Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik heb een recovery lint gekocht vanmiddag. Maar met welke maat d sluiting of harp sluiting kan ik het beste mijn disco 2 uit de prut slepen? Zonder dat ik de boel afbreek.
De disco is verder nog standaard.
Ik hoor graag van jullie
gebruik recovery lint
Re: gebruik recovery lint
Een harp of d-sluiting die groot om het lint te bevatten en klein genoeg om aan het oog in je bumper te kunnen zonder daar de boel te beschadigen.
Je hebt toch wel een lint met rek gekocht hè? Anders sjor je dat ook meteen aan gort want echt geweldig sterk is het niet.
Je hebt toch wel een lint met rek gekocht hè? Anders sjor je dat ook meteen aan gort want echt geweldig sterk is het niet.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: gebruik recovery lint
Minimaal met 3 3/4 ton, liever meer
Ik heb 4 en een kwart , wel met keurmerk
En vastdraaien, en kwart slagje terug, scheelt hoop gepruts
En wat is breeksterkte van je lint? En lengte??
Krachtverdeler erbij?
Jate/D ringen?
Ik heb 4 en een kwart , wel met keurmerk
En vastdraaien, en kwart slagje terug, scheelt hoop gepruts
En wat is breeksterkte van je lint? En lengte??
Krachtverdeler erbij?
Jate/D ringen?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: gebruik recovery lint
Jakewhite,
Kijk ook even of je niet beter van te voren de bumpers een tikje wilt inkorten.
Moet er aan je auto gesleurd worden en steken die bumpers ergens achter dan worden ze ongecontroleerd gemodificeerd.
Groeten MarcS
Kijk ook even of je niet beter van te voren de bumpers een tikje wilt inkorten.
Moet er aan je auto gesleurd worden en steken die bumpers ergens achter dan worden ze ongecontroleerd gemodificeerd.
Groeten MarcS
Re: gebruik recovery lint
zou ook niet echt via bumper, maar middels chassis gaan trekken/slepen, 4 D-shackles/D ringen kosten niet de hoofdprijs... wel behoud van je voiture
just my opinion
en like I said... met een krachtverdeler....
laatst in Markelo een D1 ( die al gesleept moest worden voordat deze het terrein in ging
) en z'n koppeling oprookte op een helling.. en door zowel Jurre als Tom omhoog gesleept/gelierd moest worden, en z'n sleepoog begaf het... had ook anders kunnen aflopen
matriaal, zeker recovery , net zoals remmen ed. moeten gewoon goed zijn! en op de juiste manier worden gebruikt
lierkabel bijv. niet met demper gebruiken... zie het net even te vaak, gaat tot nu toe altijd goed....... maar komt een keer dat het niet goed gaat, en dan wil ik er niet naast of voor staan
just my opinion
laatst in Markelo een D1 ( die al gesleept moest worden voordat deze het terrein in ging
matriaal, zeker recovery , net zoals remmen ed. moeten gewoon goed zijn! en op de juiste manier worden gebruikt
lierkabel bijv. niet met demper gebruiken... zie het net even te vaak, gaat tot nu toe altijd goed....... maar komt een keer dat het niet goed gaat, en dan wil ik er niet naast of voor staan
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: gebruik recovery lint
Het sleepoog van een Discovery 2 zit DOOR de bumper aan het chassis. Maar met een te grote d-sluiting kun je die bumper wel beschadigen......
Een krachtverdeler is leuk, maar dan moet je dus aan het chassis wel 2 punten hebben om aan te binden. Veel mensen gebruiken hier de neerbindogen voor al dan niet met een Jatering op die plek ipv de originele ogen. Verre van ideaal omdat het chassis daar niet verstevigd is en dus heel snel vervormt of uitscheurt. Ik wil niet meer tellen hoeveel ik er gelast heb op die plek.....
Maar goed, ook aan het originele oog kun je niet overdreven veel kracht zetten. Dus het is kiezen uit twee kwaden en vooral goed blijven bedenken wat je doet.
