Schade

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
joepmuselaers

Schade

Berichtdoor joepmuselaers » 13 Jan 2015, 12:58

Spijkerbanden heeft wel zijn voordelen. Je staat op tijd stil. Maar ja, als het achterop komend verkeer geen goede winterbanden heeft rijden ze alsnog bij je naar binnen. Gelukkig alleen maar vouwen in de karosserie. Hopelijk kunnen ze er weer iets moois van maken

DSC_0529.jpg

Landmarcs

Re: Schade

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2015, 14:15

Hej Joep,

Met solide Bumperettes had je waarschijnlijk iets minder schade gehad.
Maar de achterbalk moet voor het mooi toch vervangen, en het alu-blik ontkreukeld (ondanks/dankzij de Bumperette had de carrosserie toch ook schade ... de bumperette had zelf wat blik bijgebogen).

Bumperette.jpg
Mijn auto had overigens elders meer schade ... geen spijkerbanden !! was door de douw op een verijsde ondegrond om zijn as getold en daarna in de greppel gerold ... maar de Bumperettes heb ik nu gewoon op mijn huidige auto zitten.

Groeten MarcS

PS Ik zie daar een mooi Nokian Hakkapeliitta LT2 printje. Hoe zouden ze het hebben gedaan zonder spijkers?
PS2 Wellicht is een helderder rem/achterlicht een verstandige modificatie, de "gloeiende spijkers" zijn niet erg zichtbaar.

joepmuselaers

Berichtdoor joepmuselaers » 13 Jan 2015, 16:05

Hi MarcS,

Mee eens dat betere verlichting in het donkere Zweden geen luxe is. Welke bedoel je? Heb overigens wel 3e remlicht

Joep

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Jan 2015, 17:17

joepmuselaers schreef:Hi MarcS,

Mee eens dat betere verlichting in het donkere Zweden geen luxe is. Welke bedoel je? Heb overigens wel 3e remlicht

Joep

Hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk de standaard achterlichten (gecombineerd met remlichten). MarcS heeft die vervangen door LED lichten en dat geeft (naar het schijnt) meer/beter licht.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2015, 17:31

Erik Peters schreef:
joepmuselaers schreef:Hi MarcS,

Joep

Hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk de standaard achterlichten (gecombineerd met remlichten). MarcS heeft die vervangen door LED lichten en dat geeft (naar het schijnt) meer/beter licht.

Naar het schijnt ... (ja ja ... pun intended) zijn mijn WIPAC-led-lichtjes een stuk zichbaarder (maar ze laten de sneeuw op de lampekapjes niet meer wegsmelten, geen gloeilamp-warmte).

Naar het schijnt ... vraag maar aan Fenna/Fenix 8-)

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 13 Jan 2015, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 13 Jan 2015, 17:46

Het was zonnebrilletje nodig dat ritje dat ik achter je reed Marc ;)
Zonder gekheid, zijn ze geweldig zichtbaar voor achterop komend verkeer

Fenna
Afbeelding

Walterke

Berichtdoor Walterke » 13 Jan 2015, 18:58

fenix2 schreef:Het was zonnebrilletje nodig dat ritje dat ik achter je reed Marc ;)
Zonder gekheid, zijn ze geweldig zichtbaar voor achterop komend verkeer

Fenna

Leuk om te horen! ik heb nooit echt feedback gekregen van andere over mijn defender met led verlichting. Weet ik ook weer dat het een nuttige investering was :mrgreen:

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Jan 2015, 19:32

Landmarcs schreef:(maar ze laten de sneeuw op de lampekapjes niet meer wegsmelten, geen gloeilamp-warmte)

Nee, maar wanneer je regelmatig wacht (voor een weg) met de voet op de rem, dan hebben de originele 'glaasjes' de neiging om te smelten, dat is dan weer het andere uiterste (Bij mijn 300 Tdi staat het er weer aan te komen...... het lamphuis vervangen).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2015, 19:57

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:(maar ze laten de sneeuw op de lampekapjes niet meer wegsmelten, geen gloeilamp-warmte)

Nee, maar wanneer je regelmatig wacht (voor een weg) met de voet op de rem, dan hebben de originele 'glaasjes' de neiging om te smelten, dat is dan weer het andere uiterste (Bij mijn 300 Tdi staat het er weer aan te komen...... het lamphuis vervangen).

Da's dan een tweede reden waarom lang voet op de rem af te raden is.
Voet op de rem wordt ook als veroorzaker van kromme remschijven (vooral bij geventileerde schijven) genoemd. Je remschijf moet dan natuurlijk wel eerst lekker heet geremd zijn ... maar als je dan met de voet op de rem voor het stoplicht blijft staan dan koelt één stukje remschijf anders, trager, af als de rest, en dat zou het begin kunnen zijn van van een kromme schijf. Moet ik ergens iets langer stil staan en is het op een helling dan laat ik hetzij de auto steeds een klein stukje rollen danwel gebruik ik de handrem (dat laatste heeft niet mijn voorkeur, ik ben nu eenmaal handiger met de voetrem-hellingproef).

Groeten MarcS

PS Ik heb Eriks ingezakte lampekapje gezien, zonder dat had ik 'm niet serieus genomen :)

Johnny

Berichtdoor Johnny » 20 Jan 2015, 08:01

Aantal jaar geleden ook veel gedonder gehad met het dicht vriezen van de LEDaan de achterzijde. Dit jaar was het echter nog erger en vroor voor ook alles dicht.. Binnen 200km moesten we stoppen en serieus bikken om weer gezien te worden..
Bijlagen
image.jpg
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Terug naar “Kroeg”