanisme verlopen zijn. Dat is niet zo makkelijk opnieuw af te stellen zonder de nodige apparatuur.
JE kan je vraag ook stellen op:http://www.circuitsonline.net/forum/section/2
In Nergenshuizen in Portugal is het wellicht iets lastiger, maar hier in de buurt zit gewoon een bedrijf dat deze apparaten repareert. In een wisselaar kunnen ze gewoon een nieuw loopwerk steken.
Net zoals een vriend een opgave kreeg van ettelijke honderden euri voor een nieuw display in z'n Range en een bedrijf in Helmond dat voor een paar tientjes gewoon kan repareren.......

Net zoals een vriend een opgave kreeg van ettelijke honderden euri voor een nieuw display in z'n Range en een bedrijf in Helmond dat voor een paar tientjes gewoon kan repareren.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:...... maar hier in de buurt zit gewoon een bedrijf dat deze apparaten repareert. In een wisselaar kunnen ze gewoon een nieuw loopwerk steken.
Verklap mij even waar hier in de buurt is. Een naam zou nog mooier zijn. In mei zijn we minstens 2 weken in Nederland dus .....
O ja, ik ben nog in overleg met mijn vrouw of we nu wel of niet naar Defender rijders zullen zwaaien
Edward schreef:Net zoals een vriend een opgave kreeg van ettelijke honderden euri voor een nieuw display in z'n Range en een bedrijf in Helmond dat voor een paar tientjes gewoon kan repareren.......![]()
Ja zo'n bedrijf ken ik ook maar dan voor Volvo. Krijgt werkelijk alle displays enz. gerepareerd.
@ Gerard4t: Bedankt voor het meedenken. Zal eens kijken welke opties haalbaar lees: voor mij uitvoerbaar zijn.
Rob
Rob Pt schreef:Verklap mij even waar hier in de buurt is. Een naam zou nog mooier zijn. In mei zijn we minstens 2 weken in Nederland dus .....
Rob
Ik ga naar RSC in Zuidlaren, maar er zijn er vast meer.
Edward van Vugt