Een krachtverdeler is leuk, maar dan moet je dus aan het chassis wel 2 punten hebben om aan te binden. Veel mensen gebruiken hier de neerbindogen voor al dan niet met een Jatering op die plek ipv de originele ogen. Verre van ideaal omdat het chassis daar niet verstevigd is en dus heel snel vervormt of uitscheurt. Ik wil niet meer tellen hoeveel ik er gelast heb op die plek.....
Maar goed, ook aan het originele oog kun je niet overdreven veel kracht zetten. Dus het is kiezen uit twee kwaden en vooral goed blijven bedenken wat je doet.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: gebruik recovery lint
@Marcs
Vooruit kan de bumper van een D2 best veel hebben, het gaat mis bij achteruit ergens achter blijven haken
@PPW
de TS zei al dat zijn disco standaard is.... daar kun je geen jateringen en dergelijke kwijt, daar zit een bumper om het chassis heen.
Het sleepoog van een D2 is niet veel meer dan dat..... slepen op harde ondergrond kan het prima aan. Slepen in de modder ook best wel... maar met een (zeker in geval van een niet elestisch) lint met een aanloopje er aan trekken.... dat levert na een of meerdere klappen schade op....
in mijn geval was het een iets te lompe D1 die een lint zonder rek niet zoals ik gepland had gebruikte om te trekken, maar volgas wegspurtte....... gevolg: sleep oog onder de bouten vandaan gerukt, bumper omhoog gedrukt en daarmee grille omhoog en motorkap links 3cm boven het spatbord uit steken. De bumper had het wel redelijk overleefd, maar dat ook met name omdat daar al geen spoiler meer aan zat. Enige dat ECHT stuk gegaan is waas een van de bevestigingsclips op de koplamp (die witte achterop de reflector die op een kogeltje klikken) en de gaten van het sleepoog opengescheurd. De rest kon weer terug gedrukt worden....
Voor een echt stevig vastgreden D2 recovery is dat oog in de bumper niet geschikt....
Vooruit kan de bumper van een D2 best veel hebben, het gaat mis bij achteruit ergens achter blijven haken
@PPW
de TS zei al dat zijn disco standaard is.... daar kun je geen jateringen en dergelijke kwijt, daar zit een bumper om het chassis heen.
Het sleepoog van een D2 is niet veel meer dan dat..... slepen op harde ondergrond kan het prima aan. Slepen in de modder ook best wel... maar met een (zeker in geval van een niet elestisch) lint met een aanloopje er aan trekken.... dat levert na een of meerdere klappen schade op....
in mijn geval was het een iets te lompe D1 die een lint zonder rek niet zoals ik gepland had gebruikte om te trekken, maar volgas wegspurtte....... gevolg: sleep oog onder de bouten vandaan gerukt, bumper omhoog gedrukt en daarmee grille omhoog en motorkap links 3cm boven het spatbord uit steken. De bumper had het wel redelijk overleefd, maar dat ook met name omdat daar al geen spoiler meer aan zat. Enige dat ECHT stuk gegaan is waas een van de bevestigingsclips op de koplamp (die witte achterop de reflector die op een kogeltje klikken) en de gaten van het sleepoog opengescheurd. De rest kon weer terug gedrukt worden....
Voor een echt stevig vastgreden D2 recovery is dat oog in de bumper niet geschikt....
gone
Re: gebruik recovery lint
Wel...
Lier monteren dan
En idd...
Ik heb geen disco ervaring... Al had ooit een D1...
Weekje in gereden, maar ging me puur om 200tdi blok welke ik in m'n vorige 110 lepelde
En daarna gejat is in Grenada...
Lier monteren dan
En idd...
Ik heb geen disco ervaring... Al had ooit een D1...
Weekje in gereden, maar ging me puur om 200tdi blok welke ik in m'n vorige 110 lepelde
En daarna gejat is in Grenada...
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: gebruik recovery lint
ppw schreef:Wel...
Lier monteren dan
En idd...
Ik heb geen disco ervaring... Al had ooit een D1...
Weekje in gereden, maar ging me puur om 200tdi blok welke ik in m'n vorige 110 lepelde
En daarna gejat is in Grenada...
Is wel wat rigoureus: Een lier monteren als je alleen een solide sleep-oog nodig hebt.
Groeten MarcS
Re: gebruik recovery lint
Éénmaal modder geproefd en je bent óf om, óf weg 
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten