vanavond iets raars meegemaakt.
Het alarm op de Defender ging plotseling af. Ik had de auto niet op alarm gezet.
Het was niet het alarm zoals je zou verwachten:
er waren geen knipperende richtingaanwijzers, wel continue claxon en een onderbroken beep.
Bij het indrukken van de key-fob gingen de richingaanwijzers continu knipperen en stopte de beep. De claxon bleef continu doorgaan.
Het rode controlelampje op het dashboard ging heel snel knipperen.
Starten was niet mogelijk.
De enige manier om de claxon te stoppen was het ontkoppelen van de accu.
(misschien had het losmaken van de zekering ook gewerkt maar inmiddels stond de hele straat om de auto en dit was de snelste manier).
Hoe nu verder? Zodra de pool op de accu gezet wordt begint het feest weer.
Morgen wil ik proberen om de zekering van de claxon los te halen en dan zien of de auto wil starten.
In de kennisbank en op internet staan boeken volgeschreven over Defender alarmen en ik ben de weg een beetje kwijt geraakt.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak geweest kan zijn?
Is er een mogelijkheid om het alarm gewoon buiten werking te stellen? Ik gebruik het nooit.
Ton
Def 300tdi 1997 Alarm met eigen wil
- Erik Peters
Re: Def 300tdi 1997 Alarm met eigen wil
Het batterijtje in de key-fob bijna leeg? Heb ik een keertje gehad met een 300 Tdi uit 1998 (stond toen niet op alarm), maar auto starte niet en ik kon alleen het alarm inschakelen, uitschakelen lukte niet (meer). Andere (reserve) key-fob opgehaald en toen lukte het wel (na eerst een paar maal op alarm en eraf) om het alarm te de-activeren. Toen meteen maar twee nieuwe batterijen gehaald, key-fob's gesynchroniseerd en mijn probleem was opgelost.
En bij mij is het alarm ook eens spontaan afgegaan door luchtwervelingen in de auto veroorzaakt door de standkachel (maar het alarm was toen wel ingeschakeld, ook de binnensensor).
Groet,
Erik.
En bij mij is het alarm ook eens spontaan afgegaan door luchtwervelingen in de auto veroorzaakt door de standkachel (maar het alarm was toen wel ingeschakeld, ook de binnensensor).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik,
wat jij beschrijft heb ik ook eens gehad.Toen brandde ook het sleutelsymbool op het dashboard en kon niet gestart worden. Maar het alarm ging toen niet af.
Ik zal de batterij in ieder geval vernieuwen.
Het meest vreemde vind ik dat het alarm af gaat zonder dat het ingeschakeld was. Daar komt geen batterij aan te pas.
wat jij beschrijft heb ik ook eens gehad.Toen brandde ook het sleutelsymbool op het dashboard en kon niet gestart worden. Maar het alarm ging toen niet af.
Ik zal de batterij in ieder geval vernieuwen.
Het meest vreemde vind ik dat het alarm af gaat zonder dat het ingeschakeld was. Daar komt geen batterij aan te pas.
-
Roger B.
in principe zou je natuurlijk wel e.e.a. van de alarmunit af kunnen halen, (om startblokkering te behouden) of deze helemaal uitbouwen (gaat ook je startblokkering er af dus) neem aan dat er toch al geen CPV op zat omdat dat als ik me niet vergis later pas gekomen is...
enige dat je wel moet doen is zorgen dat je startonderbreking overbrugd wordt
enige dat je wel moet doen is zorgen dat je startonderbreking overbrugd wordt
gone
- Erik Peters
Ton S schreef:Het meest vreemde vind ik dat het alarm af gaat zonder dat het ingeschakeld was. Daar komt geen batterij aan te pas.
Bij mij is één keer het alarm af gegaan terwijl dit NIET was ingeschakeld. In 2007 toen de auto deels uitbrandde t.g.v. kortsluiting. De draad, die van de dynamo naar het EGR kastje onder het middenstoeltje/cubbybox loopt, was blank geschuurd ergens op het koppelingshuis of naast de versnellingsbak en had er voor gezorgd dat de bedrading (en nog veel meer) ging branden.
Groet,
Erik.
aanvulling: hier kun je mijn verhaal (3 pagina's) terugvinden betreffende de brand (met wat foto's).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Dennis Schoonen
Check de massa eens.
Dat was bij mij het probleem.
gr Dennis
Dat was bij mij het probleem.
gr Dennis
Als je van het alarm af wil kan je een "jumper" stekker kopen voor in de stekker in de "spider" onder de bestuurder stoel. Dan laat je de bedrading origineel en wekt de brandstof solenoid en de startmotor gewoon.
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor