heb laatst een range rover P 38 gekocht met een 4,6l motor met automaatbak van 1998.wil het blok en de bak in mijn defender bouwen.het probleem is dat de aandrijving van de bak hier links zit terwijl de uitgang van de tussen assen nu aan de rechterkant zit.kan iemand mij vertellen of ik dit op kan lossen door b.v een andere tussenbak te monteren waarvan de uitgang van de tussenassen ook aan de rechter kant zit.dus hetzelfde als mijn defender nu.mijn defender is trouwens een 3.5l met een LT95 bak van 1983.
m.v.g frank
defender met 4,6l motor met automaatbak P38
-
frank spoor
- JoostKenya
Re: defender met 4,6l motor met automaatbak P38
Je kunt de 4HP24 bak aan een Defender LT230 tussenbak bouwen door gebruik te maken van wat onderdelen van een Disco en een Range Rover Classic.
Je kunt theoretisch ook de zaag in de assen zetten en ze aanpassen aan de Borg Warner transfer box (inclusief de ophanging van het A-frame).
Dan heb je nog het probleem van de aansturing van de motor en en de bak.
Dat kan je eventueel oplossen met losse controllers zoals Megasquirt en Compushift.
zie oa http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... shift.html
Maar persoonlijk denk ik dat de P38 niet de meest ideale donor auto is voor dit project.
Een Rangerover Classic of een Disco 1 is een stuk handiger.
Je kunt theoretisch ook de zaag in de assen zetten en ze aanpassen aan de Borg Warner transfer box (inclusief de ophanging van het A-frame).
Dan heb je nog het probleem van de aansturing van de motor en en de bak.
Dat kan je eventueel oplossen met losse controllers zoals Megasquirt en Compushift.
zie oa http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... shift.html
Maar persoonlijk denk ik dat de P38 niet de meest ideale donor auto is voor dit project.
Een Rangerover Classic of een Disco 1 is een stuk handiger.
Re: defender met 4,6l motor met automaatbak P38
Gewoon de assen mee overzetten. Zijn een stuk fijner om aan te sleutelen dan Def Assen b
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968