Vandaar dat ik mij de afgelopen dagen behoorlijk heb georiënteerd op het gebied van roestpreventie aan de onderzijde van de auto. Dinitrol komt overal positief uit de verf evenals Mike Sander vet. Mijn eerste ingeving was om het chassis en de onderzijde zelf te behandelen met Mike Sander vet. Echter ga ik nu al lezende steeds meer neigen naar een Dinitrol behandeling ondanks dit relatief duur is (€1295 incl.) Het nadeel van Dinitrol vind ik wel dat de gehele onderkant onder geblubberd wordt. Stel het chassis wil ik over jaaaaaaren laten verzinken, krijg je de Dinitrol dan nog wel uit de balken....? Toch nog een hoop onzekerheden die ik zo snel ook niet kan afleiden uit de verschillende draadjes.
De auto heeft ongeveer 120 km gelopen, hij is alleen nog maar naar huis gereden. Omdat toen de regen met bakken uit de lucht kwam heb ik hem direct grondig afgespoeld, ook aan de onderkant!
Nu ben ik eens onder de auto gaan liggen en verbaast het mij enorm hoeveel roest er al op de auto te vinden is.
Op het blok zit behoorlijk wat roest, de koppen van de stuurstangen zijn verroest, de rand van het voorste differentieel is verroest, op het scharnier van de motorkap zit een beetje roest, een aantal bouten en schroefjes zijn verroest en er is licht oppervlakte roest te zien op de lasnaden van het chassis.
Het ergste vind ik dan nog wel dat er in de naad aan be bovenkant van de koplap al roest te zien is. Mijn vraag is dus, is dit normaal bij een auto van een aantal dagen oud die even in de regen op de oprit heeft gestaan en daarna naar binnen is gereden waar hij al 2 dagen droog staat? Daarnaast nog iets anders, het viel me ook op dat de slang van de tank naar de vulopening gedraaid is, bij andere Defenders is dit gewoon een ronde slang.
Onderaan heb ik wat foto's bijgevoegd.
Ik hoor graag wat jullie denken van de roestbehandeling aan de onderkant en het chassis alsmede de roestvorming die nu al is ontstaan op een nieuwe auto. Ik zelf vind het niet echt leuk zeg maar....
Ik zal binnenkort wel wat mooie foto's schieten en mezelf even voorstellen.
Groeten Robert Jan
Motor:

Stuurstang:

Stuurstang:

Voorste differentieel:

Naad boven koplamp:

Vulslang: