Goedendag,
Ik ben nieuw op dit forum en zal mij daarom even netjes voorstellen:
Joel, ik woon in Maastricht. groot autoliefhebber, begonnen met een Lada Niva en daarna diverse Alfa Romeo's, Volvo's en een Jaguar. Een jaar of 10 geleden ook al eens een paar jaar een Range Rover Classic gehad. Fantastische auto. Nu zijn we voor ons gezin met 3 kinderen opzoek naar een nieuwe ruime auto die ook leuk moet zijn. Ik wil eigenlijk een Defender 110 TD4 maar de vrouw des huizes heeft toch liever een Discovery 3. Dat vind ik ook een hele mooie auto, misschien wel de mooiste auto ooit gemaakt, en daarom leg ik mij makkelijk neer bij haar wensen.
Dus het gaat een Discovery 3 worden. Echter, ik wil dan geen TDV6 maar een 4.4 V8. Hoe mooi en goed die TDV6 ook is, als ik kan kiezen heb ik om allerlei redenen liever een benzine. Die dan wel voorzien zal worden van een LPG installatie.
Ik zal hier lekker gaan rondneuzen en als ik wat gevonden heb zal ik mij zeker melden. Jullie kunnen mij helpen met mijn zoektocht, ik heb een berichtje geplaatst bij de zoekertjes.
Nieuw en opzoek naar een Disco3 V8 - gevonden!
Nieuw en opzoek naar een Disco3 V8 - gevonden!
Laatst gewijzigd door Joel op 20 Jan 2015, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- ikke jelle
Re: Nieuw en opzoek naar een Disco3 V8
hoi joel welkom op het forum
veel plezier met je zoektocht.
veel plezier met je zoektocht.
groet jelle
Re: Nieuw en opzoek naar een Disco3 V8
Welkom hier
Succes met de zoektocht.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Nieuw en opzoek naar een Disco3 V8 - gevonden!
Nou, mag me nu dan officieel lid van dit forum noemen
Vandaag onze Discovery 3 V8 HSE opgehaald. Uiteindelijk toch een zwarte geworden, met beige leer. Ik zal later nog wel foto's posten.
Het is een vroege Disco 3, kenteken van november 2004. Fijne, nette auto met leuke optie's. Vorige eigenaar heeft recent een paar dure reparatie's gehad, o.a. draagarmen voor, nieuw stuurhuis en PAS pomp, remmen nieuw en nieuwe banden. Dus dat is wel fijn voor mij. Zal me benieuwen wat ik allemaal ga meemaken. Vooralsnog al een paar kleine dingen:
-Er zitten 3 sleutels bij, waarvan er maar eentje werkt.
-parkeersensoren voor geven een storing aan.
-na starten gaat toerental wat op en neer bij stationair draaien.
Nu eens het dikke handboek gaan doorlezen
Het is een vroege Disco 3, kenteken van november 2004. Fijne, nette auto met leuke optie's. Vorige eigenaar heeft recent een paar dure reparatie's gehad, o.a. draagarmen voor, nieuw stuurhuis en PAS pomp, remmen nieuw en nieuwe banden. Dus dat is wel fijn voor mij. Zal me benieuwen wat ik allemaal ga meemaken. Vooralsnog al een paar kleine dingen:
Joel schreef:Nou, mag me nu dan officieel lid van dit forum noemenVandaag onze Discovery 3 V8 HSE opgehaald. Uiteindelijk toch een zwarte geworden, met beige leer. Ik zal later nog wel foto's posten.
Als je nog een paar euro over hebt raad ik je aan om een IIDTool aan te schaffen. Google maar even en kijk ook op wat engelse fora wat je er mee kunt. Gefeliciteerd!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Hier een foto vlak nadat ik hem afgehaald had en ik hem even ging laten zien aan mijn ouders. Hij staat hier naast de V8 van mijn vader.
Vandaag was ie wit...
Laatst gewijzigd door Joel op 26 Jan 2015, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
zoeen heb ik nooit gezien! die op de kop aan het "plafond" blijft hangen 
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”