Mijn eerste offroad ervaringen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
NcGroen

Mijn eerste offroad ervaringen

Berichtdoor NcGroen » 30 Mar 2015, 21:40

Zo, na 1,5 maand mijn Rovertje in bezit te hebben was het tijd om eens te kijken wat hij allemaal kan. Natuurlijk heb ik dat al veel gehoord, maar zelf nooit ervaren. Samen met mijn vader heb ik ons opgegeven voor een beginners cursus bij 4wd Travel en die vond gisteren plaats in Oss. De weersomstandigheden waren perfect, namelijk de hele week al regen en gisteren was dat niet anders. Ik had al meteen spijt van mijn bouwschoentjes en ik was jaloers op de mensen die wel laarzen mee hadden genomen :lol: Ondanks het weer heb ik de hele dag niemand horen klagen en heeft het de pret zeker niet gedrukt.

Wát een ervaring. Na een uurtje theorie mochten we crossen en zijn we rustig aan begonnen met het verkennen van het parcours. Heerlijk om door die blubber te raggen en enthousiast met alle cursisten de instructeur te praten over mijn/onze (nieuwe) hobby. Ja, ik ben om. Ik ga dit meer doen. Ik ben al met een schuin oog aan het kijken naar een vervolgcursus en heb al gekeken naar de jaloersmakende sfeermakers in de Evenementen rubriek. Daar ben ik wel met de neus op de feiten gedrukt dat er heel wat aan het Rovertje verbouwd moet worden om met de grote jongens mee te kunnen rijden.

Ook via deze weg wil ik vooral instructeur Harrie Schouten en alle mede cursisten bedanken voor de ontzettend leuke en leerzame dag. Ik vind het erg grappig om te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn, maar dit soort evenementen elkaar samen brengt. Je hebt een raakvlak en daar kan je niet lang genoeg over door praten. Hopelijk zien we elkaar snel weer een keer!

Op onderstaande foto's zijn er twee deelnemers te zien waarvan ik in het begin een beetje mijn twijfels had of die het wel gingen redden die dag. De Jimny deed niet onder aan de rest en vooral de Citroën C-crosser heeft de meeste aandacht getrokken. De Crosser kwam echt overal doorheen en omhoog, elke keer weer. Soms met een groter aanloopje dan andere, maar deed zijn werk écht goed! Ik zie een nieuwe club opkomen voor die jongens, haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat een heerlijk gevoel om lekker in je vel te zitten.

ppw

Re: Mijn eerste offroad ervaringen

Berichtdoor ppw » 30 Mar 2015, 21:57

mooi, eenmaal aangeraakt is een ( dure) verslaving :mrgreen: :mrgreen:
ikzelf ben jaren geleden met m'n toemalige 110 naar een evenement gegaan, heb een Marshal aan z'n hesje getrokken en gevraagd of hij rondje met me mee wilde rijden, en uit te leggen wat diff lock/hoog-laag doet, koppeling zo min mogelijk te gebruiken, en vooral 2&3 gebruiken, en vooral KIJKEN :mrgreen: :mrgreen:
da's al wat jaren geleden, en ben iets "wijzer".
als je vaker wilt off-roaden kun je ook opp modderpoel kijken, dat was gister in Spaarnwoude :mrgreen: :mrgreen: net zo leuk, wellicht iets uitdagender, en ook een diversiteit aan auto's; vooral ook leuk dat een NOOB met een ongeprepareerde RAM muurvast stond :roll: :D
en ik weer eens te overmoedig was :mrgreen:
vaak ben jij meer de beperking dan je auto :lol:
Afbeelding

http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 35&t=29393

en 25 april op het strand in Katwijk, erg leuk, met bijv. Dakartrucks, panda 4x4, porsches enz. en uiteraard een hoop Land Rovers
Laatst gewijzigd door ppw op 30 Mar 2015, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Re: Mijn eerste offroad ervaringen

Berichtdoor Roger B. » 30 Mar 2015, 22:00

Lid worden van de LRCH, veel evenementen van toerritten door het nederlandse landschap tot offroad dagen en kampeerweekends....

overigens hoef je echt niet veel te verbouwen om ver te komen met een defender, goede banden, dat is wel belangrijk
gone

Terug naar “Kroeg”