uit: projectforum, oneten 4.2 SC ombouw

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Erik Peters

uit: projectforum, oneten 4.2 SC ombouw

Berichtdoor Erik Peters » 04 Jan 2015, 23:44

donkeasy schreef:chassis helemaal hard en nu weer in de lak

Afbeelding

Ik zie dat er nog een Boge Nivomat onder zit en anti-rol bar, waarbij ik mij ernstig afvraag of die automatische niveauregeling nog functioneert aangezien de auto uit 1984 stamt.
Bij mijn auto's (een 1984-er en 1998-er) was het ding na zo'n 10 tot 12 jaar 'gebruik' defect. Als ik zo naar de achterveren kijk dan lijken het al zwaardere dan origineel. Origineel 16 mm diameter veerstaal.
En van een LR zonder niveauregeling 20 mm diameter veerstaal.
Als er al "dikkere" veren onder zitten kun je de niveauregeling net zo goed verwijderen (je kunt er nu goed bij).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

donkeasy

Re: oneten 4.2 SC ombouw

Berichtdoor donkeasy » 05 Jan 2015, 17:07

Dank voor je reactie Eric,

De nivomat komt er inderdaad niet meer op, had ik al ergens in dit forum gelezen.
De assen worden vervangen door disco1 v8 assen, met teflon bussen.
Stap over op tarox schijven en blokken.

Ik denk dat ik er van die dikke stabilisatoren (28 rond?) opzet.
Weet nog niet welk merk, voorkeur gaat uit naar bilstein of Intrax.

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 06 Jan 2015, 09:17

Disco1 assen hebben niet dezelfde toegestane aslast als de salisbury as die onder een 110 hoort. Daarnaast denk ik dat ze nog wel eens knak kunnen gaan zeggen als je het vermogen van een 4.2sc erop loslaat. Of versterk je hem?
Ik zou eerder de salisbury nemen met goede steekassen.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

donkeasy

Berichtdoor donkeasy » 07 Jan 2015, 22:24

Ik wil even vooropstellen dat ik geen landrover kenner ben en alles wat ik tot nu weet uit forums als deze heb gehaald. :D , gelukkig ben ik wel een snelle leerling.
Ik heb wel eens wat met auto's gedaan, maar dat is in een heel ander metier: http://www.facebook.com/joop.baltussen/photos_all

mbt de assen heb ik begrepen dat ik disco 1 v8 assen (24 splines) , moet hebben en daar zal ik eea aan moeten verstevigen en sperren monteren, op termijn.
Hoe die assen heten weet ik niet maar ze liggen nu hier op de plaats en ik ga ze morgenavond schoonmaken en volgende week monteren, is de planning.
Dan kan de carrosserie ook naar de spuiter. :mrgreen:

Edward

Re: uit: projectforum, oneten 4.2 SC ombouw

Berichtdoor Edward » 07 Jan 2015, 23:23

Is die spuiter toevallig Ronald in Oirschot? Want die had laatst ook een rode 110 staan waar een SC blok in zou moeten komen....... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Jan 2015, 23:46

Sperdifferentieeel...klinkt leuk, maar op de verharde weg zou ik er erg voorzichtig mee zijn, zeker als je je aandrijflijn sowieso al een harde dobber geeft met de overpowered krachtbron in het vooronder :lol:
gone

donkeasy

Berichtdoor donkeasy » 12 Feb 2015, 00:37

ja edward, Daar stond de 110. hoe kwam jij daar terecht, far from home
HIJ Is al weer een paar weken thuis en gaat over een maand terug om te spuiten.
Voor foto's van mijn werkzaamheden: zie projecten en dan 4.2 sc

foto 1.JPG
Laatst gewijzigd door donkeasy op 12 Feb 2015, 00:50, 2 keer totaal gewijzigd.

donkeasy

Berichtdoor donkeasy » 12 Feb 2015, 00:40

Roger B. schreef:Sperdifferentieeel...klinkt leuk, maar op de verharde weg zou ik er erg voorzichtig mee zijn, zeker als je je aandrijflijn sowieso al een harde dobber geeft met de overpowered krachtbron in het vooronder :lol:

Ik weet het ook niet roger, :evil:

ik zal denk ik maar niet te brede banden steken, en als het heel blijft, bredere.

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2015, 00:48

Kwestie van proberen. Hangt ook heel erg van je rijstijl af. Kennis van me met een LS3 blok houdt z'n standaard assen heel bij 450pk. Z'n personeel sloopt de steekassen en de homokineten van de company Td5 structureel en die heeft slechts 225 pk. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

donkeasy

Berichtdoor donkeasy » 12 Feb 2015, 00:54

Edward schreef:Kwestie van proberen. Hangt ook heel erg van je rijstijl af. Kennis van me met een LS3 blok houdt z'n standaard assen heel bij 450pk. Z'n personeel sloopt de steekassen en de homokineten van de company Td5 structureel en die heeft slechts 225 pk. :lol: :lol:

denk ik ook edward, ben niet zo'n rustige rijder zullen we maar zeggen. :oops:

de engelsen zeggen dat het gaat.....

vandaag is mijn tussen stuk voor de bak en module+ kabelboom opgestuurd, ben benieuwd!

Terug naar “Kroeg”