ik heb twee accu's:
een hoofd/start/lier accu (optima redtop)
en een acc. accu voor radio's/daklicht/usb laders ( TD5 accu-95Amp)
zitten onder seatbase met een Cyrix.
merk dat accessoire accu niet altijd vol zit, en denk erover om de standaard 65Amp Perkins dynamo te vervangen voor een 100Amp (AMR5425)
of evt. een tweede dynamo erin te gooien.
heb een 200Tdi uit een Disco....
wat te doen? ( voors-tegens?) of wat is wijsheid?
110 '84 200tdi: dynamo/accu vraag
110 '84 200tdi: dynamo/accu vraag
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: 110-200tdi: dynamo/accu vraag
... the biggest problem I see using the 300Tdi AMR5425 is that the front pulley expects to be driven by a multiriem and the original 200Tdi RTC5681 is driven by a V snaar and you can't swap the pullies over.
How old is the Td5 accu ? could it be that it's not holding it's charge or that you have a quiescent drain on it ?
Rob
How old is the Td5 accu ? could it be that it's not holding it's charge or that you have a quiescent drain on it ?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: 110-200tdi: dynamo/accu vraag
dank Rob, en poelie kun je toch wel over zetten??
accu is 2 jaar oud, maar wordt alleen voor acc. gebruikt.... hang hem wel even aan acculader
stiekem verdenk ik de cyrix ervan dat ze het niet naar behoren doet... ondanks dat ze in een doosje zat qua bescherming is op Havelte tijdens een diepe doorwading een beetje water ingekomen... maar dacht dat Cyrix waterdicht was??
http://www.youtube.com/watch?v=iiUyzbi-R74
accu is 2 jaar oud, maar wordt alleen voor acc. gebruikt.... hang hem wel even aan acculader
stiekem verdenk ik de cyrix ervan dat ze het niet naar behoren doet... ondanks dat ze in een doosje zat qua bescherming is op Havelte tijdens een diepe doorwading een beetje water ingekomen... maar dacht dat Cyrix waterdicht was??
http://www.youtube.com/watch?v=iiUyzbi-R74
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: 110-200tdi: dynamo/accu vraag
ppw schreef:op Havelte tijdens een diepe doorwading een beetje water ingekomen...
Die proef waar je een ander teamlid door heen moest slepen? Die was idd diep ja
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 110 '84 200tdi: dynamo/accu vraag
meet de spanning op de acc.accu en op de hoofdaccu, start de motor, geef een keer gas tot boven 2000 toeren en meet nog een keer beide spanningen.
Als de hoofdaccu meer dan -ik meen-13,5 volt heeft moet je cyrix ingeschakeld zijn en de andere accu dezelfde spanning krijgen.
Als je dynamo nog goed is kun je overwegen er een bij te zetten op de plek van de aircopomp, dan heb je 120+65, das de helft meer dan alleen die 120
Ook zou ik me niet blind staren op een landrover dynamo, gewoon een stevige kiezen met (mogelijkheid tot) gewone pulley en dan goed opletten dat je de pulley goed uitlijnt tov de andere pulleys.
Vervolgens zou ik dan de nieuwe, grotere dynamo aansluiten op de hoofdaccu (met name met het oog op lieren) en de oude lichtere op de accessoire accu aansluiten en de cyrix laten vervallen.
Als de hoofdaccu meer dan -ik meen-13,5 volt heeft moet je cyrix ingeschakeld zijn en de andere accu dezelfde spanning krijgen.
Als je dynamo nog goed is kun je overwegen er een bij te zetten op de plek van de aircopomp, dan heb je 120+65, das de helft meer dan alleen die 120
Vervolgens zou ik dan de nieuwe, grotere dynamo aansluiten op de hoofdaccu (met name met het oog op lieren) en de oude lichtere op de accessoire accu aansluiten en de cyrix laten vervallen.
gone
Re: 110 '84 200tdi: dynamo/accu vraag
mag op slot, Cyrix is dood....
hoorde op prikkers dat er 3 jaar garantie op zit
anders ga ik voor twee dynamo's 
edit: mailtje aan gewaagd, krijg een nieuwe! topservice!
hoorde op prikkers dat er 3 jaar garantie op zit
edit: mailtje aan gewaagd, krijg een nieuwe! topservice!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten