Hey LR rijders,
na enkele Freelanders te hebben gereden, ben ik vandaag eindelijk over gegaan tot de aankoop van een Defender. Wel een oudje van 2000, met al een stevig aantal kilometers, maar uiteindelijk zal hij als derde wagen dienst doen. En dus volledig voor de FUN gebruikt worden. Ik heb al enkele keren de 4x4 vakantiebeurs in Loon op Zand bezocht, en vandaar mijn registratie op dit forum. Hopelijk kan ik hier lekker rondlezen en allerlei handige tips ontdekken. Als de wagen op de oprit staat, post ik zeker een foto.
Peter
Helemaal nieuw
-
Landmarcs
Re: Helemaal nieuw
Peter,
Een Defender van 2000 is niet oud ... hij heeft hoogstens wat meer ervaring.
Het enige wat je mag hopen is dat zijn vorige baasje(s) vriendelijk voor 'm waren.
Groeten MarcS
Een Defender van 2000 is niet oud ... hij heeft hoogstens wat meer ervaring.
Het enige wat je mag hopen is dat zijn vorige baasje(s) vriendelijk voor 'm waren.
Groeten MarcS
Welkom Peter, de "oudste Td5 Defender die ik ken is van '98 en heeft nu iets van 680.000 kilometer gelopen. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Peter Brig
Wow, dat is mooi. Ik moet zeggen dat mijn Defi wel erg verzorgd is, heeft zeer weinig oxidatie en ook het interieur is zeer netjes. Daardoor hoop ik dat hij ook technisch met respect behandeld is.
- ikke jelle
Welkom hier
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Haey Peter, mooi dat je ook een defender gekocht hebt en bouwjaar 2000 is toch niet oud , dan wordt die net "bijtellingsvriendelijk"
. Als het je 3e wagen is heb je m vast gekocht om mee te spelen.
- Peter Brig
Ik heb net de Def opgehaald, rijdt verbazend goed. Was wel een heel stuk snelweg, netjes rond de 100km/u gereden. Het sturen is niet zo direkt, maar als je uit een vrijwel nieuwe Volvo V60 komt zal dat verschil wel normaal zijn zeker. Ik zal gauw enkele foto's posten.
-
Landmarcs
Peter Brig schreef:Ik heb net de Def opgehaald, rijdt verbazend goed. Was wel een heel stuk snelweg, netjes rond de 100km/u gereden. Het sturen is niet zo direkt, maar als je uit een vrijwel nieuwe Volvo V60 komt zal dat verschil wel normaal zijn zeker. Ik zal gauw enkele foto's posten.
Direct wordt de besturing nooit bij een Defender, soms wordt het wel beter met de goede banden (dwz.: er zijn "foute" banden die graag alle kanten op gaan).
Nog even en die Volvo6o is helemaal vergeten.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Peter Brig schreef:Ik heb net de Def opgehaald, rijdt verbazend goed. Was wel een heel stuk snelweg, netjes rond de 100km/u gereden. Het sturen is niet zo direkt, maar als je uit een vrijwel nieuwe Volvo V60 komt zal dat verschil wel normaal zijn zeker. Ik zal gauw enkele foto's posten.
Direct wordt de besturing nooit bij een Defender, soms wordt het wel beter met de goede banden (dwz.: er zijn "foute" banden die graag alle kanten op gaan).
Nog even en die Volvo6o is helemaal vergeten.
Groeten MarcS
Daar kan ik niet over meepraten op 't moment. Volgens mij als je een goeie stuurdemper hebt en alles vrij goed uitgelijnd, zou het 'goed' moeten zijn. Bij de defender die ik nu heb hoef ik niet het stuur eerst een cm of 10 te bewegen voor hij zich zijlings begint te verplaatsen. Dat gebeurt vrijwel direct!
@ Peter: Foto's?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Terug naar “Nieuw op het forum”