Greenleen route door zweden
- ajvanvemde
Greenleen route door zweden
Wij willen in de maanden juni en juli 3 weken met een 2 terreinwagens door zweden trekken en dan zoveel mogelijk over kleine en of onverharde wegen rijden. Is er iemand van jullie die dat als eens heeft gedaan en een route voor ons heeft?
- vandestraatweg
Re: Greenleen route door zweden
He dat wil ik ook gaan doen in july. Ik hou me graag aanbevolen
Johan
Johan
Hier ook, Mijn vrouw en ik ga in juni en juli 4 weken lang door Zweden, Noorwegen en misschien Finland reizen. Ik houd mij ook aanbevolen. En als jullie een zwarte Disco met een rooftoptent zien, zwaaien maar. 
Wellicht niet echt greenlanen, maar deze staan wel op de agenda. De dangerousroads site heeft wel veel interresante routes.
Wellicht niet echt greenlanen, maar deze staan wel op de agenda. De dangerousroads site heeft wel veel interresante routes.
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70
2001 Mitsubishi Pajero Pinin
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70
2001 Mitsubishi Pajero Pinin
Hallo Thomas,
4 weken voor Zweden, Noorwegen en eventueel ook Finland...
Dat wordt ongetwijfeld een mooie reis hoewel die mij voor die beperkte tijd enigzins ambitieus overkomt...
Het zijn nogal afstanden namelijk
Mijn ervaring is dat je een week nodig hebt om alleen maar naar de poolcirkel op en neer te rijden (via de Deense bruggen naar Malmo en dan de E6 naar het noorden, stukken kustweg weer terug naar het zuiden). Dat was dagelijks ca 8 tot 10 uur sturen en vrijwel geen stops om echt de omgeving te bekijken. Het was totaal bijna 6000km en tot heden mijn mooiste reis (het scheelt dat ik een kronkel heb met autorijden)
veel plezier met de voorbereidingen en de reis
Fenna
4 weken voor Zweden, Noorwegen en eventueel ook Finland...
Dat wordt ongetwijfeld een mooie reis hoewel die mij voor die beperkte tijd enigzins ambitieus overkomt...
Het zijn nogal afstanden namelijk
Mijn ervaring is dat je een week nodig hebt om alleen maar naar de poolcirkel op en neer te rijden (via de Deense bruggen naar Malmo en dan de E6 naar het noorden, stukken kustweg weer terug naar het zuiden). Dat was dagelijks ca 8 tot 10 uur sturen en vrijwel geen stops om echt de omgeving te bekijken. Het was totaal bijna 6000km en tot heden mijn mooiste reis (het scheelt dat ik een kronkel heb met autorijden)
veel plezier met de voorbereidingen en de reis
Fenna

Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
- ajvanvemde
Dommel schreef:http://www.wildernessroad.eu
Hartelijk dank voor het meedenken en zoeken. deze had ik ook al gevonden en ziet er aantrekkelijk uit. wij willen inderdaad ook niet al te veel kilometers maken en kamperen in tentjes. leuk om te lezen dat er nog meer landrovers die kant opgaan in de zelfde tijd. wellicht zien wij elkaar nog ergens op een camping. ik hoop dat er nog iemand is die een route heeft in het zuidelijke en midden deel van het land maximaal tot op de hoogte van ostersund
groet jan
- ajvanvemde
ThomasZA schreef:Hier ook, Mijn vrouw en ik ga in juni en juli 4 weken lang door Zweden, Noorwegen en misschien Finland reizen. Ik houd mij ook aanbevolen. En als jullie een zwarte Disco met een rooftoptent zien, zwaaien maar.
Hallo Thomas,
hartelijk dank voor de link. dit is denk ik wel iets voor ons. ik zal die site nog eens doorspitten. en als we een zwarte disco 2 zie zullen we zeker zwaaien. wij hebben een zilvergrijze met roofrack en de ander een rood witte Toyota landcruser.
Wii zullen zwaaien,...zitten in die zelfde periode in Norge,...richting Lofoten.ThomasZA schreef:Hier ook, Mijn vrouw en ik ga in juni en juli 4 weken lang door Zweden, Noorwegen en misschien Finland reizen. Ik houd mij ook aanbevolen. En als jullie een zwarte Disco met een rooftoptent zien, zwaaien maar.
Inmiddels boot Hirthals-Kristiansand geboekt op 16/6 en de Colourline terug van Oslo-Kiel op 9/7. Rondje rijden we dus "met de klok mee"...
Laatst gewijzigd door Peu op 02 Mei 2015, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Failing to prepare is preparing to fail!
- vandestraatweg
Het is nog wat vroeg maar wij hebben geboekt.
rijden naar Hamburg (Travemunde) vandaar uit met de ferry (finnlines) naar Finland (Helsinki).
Vanuit Helsinki met de autotrein naar noord Finland (Kolari)
Vanuit Kolari rijden we naar de Noordkaap.
Op deze manier zijn we relatief snel en zeker relaxed naar de Noordkaap. Daarna alle tijd om weer rustig via Noorwegen en Zweden af te zakken naar Denemarken en NL.
Tips voor onderweg: graag!!
Johan
rijden naar Hamburg (Travemunde) vandaar uit met de ferry (finnlines) naar Finland (Helsinki).
Vanuit Helsinki met de autotrein naar noord Finland (Kolari)
Vanuit Kolari rijden we naar de Noordkaap.
Op deze manier zijn we relatief snel en zeker relaxed naar de Noordkaap. Daarna alle tijd om weer rustig via Noorwegen en Zweden af te zakken naar Denemarken en NL.
Tips voor onderweg: graag!!
Johan
-
Landmarcs
ajvanvemde schreef:Wij willen in de maanden juni en juli 3 weken met een 2 terreinwagens door zweden trekken en dan zoveel mogelijk over kleine en of onverharde wegen rijden. Is er iemand van jullie die dat als eens heeft gedaan en een route voor ons heeft?
Tja, koop een goede kaart (of zet kaarten op een of ander modern nav-systeem).
Als je bij aankomst in Zweden even een klein stukje doorrijdt (bij aankomst in Malmö iets verder) en daarna van de grote weg af gaat dan kan je als je wilt dagen lang vooral op "onverhard" (dwz wel verhard maar niet met het gebruikelijke asfalt, maar met zand, grind en leem) rijden. Het schiet niet geweldig op maar is wel leuk (niet altijd ontspannen want het is soms even zoeken, met een nav-systeem naast de kaart wordt het wellicht makkelijker).
Let wel: Er is in Zweden meer "onverhard" dan traditioneel verhard aan weglengte, dus een "route" is tamelijk zinloos, behalve als je een route wilt die ergens heen gaat. Dus wat dat betreft is Zweden tegelijk ideaal als hopeloos. En verder: echt "greenlanen" is in Zweden weer lastiger want van de normale weg af gaan is niet echt toegestaan. Niet dat je snel een bon krijgt als je een echte "greenlane" neemt maar het is lastiger (omdat er al zoveel grindverharding is is er ook weinig aan "green" te vinden).
En ... als je wel ergens heen wilt, en al twee-drie dagen grindwegen hebt gereden, dan ben je bij als je weer eens een eindje asfalt mag rijden.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 03 Mei 2015, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.