Defender (alle) Wolf arm voor spiegels waar te koop?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Defender (alle) Wolf arm voor spiegels waar te koop?

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2015, 20:18

Weeral een vraag; tijdje terug heb ik spiegels met lange armen op een 110 gezet. Die van Paddock met ook nog de grotere spiegels erop.

Dat werkt dus niet...... Boven de 100 km/u klappen de spiegels met een rotklap tegen de wagen en bovendien trillen ze enorm. :shock:

Nu ga ik er vanuit dat dit imitatie spiegels zijn en dat die net zo slecht zijn als de korte armen van Paddock. Die trillen ook veel meer dan de originele en bovendien valt de lak er nog sneller af.

Heeft iemand een nummer van de originele Wolf armen en spiegels? Zijn die überhaupt nog leverbaar? :roll:

Anders moet ik weer een Def gaan verkrachten met Mercedes Vario spiegels en Hella armen....... :( :(
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

RobStewart

Re: Defender (alle) Wolf arm voor spiegels waar te koop?

Berichtdoor RobStewart » 12 Feb 2015, 21:19

... RRC8443 (you can get them in most good Land Rover shops) and just put your own original mirror head on it or you can buy an original head MTC5084

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2015, 22:03

Ké, dus imitatie en genuine hebben hetzelfde nummer. :roll: :roll:

We hebben een paar bij LrSeries.com besteld voor de lieve som van 162 pond. :shock:

Zodra ik hands on praktijkervaring heb zal ik dat hier melden. (als ik het niet weer eens vergeet)
Edward van Vugt

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 12 Feb 2015, 22:23

... well I was wondering, as my Land Rover TUM/TUL Parts Catalogue Publication Number 2320-D-138-721 definitely lists it as RRC8443 NATO Stock Number 2540992579961, oh and it is only fitted to the Left Hand side for obvious reasons :lol: :lol: :lol:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2015, 22:35

RobStewart schreef:oh and it is only fitted to the Left Hand side for obvious reasons :lol: :lol: :lol:
Rob

Eigenlijk wel ja. Maar dit is natuurlijk weer niet voor een lastig reservewiel maar voor een kar van 2500mm breed en 2650 mm hoog. :roll: :roll:

Dan zijn goede brede spiegels wel heel erg fijn. :D :D

Enne: dank je wel weer! ;)
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Feb 2015, 00:19

Edward,

Teneinde - for the obvious reasons - aan de niet bestuurderskant wat meer spiegel-beeld te hebben kan je nog overwegen een één maat grotere spiegel te monteren. De originele Brittax spiegels in een maatje groter zitten/zaten op Daf LDV (en de Leyland-voorgangers) en op de oude Renault Master, en zijn waarschijnlijk zo te koop (of te bestellen) bij de Daf en Renault dealers (ik kocht zo'n 12 jaar terug zo'n grotere spiegel zo over de toonbank bij een Daf-dealer).
De imitatie schijnt peperkoek waar het om het vastzetten gaat.

De langere armen zitten (for the obvious reasons) aan beide zijden bij Defender-130 ambulances.

Groeten MarcS

Gerard

Berichtdoor Gerard » 13 Feb 2015, 07:44

Er moet nog een ander artikeltje "zwerven", maar dit kon ik terugvinden in de kennisbank :D

http://www.lrch.nl/kennisbank/caravan-spiegels-op-defender

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Feb 2015, 14:25

We gaan meemaken of er een daadwerkelijk verschil in kwaliteit zit tussen de Brittpart en de originele. Die kosten bij de dealert trouwens 149,60 ex de btw. Dat scheelt toch dik 30 euri met de "goedkope" UK jongens. :lol: :lol:

De grote spiegels heb ikzelf op mijn 130 en daar ben ik ook niet echt over te spreken. Die trillen ook behoorlijk. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Feb 2015, 14:39

Edward schreef:We gaan meemaken of er een daadwerkelijk verschil in kwaliteit zit tussen de Brittpart en de originele. Die kosten bij de dealert trouwens 149,60 ex de btw. Dat scheelt toch dik 30 euri met de "goedkope" UK jongens. :lol: :lol:

De grote spiegels heb ikzelf op mijn 130 en daar ben ik ook niet echt over te spreken. Die trillen ook behoorlijk. :roll: :roll:

Ik heb alleen rechts een grotere spiegel en deze trilt niet veel meer als de originele links (het valt dus aan beide zijden wel mee).
Ik heb al eens overwogen om een rubber-stripje op het spiegelhuis te plakken opdat de luchtstroom eenzijdig extra gebroken wordt, wellicht trilt ie dan minder en/of blijft ie iets schoner. D'r ontstaat kennelijk een niet optimale luchtwervel zodat de spiegel aan de buitenrand langer nat/vuil blijft, wordt de luchtstroming "gebroken" dan kan het maar zo net iets beter uitpakken, en dan zou de spiegel ook ineens minder kunnen trillen... iets voor de proefondervindelijke "windtunnel".

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Feb 2015, 14:56

Eerst maar eens andere banden proberen onder de 130, kijken of ze dan minder trillen. :lol: :lol:

Heb een setje Continental Cross Contact gekocht die bij de dealert op zolder lag te verstoffen. Eens kijken hoeveel verschil dat maakt met de muds. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”