Jeroen
RR met Td5 of DSE motor
-
sleen42
RR met Td5 of DSE motor
Wat zou er beter voor de aanhanger lopen,een Td5 of een DSE diesel?Er staat een P38 te koop van 2001 met een DSE motor er in.Heb met deze motoren helaas geen ervaring maar aangezien het 6 cilinders zijn mijn vraag of die motoren het wat makkelijker hebben met het trekken van aanhangers
Jeroen
Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)
-
Roger B.
Re: RR met Td5 of DSE motor
nee.... het is allebei niks...
zowel de Td5 als de M51 (BMW 6cil lijn 2.5liter indirecte diesel) zijn geen motoren die zat over hebben naast de 2 ton voertuiggewicht. ze doen het wel.... maar het is geen halelujah.
beide motoren gaan flink vooruit met tuning.
zowel de Td5 als de M51 (BMW 6cil lijn 2.5liter indirecte diesel) zijn geen motoren die zat over hebben naast de 2 ton voertuiggewicht. ze doen het wel.... maar het is geen halelujah.
beide motoren gaan flink vooruit met tuning.
gone
Re: RR met Td5 of DSE motor
Ik heb een Disco TD5 hand geschakelt (was een automaat die ik heb omgebouwd) en is fase II getuned. Heerlijke auto met een zeer koppelrijke motor die vlot met 3000 kg aanhanger gewicht omgaat. Als je een écht sterke aanhangertrekker wilt dan is 2500 cc gewoon te weinig. "There is no substitute for cubic inches" dus méér cylinderinhoud geeft ook een motor die minder problemen heeft met een aanhanger. Uiteraard speelt ook moderne techniek mee zoals VNT turbo's en hogedruk inspuiting.