**************verplaatst uit "project verslagen" omdat het geen projectverslag is.... svp topictitel aanvullen met model, bouwjaar en motortype (edit: uit een ander topic gevist en voor je invuld)*********************
Hallo,
Ik ben een beginneling in het off road rijden! Af en toe maak ik eens een ritje op boerenwegen enz.. ik ga nog niet heel extreem maar heb al een paar keer meegemaakt dat ik met mijn bodem de grond raak.
Kan dit kwaad of is het toch beter om het een beetje te beschermen?
Alvast bedankt!
Groetjes Laurent
Defender 2004 Td5 : Diff guard steken?
Re: Model?? bouwjaar?? motor??Diff guard steken?
tja.... in mijn bescheiden mening is een Land Rover af fabriek tot redelijk wat is staat... en je moet het wel erg bont maken op boerenwegen om iets stuk te rijden....laat staan off road..... maar kom eens kijken op een LRCH evenement...( Bikkelen in Havelte next month
) en verbaas je.....
dus eigenlijk..... NEE
weet je zeker dat het je trekhaak niet is....???

dus eigenlijk..... NEE
weet je zeker dat het je trekhaak niet is....???
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
De topicstarter heeft geen info in de titel gezet (omdat ie zijn vraag in het projectverslagen forum gepost had.....het kan om een freelander gaan (dan zal het de uitlaat zijn) en een boerenweg met flink spoor heeft een best aardige midden"berm" en daar kun je best wel aan de grond komen met je assen. Als je dat met snelheid doet, en de pech hebt dat er een stevige kei stevig in de grond zit...dan is dat dekseltje voor op je voordiff niet heel stevig en best snel lek......
zeg nooit nooit..... maar het is voor mij (en ik offroad best wel eens (als ie het doet) nooit een prioriteit geweest, zo'n diff beschermer.... maar in rotsachtigere omgeving is het zeker een zinvolle optie
zeg nooit nooit..... maar het is voor mij (en ik offroad best wel eens (als ie het doet) nooit een prioriteit geweest, zo'n diff beschermer.... maar in rotsachtigere omgeving is het zeker een zinvolle optie
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:De topicstarter heeft geen info in de titel gezet (omdat ie zijn vraag in het projectverslagen forum gepost had.....het kan om een freelander gaan (dan zal het de uitlaat zijn) en een boerenweg met flink spoor heeft een best aardige midden"berm" en daar kun je best wel aan de grond komen met je assen. Als je dat met snelheid doet, en de pech hebt dat er een stevige kei stevig in de grond zit...dan is dat dekseltje voor op je voordiff niet heel stevig en best snel lek......
En zo'n "valhelm" voor een Rover-differentieel kost je - als je even rond kijkt - de kop niet, en losse opwippende stenen kunnen tamelijk verwoestend aankomen (don't ask me how I know ... nee nog niet bij de LandRover gemerkt, maar ik heb dan ook zo'n "valhelm"), mij lijkt het dat je je geld beroerder aan heavy-metal hard-ware kan uitgeven. Eigenlijk zoek ik nog een nette "ski/bescherming" voor het achter-differentieel ... ik had er eentje onder de Salisbury-as van mijn oude Td5 maar die past niet bij de huidige as.
Een stuurstang-bescherming lijkt mij overigens minstens zo nuttig als we het nu toch over al dan niet nuttige hard-ware hebben.
Groeten MarcS
PS Mijn hands-on ervaring was op een Belgische steenweg door het bos, mijn wederhelft had een vergelijkbaar gevalletje op een Hollandse klinker-polderweg ... beide keren was een Renault-carter het slachtoffer.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 17 Jan 2015, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Defender 2004 Td5 : Diff guard steken?
Bedankt voor de info! En sorry als ik fouten heb gemaakt in het plaatsen van mijn bericht, ben hier nieuw.