goedemiddag iedereen,
Ik moet volgende week naar de keuring met mijn td5. Nu het volgende probleem mijn dubbele pinkers werken niet meer ?
-richtingaanwijzer links en rechts werkt wel gewoon goed
-wanneer ik dan de schakelaar van de dubbele pinkers bedien valt alles uit, ook de richtingaanwijzer.
Heeft iemand hier een verklaring voor? heb al gedacht dat het iets te maken zou hebben met het alarm systeem aangezien deze ook met links en rechts pinkt wanneer die uit- of ingeschakeld word.
alvast bedankt!
gr Martijn
def. 1999 td5 dubbel pinkers, pinkrelais stuk ?
Re: def. 1999 td5 dubbel pinkers, pinkrelais stuk ?
Het alarmlichtschakelaar zelf zou ik als eerste verdachte aanmerken.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Ik heb hem al eens open gehaald maar deze lijkt goed te functioneren. Weet ook iemand waarvoor de rode relais dient met nummer pa66gf15 ?
Mischien heb je hier iets aan. Zoals je ziet is het alarmlicht schakelaar een schakelaar waar een hoop schakelingen in zitten.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
- RobStewart
Martijn1 schreef:Ik heb hem al eens open gehaald maar deze lijkt goed te functioneren. Weet ook iemand waarvoor de rode relais dient met nummer pa66gf15 ?
Now based on the circuit diagram Jan has supplied and also a bit of knowledge of how the system works on the pre 2002 Td5 system then I too suspect that the switch, Part Number YUF101490, itself is buggered.
The red relay you mention, pa66gf15, is actually Part Number AMR2341 and on the 1999 Td5 Defender sits either in the fuse box or behind the instrument panel. In their infinite wisdom they did actually have it in both locations until 2002.
Now maybe I'm missing something here but I don't see how the wiper motor relay is going to help you with the problem with the hazard warning lights but as it's Friday I'm more than happy to go along with the suggestion if it gives you a warm fuzzy feeling. My personal choice would be to go for the black hazard warning relay PRC8876 which is situated in the fuse box.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Re: def. 1999 td5 gevarenlicht, pinkrelais stuk ?
Bedankt voor de reactie's ik ben er nog altijd niet uit. Ik heb even wat opgezocht in verband met de schakelaar. Heb hem doorgemeten en deze werkt nog.
In verband met de rode relais zag ik dat er 2 dezelfde kleurcodes draad naartoe lopen en aangezien de ruitensproeier achter en de gevarenlichten op 1 zekering zitten zou er misschien een verband zijn ?
Verder heb ik ook gemerkt dat de zekering het af en toe eens begeeft.
Misschien ook nog handig om te weten, er is door 1 van de vorige eigenaars nogal geknoeid met de bedrading
gr Martijn
In verband met de rode relais zag ik dat er 2 dezelfde kleurcodes draad naartoe lopen en aangezien de ruitensproeier achter en de gevarenlichten op 1 zekering zitten zou er misschien een verband zijn ?
Verder heb ik ook gemerkt dat de zekering het af en toe eens begeeft.
Misschien ook nog handig om te weten, er is door 1 van de vorige eigenaars nogal geknoeid met de bedrading
gr Martijn
Ik ben het na bijna een dag doormeten en zoeken wat beu geworden...
Ik heb met een dubbelpolige schakelaar een schakeling gemaakt tussen de bruin/groene, wit/groene draad en tussen de bruin/groene, rood/groene draad. Ik heb ze afgetakt net voor de schakelaar van de richtingaanwijzer. De oude schakelaar heb ik gewoon naar achter geschoven en de nieuwe ervoor gezet.
Mijn pinklicht is dus gemaakt!!
Minpunt bij de oplossing, werkt enkel wanneer het contact aan staat.
topic mag op slot.
Ik heb met een dubbelpolige schakelaar een schakeling gemaakt tussen de bruin/groene, wit/groene draad en tussen de bruin/groene, rood/groene draad. Ik heb ze afgetakt net voor de schakelaar van de richtingaanwijzer. De oude schakelaar heb ik gewoon naar achter geschoven en de nieuwe ervoor gezet.
Mijn pinklicht is dus gemaakt!!
Minpunt bij de oplossing, werkt enkel wanneer het contact aan staat.
topic mag op slot.
Dan hoop ik dat ze dat missen met de apk dat hij op contact moet staan om de alarmlichten te laten werken. Anders kon het wel eens afkeur wirden. Zou niet mijn oplossing zijn
Maar je hebt nu de schakelaar omzeilt. Dan lijkt me de schakelaar nog steeds verdachte
Waarom geen nieuwe er in? Kostbje de kop niet én de bedrading/ bediening blijft ongewijzigd
http://www.paddockspares.com/yuf101490g ... l?___SID=U
Groet Jan
Maar je hebt nu de schakelaar omzeilt. Dan lijkt me de schakelaar nog steeds verdachte
http://www.paddockspares.com/yuf101490g ... l?___SID=U
Groet Jan
-
Roger B.
tja..... het is een halve oplossing.... ik gebruik mijn gevarenlichten eigenlijk alléén alsde auto niet op contact staat (meestal afgesloten is zelfs)..... wat is er nu beter aan deze oplossing dan aan het vervangen van het defecte onderdeel?
gone
- RobStewart
... the reason it works now but only with the ignition on is that you have removed the feed from pin 7 and therein lies you problem.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery