oneten 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

oneten 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor ppw » 10 Jan 2015, 20:57

Vandaag Heerde gedaan, veel modder en beetje water
Niet vastgestaan, wel div. Moeten slepen :mrgreen:
Maaarrrr, eenmaal op normale weg en in hoog en ik geef gas, slipt m'n koppeling.... In laag niet
Oude remolie in koppelingscilinder,?
Bak/tussenbak minder olie?
Koppelingsplaat kaduuk?( niet overdreven staan roken oid, eigenlijk helemaal niet !)
Op zand kan ik me nog wel iets bij voorstellen , maar dit heb ik nog nooit gehad
Gas erop , zeker in 3,4 &5 en slipt gewoon
Of is plaat nat?
Leek na uurtje snelweg wel ietsje beter, maar nog steeds slippend...
Koppelingsplaat & drukgroep 10K & 2 jaar oud
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor Erik Peters » 10 Jan 2015, 22:24

Wel vrije slag op het koppelingspedaal? M.a.w. is de hoofd koppelingscilinder goed afgesteld (het asje t.o.v. het zuigertje).
Als een koppelingsplaat slipt dan is dit het duidelijkst aanwezig in de hoogste versnellingen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor ppw » 10 Jan 2015, 22:33

Yup
Rijd ook gewoon zoals het hoort, maar op snelwegproject vaart maken is slippen in 3/4&5
1&2 niets, en denk dat m'n waadplug niet geheel ingedraaid was
Maar is dat zo merkbaar? En kan dat kwaad? Maw; opdrogen en klaar?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor Erik Peters » 10 Jan 2015, 22:55

Natte remvoering remt ook niet, dus een koppelingsplaat die nat is kan makkelijk slippen.
Natte voering krijg je nog wel droog door langdurig de rem vast te houden. Met een koppelingsplaat is het iets lastiger en het ventileert ook niet geweldig in het koppelingshuis.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor Roger B. » 10 Jan 2015, 23:54

waadplug al verwijderd (als je denkt dat ie niet goed gezeten heeft en er vocht binnen gelopen is, dan kan het er dan beter uit) kun je gelijk kijken of er geen olie uit komt.

heb zelf een keer gehad dat ik (zonder waadplug) in een plas stond en na intrappen van de koppeling geen aandrijving meer had, later met iets slip en de dag erna (na opdrogen) viel het zand er blijkbaar tussenuit (tussen druklager en die alu buis waar dat overheen schuift) en daarna had ik weer normale koppeling
gone

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor ppw » 11 Jan 2015, 10:26

mag op slot.... opgelost, denk toch water op m'n plaat.... doet het nu weer normaal....
en zoals ik al op prikkers had gezegd...
iets te enthousiast de waterbakken ingedoken... al ziet m'n auto er redelijk "netjes"uit, zal wel aan het grijs liggen.... die andere 49 tinten :roll:
maar eens op zoek naar een andere Butt waad plug :mrgreen: :oops:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor Roger B. » 11 Jan 2015, 11:21

wat voor waadplug heb je er dan in?? het origineel kan bijna niet verkeerd... da's gewoon een plugje zoals een carterplug ook is, een boutje dat je er in draait......
gone

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor ppw » 11 Jan 2015, 11:43

ja, maar mijne heeft een 1/4 uiteinde?? zeg maar wat ook op een ratel zit... en zat er niet goed in/op, losgetrilt?? zat maar halve slag erin zeg maar :roll:
maar kun je iets doen aan een "natte"koppelingsplaat? droogrijden? of eruit?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor Roger B. » 11 Jan 2015, 12:55

droog rijden, zolang het geen vet is, maar alleen water en zand is het er, als ie droog is, zo weer af.

in het koppelingshuis wordt het ook wel warm, dus dat vocht gaat er ook wel weer uit, condensatie van het vocht in de lucht in het koppelingshuis zal hoofdzakelijk op het huis zijn en uiteindelijk wel via het gat aan de onderzijde.

meen dat de waadplugjes (voor koppelingshuis en voor distributiehuis) van mijn D1 een bouje met 6kant flenskop waren
gone

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Defender 200tdi 1984: Koppelingsplaat lt77/lt230

Berichtdoor Erik Peters » 11 Jan 2015, 18:19

ppw schreef:ja, maar mijne heeft een 1/4 uiteinde?? zeg maar wat ook op een ratel zit... en zat er niet goed in/op, losgetrilt?? zat maar halve slag erin zeg maar :roll:

Dat is origineel bij een 1984-er. Had de mijne ook. Het stopje is iets conisch, waardoor die steeds stakker in het gat gaat zitten naarmate je hem aandraait. Als de schroefdraad (in het gat) vies is (zand etc.) kan ik mij heel goed voorstellen dat het stopje niet erg ver in het gat wil. Het is geen metrische draad. Bij een 'gasfitter' is waarschijnlijk wel zo'n (nieuw) stopje te bemachtigen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten