Defender fanaten erbij

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
petertv

Defender fanaten erbij

Berichtdoor petertv » 12 Jan 2015, 08:19

Hallo Laro-liefhebbers!

wij zijn Peter&Irene uit Zwolle. circa 2 jaar geleden al aangestoken door een vriend van ons met het virus. Voorwaarde voor ons om er een aan te schaffen, dat we met het hele gezin erin moesten kunnen, lage wegenbelasting en een diesel.
We konden circa een jaar gelden een Laro 127 uit 1984 voordelig overnemen. Hier moest nog wel het nodige gebeuren, maar we hebben de tijd.
De donor auto is ook binnen (Laro 109 uit 2001 met TD5) en binnenkort (eind feb) komt een nieuw gegalvaniseerd chassis. Boel werk te doen!
Afgelopen zaterdag even sfeer wezen proeven in Heerde en dat was erg leuk! hopelijk over niet al te lange tijd met onze eigen Laro de zandbult in!

Foto's:

laro 1.jpg

laro 4.jpg

JanTD5

Re: Defender fanaten erbij

Berichtdoor JanTD5 » 12 Jan 2015, 09:21

Welkom hier :D Veel succes met het opknappen van jullie 127. Maar een 109 uit 2001 mét Td5 dan ben ik benieuwd naar de foto's :lol: :lol: Je zult vast een 110 bedoelen ;)

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

tim

Berichtdoor tim » 12 Jan 2015, 09:29

Dag Peter,

is de 127 heel toevallig tdt overgenomen van eene Robert uit Zeeland, met een 4 cilinder diesel , ik meen een ditroit 3 literblok?

Wel uniek, een originele 127 met bijbehorende " rechte" achterdeuren.
Daar zijn er nog maar heel weinig van.

Vanwaar die flinke verlenging van de chassisbalken aan de voorzijde?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2015, 13:02

voor als jij voor hem rijdt, kan ie je opduwen zonder schade aan zijn front... :lol:

welkom en veel sleutelplezier zo te zien
gone

petertv

Berichtdoor petertv » 12 Jan 2015, 13:29

JanTD5 schreef:Welkom hier :D Veel succes met het opknappen van jullie 127. Maar een 109 uit 2001 mét Td5 dan ben ik benieuwd naar de foto's :lol: :lol: Je zult vast een 110 bedoelen ;)

Groet Jan

Ahum... alle begin is moeilijk.... :-)

tim schreef:Dag Peter,

is de 127 heel toevallig tdt overgenomen van eene Robert uit Zeeland, met een 4 cilinder diesel , ik meen een ditroit 3 literblok?

Nee, niet van Robert. Iets dichter bij huis. Zou kunnen dat hij daar uiteindelijk wel vandaan komt, aangezien de vorige eigenaar hem niet heel lang heeft gehad.

Die verlenging van de chassisbalken was voor het bevestigen van een manbakje. De eigenaar in engeland was namelijk een hekwerkbouwer. ZItten zelfs nog offerte aantekeningen onder de stoel in een mapje. Dat heeft bij de RDW nog wel geholpen :D tijdens PAT onderzoek.

De rechte achterdeuren zijn zeker mooi! ik heb nog niet naar de staat gekeken van de deuren, maar hoop ze te kunnen behouden.

Er ligt een Perkins 4 cilinder diesel motor in, met 4 versnellingen en ik meen een overdrive. Dit komt binnenkort allemaal vrij en dan eens zien wat we daar mee gaan doen

Roger B. schreef:voor als jij voor hem rijdt, kan ie je opduwen zonder schade aan zijn front... :lol:
welkom en veel sleutelplezier zo te zien

:lol: opduwen wordt de nieuwe hit in 2015! scheelt een lier!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2015, 14:17

nou, ik bedoelde op de snelweg waar floris door vrachtauto's nog ingehaald wordt ;) :lol: :lol:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jan 2015, 15:15

Roger B. schreef:nou, ik bedoelde op de snelweg waar floris door vrachtauto's nog ingehaald wordt ;) :lol: :lol:

Vrachtwaggels?? Hier in de straat heb ik hem ingehaald zien worden door een oma op een scootmobiel!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 12 Jan 2015, 16:09

petertv schreef:
JanTD5 schreef:Welkom hier :D Veel succes met het opknappen van jullie 127. Maar een 109 uit 2001 mét Td5 dan ben ik benieuwd naar de foto's :lol: :lol: Je zult vast een 110 bedoelen ;)

Groet Jan

Ahum... alle begin is moeilijk.... :-)

tim schreef:Dag Peter,

Nee, niet van Robert. Iets dichter bij huis. Zou kunnen dat hij daar uiteindelijk wel vandaan komt, aangezien de vorige eigenaar hem niet heel lang heeft gehad.

Welkom! Ik denk dat hij uit de buurt van Lochem komt.... ;) Het meest recent althans. En daarvoor uit Zeeland. En daarvoor uit Engeland. En daarvoor... uit.. Solihull?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

tim

Berichtdoor tim » 12 Jan 2015, 22:28

Peter,

nog even zitten grasduinen in mijn hoofd, maar voor wat het waard is, dat ding komt op zeker bij eerder door mij aangehaald persoon vandaan.
En inderdaad, het was een perkins ipv een detroit diesel blok wat er toendertijd al in lag.
Heb de 127 tdt bekeken voor onderdelen, hij bood 'm mij toen ook als geheel aan, maar ik zag ervan af vanwege de enorme hoeveelheid werk die er aan vast zat.
Anaway, gaaf ding!

Nog even een klein ander dingetje gezien een bepaald verloop in dit topic;

er zijn alhier sommige mensen actief die soms wat moeite hebben met, laat ik het netjes zeggen, het materieele bezit van een ander.
Onderwerp van dat specifieke bezit is ondergetekende.
In de beleving van eerder aangehaalde personen schijn ik in een soort landrover te rijden uit 1856 of daaromtrent.
Dat is eigenlijk heel raar, daar landrovers toen helemaal nog niet bestonden..
Afijn, omdat ik netjes ben opgevoed en geleerd heb een ander in zijn waarde te laten, laat ik dit gewoon voorwat het is.
Dat neemt echter niet weg dat ik momenteel graag gevolg wil geven aan een praktische vertaling van een cursus " kom op voor jezelf!" die ik recentelijk heb gevolgd, daar er nu dan toch wel enige aanleiding zich aandient.
Zo is daar bijvoorbeeld die eene Meneer Edward; tussen jouw en mij gezegd, aardige gooser, woont geinig aan een rustiek landweggetje alwaar inderdaad van tijd tot tijd seniorachtige mensjes zich verplaatsen op zogenaamde scootmobielen.
Wat hij er dan niet bij verteld is dat in aangehaald voorval het betreffende scootmobiel voorzien wa van een zzr 1400 blok..
Dan hebben we vervolgens die andere Meneer, een zekere Roger B.
Wederom een persoon die mij immer niet serieus neemt.
Het zij zo..
Resumerend, ik laat het allemaal van mij afglijden, en snap weldegelijk de werkelijke kern van de zaak; ik heb onlangs een soort van Landroverweddenschap gewonnen alhier, en de prijs is te benijdenswaardig , met name voor deze 2 Meneeren.
Geloof me , daar kan geen P38 of 130 tegenop!!

Zo, dit gezegd hebbend, ga ik nu een overheerlijk glaasje wijn drinken.

:mrgreen: :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2015, 23:53

:lol: :lol:
met die glaasjes was je al begonnen geloofik :mrgreen: :mrgreen: proost Floris :!:
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”