Kan er iemand mij vertellen wat ik het beste kan in bouwen.
Het gaat om een Defender 110 td5 uit 99 helaas.
Gr Ben
Defender Td5 '99 welke cruisecontrolle inbouwen?
-
Ben Gerrits
-
Roger B.
Re: Defender Td5 '99 welke cruisecontrolle inbouwen?
John Gold checken of die een cut-in voor je gaspedaal in het gamma hebben, dan bestuurd de john gold je motor alsof je het gaspedaal bedient.
gone
In mijn 130 zit een John Gold. Niet de goedkoopste maar erg fijn en betrouwbaar. Houdt erg mooi constant de snelheid vast en met de bedieningshandle die ik heb heb je drie voorkeuzen wat ik erg handig vind. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Bas4Cars had het over €125,00...met een stengel aan je stuurkolom of met 2 drukknoppen links en rechts op je klokkenwinkel...
Weet niet of dat ook bij de modellen van voor 2001 geldt? De onze is model 2002 met de middenconsole..
Bellen kan nooit kwaad...
Wij hebben het nog niet laten monteren vanwege andere prio's met de Defender
Weet niet of dat ook bij de modellen van voor 2001 geldt? De onze is model 2002 met de middenconsole..
Bellen kan nooit kwaad...
Wij hebben het nog niet laten monteren vanwege andere prio's met de Defender
Failing to prepare is preparing to fail!
Ik heb ook al eens naar een john gold gekeken. Er is voor vroege Td5 geen cut in voor aan het gas pedaal. Je krijgt dan een staal kabeltje aan je gaspedaal naar een servo toe. John gold is top spul maar wel aan de prijs. Reken op €450.-
Latere Td5 met een ecu van een bepaald nummer daar kun je makkelijker een cruise control inbouwen. Google er maar eens op.
Groet Jan
Latere Td5 met een ecu van een bepaald nummer daar kun je makkelijker een cruise control inbouwen. Google er maar eens op.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Hugo van tc kwadraat kan dat voor je inbouwen; krijg je 2 knoppies op je console, klaar.
Td5 heeft geen kabel aan het gaspedaal, dus je moet iets anders verzinnen dan de standaard cruisecontrol dingen.
Td5 heeft geen kabel aan het gaspedaal, dus je moet iets anders verzinnen dan de standaard cruisecontrol dingen.
Dat met die twee knopjes geld alleen voor de latere ecu. Dus daar heeft Ts helmaal niks aan.
De td5 heeft toch altijd een elektronisch gaspedaal? Maar ik laat die dingen inbouwen door Roger, dus gelukkig weet ik er weinig van.

De td5 heeft toch altijd een elektronisch gaspedaal? Maar ik laat die dingen inbouwen door Roger, dus gelukkig weet ik er weinig van.
Edward van Vugt
John Gold met kabeltje in de auto zitten, zat in de 110 en nu in de 130.
Bevalt goed, tevens makkelijk stapsgewijs harder of lagere snelheid in te stellen (handig om gelijke snelheid met je voorganger aan te nemen)
Ik heb het hendel aan de rechterkant gezet in de 130, in de 110 zat hij links van de kolom maar knalde met mijn knie er tegen bij in en uitstappen.
Groet Ron
Bevalt goed, tevens makkelijk stapsgewijs harder of lagere snelheid in te stellen (handig om gelijke snelheid met je voorganger aan te nemen)
Ik heb het hendel aan de rechterkant gezet in de 130, in de 110 zat hij links van de kolom maar knalde met mijn knie er tegen bij in en uitstappen.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
conny schreef:Hugo van tc kwadraat kan dat voor je inbouwen; krijg je 2 knoppies op je console, klaar.
Ik zeg "je krijgt dan een kabel aan je gas pedaal" daar dan een servo aan. Dit omdat de oudere ecu geen toepassing hebben een een cc. Heb je een nieuwere Td5 dan gaat het wel makkelijk.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
-
Roger B.
een elektronisch gaspedaal kun je faken voor de ECU, dus ELKE ECU met een elektronisch gaspedaal kun je door een cruiscontrolle signalen geven alsof het gaspedaal bediend wordt, en die ECU zal daar niet anders op reageren dan dat ie op het gaspedaal doet. (voor de ECU is het eender of ie een voet bediend signaal van het gaspedaal krijgt, een kabel bediend signaal van het gaspedaal, of dat een computertje de juiste signalen stuurt zodat het lijkt alsof het pedaal bediend wordt.
het is alleen de vraag of er een cruise beschikbaar is die het gaspedaal van de defender Td5 kan simuleren.... dat zul je bij zo'n CC fabrikant moeten navragen.
het is alleen de vraag of er een cruise beschikbaar is die het gaspedaal van de defender Td5 kan simuleren.... dat zul je bij zo'n CC fabrikant moeten navragen.
gone