Dag allemaal,
Ik ben Gijs de Vries (35) en woon in Oosterbeek met vrouw en 2 zoons. Werk in de energietechniek. Afgelopen december nieuwe baan en moest toen mijn lease auto (Peugeot 508SW) inleveren. Na 150dkm in deze auto nu toe aan een echte auto. Maak bijna geen kilometers meer dus heb ik toestemming gekregen van mijn vrouw om een echte auto te kopen.
In het kader van "Stop de crisis koop een Range Rover" heb ik een P38a gekocht! Beetje hobbelige rit, moest 2km van de verkoper naar mijn eigen huis zonder werkende luchtvering! Nu ben ik op zoek naar iemand die de EAS reset-tool tot zijn beschikking heeft in de buurt van Arnhem. Lokale garage kon er niks mee. Anders ben ik voornemens hem zelf bij Smeets te bestellen.
Ik ben van plan om zelf veel te doen aan de auto dus ik zal vaak op het forum te vinden zijn. Verder ben ik vaak te vinden om mijn BMW Williams 1150 GS.
Met vriendelijke groet,
Gijs de Vries
RR 4.6 HSE gekocht vandaag (met werk!)
RR 4.6 HSE gekocht vandaag (met werk!)
Range Rover P38 4.6 HSE uit 2000
Re: RR 4.6 HSE gekocht vandaag (met werk!)
Welkom hier, veel fijne en veilige km's on en off-road met de 38. Er is veel kennis hier over de 38. Niet bij mij ben een Defender man
En de 508SW wel een heule mooi wagen. Staat bij ons op het lijstje voor als de 307SW op is
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Volgens mij heeft RogerB het juiste uitleesapparaat voor een P38, en woont hij niet heel ver bij jou vandaan. Voor de rest....mooooooi weer een P38 erbij, welkom!!
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
marcenvon schreef:Volgens mij heeft RogerB het juiste uitleesapparaat voor een P38, en woont hij niet heel ver bij jou vandaan. Voor de rest....mooooooi weer een P38 erbij, welkom!!
Marc
Bedankt voor de eerste reacties! Ik kon niet wachten en heb net bij Smeets Solutions de EAS reset interface besteld. Morgen moet hij in huis zijn. Mocht iemand hem dus nodig hebben dan staat de koffie klaar!
-
Roger B.
welkom... yup... heb nanocom voor P38 v8 bosch en P38 edc. niet voor GEMS.
succes met klussen
succes met klussen
gone
- MKorendijk
Mooie auto, en zodra de luchtvering werkt rijdt deze een stuk beter!
Wellicht tot een evenement,
Groet Marcel
Wellicht tot een evenement,
Groet Marcel
Groet Marcel
-
sleen42
Ziet er nog wel heeel mooi uit,hoop niet dat hij veel stilgestaan heeft
Nee zonder gekheid,een mooie bak waar je nog rustig mee in de PC mag rijden.
Jeroen
Nee zonder gekheid,een mooie bak waar je nog rustig mee in de PC mag rijden.
Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)
- ikke jelle
welkom !
mooie P38
heb van de week nog een oliepompje vervangen van dit type. leuk werk op de grond haha
veel plezier hier!
mooie P38
heb van de week nog een oliepompje vervangen van dit type. leuk werk op de grond haha
veel plezier hier!
Dag allemaal,
Bedankt voor het warme welkom, hierbij een kleine update van alle arbeid afgelopen maand:
- EAS kabel gemaakt en hard-fault gereset
- compressor gereviseerd
- O-ringen kleppenblok vervangen
- Waterpomp vervangen (meteen spanrol en riem vervangen)
- Visco Fan vervangen
- Twee achterste luchtveren vervangen
- alle filters vervangen
- gasveren achterklep en middenconsole vervangen
- HEVAC unit display gerepareerd en lampjes vervangen
Voor de komende maand (met hopelijk wat beter weer) staan de volgende zaken nog op de planning:
- o-ringen verwarming vervangen
- blend-motor rechts (temperatuur) vervangen of reviseren
- CD wisselaar schoonmaken (slaat af en toe over)
- motorkap spuiten (inclusief nieuwe belettering)
- rechter buitenspiegel gangbaar maken
Verder nog wat zaken die ik nog moet uitzoeken:
- 's nachts gaat de achterkant omhoog en zakt de voorkant. Ik heb het niveau-relais onder de stoel al vervangen voor een 4-pins dus ik ben bang dat er iets in het kleppenblok niet goed gaat. Revisie misschien niet helemaal goed gegaan. Het is wel vreemd dat zowel links en rechts hetzelfde doen.
- Gas in laten bouwen als hij glansrijk door de APK en technische keuring komt. Iemand nog een goed adresje?
- Hij is wat wiebelig in het stuur, heb al zitten spelen met de bandenspanning maar dat maakt niet veel uit. Toch maar eens wat onderdelen vervangen van de stuurinrichting.
Veel informatie via dit forum en via rangerovers.net, bedankt!
Gr. Gijs
Bedankt voor het warme welkom, hierbij een kleine update van alle arbeid afgelopen maand:
- EAS kabel gemaakt en hard-fault gereset
- compressor gereviseerd
- O-ringen kleppenblok vervangen
- Waterpomp vervangen (meteen spanrol en riem vervangen)
- Visco Fan vervangen
- Twee achterste luchtveren vervangen
- alle filters vervangen
- gasveren achterklep en middenconsole vervangen
- HEVAC unit display gerepareerd en lampjes vervangen
Voor de komende maand (met hopelijk wat beter weer) staan de volgende zaken nog op de planning:
- o-ringen verwarming vervangen
- blend-motor rechts (temperatuur) vervangen of reviseren
- CD wisselaar schoonmaken (slaat af en toe over)
- motorkap spuiten (inclusief nieuwe belettering)
- rechter buitenspiegel gangbaar maken
Verder nog wat zaken die ik nog moet uitzoeken:
- 's nachts gaat de achterkant omhoog en zakt de voorkant. Ik heb het niveau-relais onder de stoel al vervangen voor een 4-pins dus ik ben bang dat er iets in het kleppenblok niet goed gaat. Revisie misschien niet helemaal goed gegaan. Het is wel vreemd dat zowel links en rechts hetzelfde doen.
- Gas in laten bouwen als hij glansrijk door de APK en technische keuring komt. Iemand nog een goed adresje?
- Hij is wat wiebelig in het stuur, heb al zitten spelen met de bandenspanning maar dat maakt niet veel uit. Toch maar eens wat onderdelen vervangen van de stuurinrichting.
Veel informatie via dit forum en via rangerovers.net, bedankt!
Gr. Gijs
Terug naar “Nieuw op het forum”