Def Td5 bjr?? Is het hemeltje te verven?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Teun

Def Td5 bjr?? Is het hemeltje te verven?

Berichtdoor Teun » 22 Feb 2015, 12:10

Laatst zag ik eens een antraciet hemeltje in een Defender. Dat ziet er geweldig uit. Zeker als je een zwarte Defender hebt.
Ik was er erg enthousiast over in ieder geval. Tot ik de prijs opgevraagd had...

Dat noopt om te zoeken naar een eenvoudiger oplossing.
Bijvoorbeeld: waarom zou je een hemeltje niet kunnen verven, gelijk je ook met kleding kunt doen?
Iemand daar ervaring mee, danwel weet iemand een adresje waar je dit zou kunnen laten doen?
Defender 90 2.2 tdci Soft Top - 'Liv'
Defender 130 CC HCPU 2.2 tdci - 'Mr Wilks'

fenix2

Re: Is het hemeltje van een Defender te verven?

Berichtdoor fenix2 » 22 Feb 2015, 12:15

Hallo Teun,

In Car SOS en volgens mij ook in Wheeler Dealers is het verven van interieurdelen wel eens voorbijgekomen en er werd toen oa een spuitbus zwart op hoedenplank losgelaten...
Overigens heb ik geen idee van welk materiaal zo'n defender hemel is en of het te spuiten is. De hechting van de spuitverf is wel een puntje dat goed moet zijn om het mooi te laten worden en blijven!

Fenna
Afbeelding

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 22 Feb 2015, 14:08

Ik zou eerder de bestaande hemel opnieuw (laten) bekleden met een nieuw stofje naar keuze. Ik heb m'n twijfels of het verven van de stof op de hemel zelf ter plekke wel zo mooi wordt (of blijft). Bijkomend voordeel: eventuele plooien en "hangers" van nu ben je dan ook meteen kwijt.
Heb je meteen de gelegenheid wat andere "opties" (isolatie, bedrading, luidsprekers) aan te pakken, zie mijn projectje hier ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Feb 2015, 18:31

Bij een autostoffeerder kost het opnieuw bekleden van een 110 hemel met een Alcantara took-a-like stofje tussen de 200 à 300 euri. Zelf doen kan ook maar vraagt wat handigheid en geduld.

Spuiten zou ik ook niet doen, vooral omdat over een jaar of wat de stof toch van de schaal af komt zetten. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Coen83

Re: Def Td5 bjr?? Is het hemeltje te verven?

Berichtdoor Coen83 » 05 Mar 2015, 08:47

Vincent,

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat je hemeltje niet meer hangt? Dat mis ik in het andere forum. Laten doen? Of zelf gedaan?

En hoe is de geluidsisolatie van dat spul uit DLD?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

VeeTee

Re: Def Td5 bjr?? Is het hemeltje te verven?

Berichtdoor VeeTee » 05 Mar 2015, 17:17

Coen83 schreef:Vincent,

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat je hemeltje niet meer hangt? Dat mis ik in het andere forum. Laten doen? Of zelf gedaan?

En hoe is de geluidsisolatie van dat spul uit DLD?

Het hemeltje is opnieuw beplakt met nieuwe stof. Het hangen is van als het stof losgelaten is van de harde ondergrond hemel, die ondergrond zelf hangt niet (als 't goed is) alleen het losgelaten stof hangt. Dus oude stof eraf, goed schoonmaken van resten en opnieuw beplakken.

Het isolatiespul bevalt uitstekend, maar die isolatie betreft meer de warmte c.q. kou (geen condens meer tegen het plafond) dan het geluid. Het lawaai komt hoofdzakelijk van onderen, en nauwelijks door het dak, hooguit wat windgeruis - maar dat valt in het niet bij het lawaai van de motor en bak van onderen. Wil je wat aan geluidsisolatie doen, dan moet je beginnen bij de zitbak, vloer, tunnel en schutbord. Ooit zal ik dat ook nog eens op mijn lijstje afstrepen, hoop ik... ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Kroeg”