LT77

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

LT77

Berichtdoor ppw » 29 Jan 2015, 17:14

heb vandaag iets stoms gedaan ( vermoed ik :roll: )
wilde m'n bak bijvullen, maar was tevens aan het praten en drie dingen tegelijk aan het doen....
heb m'n cubby losgehaald, en de plaat van de seatbase, en deze losgedraaid, en daar ruim een halve liter ATF ingegooid.... :?
Afbeelding
maar naderhand besefte ik pas wat ik gedaan heb.... maar kan dat kwaad? en hoe haal ik het eruit, of is het zo vermengd met de reguliere olie?
of lekker laten zitten... en mee rijden :?:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Erik Peters

Re: LT77

Berichtdoor Erik Peters » 29 Jan 2015, 19:18

De olie loopt vanzelf naar beneden in de versnellingsbak. Daar (aan de zijkant) de vulplug eruit draaien en kijken of er olie uitstroomt. Zo ja, dan zit er te veel in (het teveel eruit laten lopen). Komt er niks, dan moet er nog olie bij.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

ppw

Berichtdoor ppw » 29 Jan 2015, 19:25

Aha, dank, maar waarvoor zit deze plug er dan?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 29 Jan 2015, 20:03

Volgens de onderdelen catalogus is het een vul-/aftapplug. Op zich wel makkelijk want de olie kun je er (kalm) in gieten en het loopt wel naar beneden. En bij de niveau-/vulplug aan de zijkant (met vierkante kop) kun je kijken of er genoeg olie in zit.
Ik heb toevallig net vanmiddag de versnellingsbakolie van mijn Td5 vervangen. En daar moet je de olie erin pompen (van onder de auto). Is iets meer 'gedoe'.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 29 Jan 2015, 20:29

De plug die pp laat zien is geen vulplug.
Als je die plug verwijdert kan door het gat de selecteuras van de 5e versnelling naar buiten.
Het is dus een blindplug.

Groet,
Eric

Terug naar “Techniek”