Heb afgelopen juni een Q7 ingeruild op een Defender en rijdt nu dagelijks met een grote glimlach op de rechter rijstrook naar mijn werk. Aangezien ik net boven Stockholm woon vooralsnog file vrij. Iedereen kan mee (vrouw, 4 kinderen, 2 honden) in de 7-zits uitvoering in in het week-end veel in het bos voor de jacht. Daarnaast op en neer rijden met een trailer voor transport van schapen, varkens en uiteraard al het benodigde voer.
Banden (goodyear wrangler MTR op sawtooth) gedragen zich prima en zijn voor de winter net gewisseld naar Nokian Hakkepelitta met spijkertjes op heavy duty velg van terrafirma. Defender is in Zweden prima betaalbaar aangezien er hier geen BPM wordt berekend.
Spijt? Nee, absoluut niet. Iedere dag genieten!
Groeten vanuit de sneeuw,
Joep Muselaers
Van Q7 naar Defender LXV
Re: Van Q7 naar Defender LXV
en al off-road gegaan?
dan is je glimlach nl. nog breder
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
- ikke jelle
welkom op het forum
leuk spijker banden dat veruimd de discussie weer over at of mt
leuk spijker banden dat veruimd de discussie weer over at of mt
groet jelle
-
Roger B.
ja, verruimt de bandendiscussie vast heel erg.... in veel landen niet toegestaan.... en verder eigenlijk alleen op ijs en aangereden sneeuw voordeel
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:ja, verruimt de bandendiscussie vast heel erg.... in veel landen niet toegestaan.... en verder eigenlijk alleen op ijs en aangereden sneeuw voordeel
Hej Joep, Dag Roger B.,
Spijkerbanden mogen bijv. ook in Frankrijk !! En naar verluid maken spijkers iedere band leuk, dwz op (ver)ijs(de) wegen. De "lammellen-techniek" doet de rest, en ook bij weinig sneeuw en/of gewoon vooral natte wegen heb je weinig aan een modderband zelfs al heeft die spijkers.
Maar het blijft voor "ons" een verboden vrucht (dwz als we met "ons" de mensen uit/bezoekers aan de lage landen en direct aangrenzende gebieden bedoelen).
Vooralsnog kan ik mbt de Nokian Hakkapeliitta LT2 (in 235/85x16, en dus zonder spijkers) alleen nog maar melden dat ze het goed doen in het huidige regenachtige weer. Ze zijn ook prettig stil, en wellicht zijn ze iets minder "strak" als mijn zomerse banden, dat laatste zou wellicht met wat meer lucht nog beter kunnen worden -- 't kan ook liggen aan het zachtere rubber en de gelamelleerde blokken. De kleine stukjes modder- en gras-pad die ik met deze banden gezien heb deden ze ook goed. Een Zwitserse boer reed er (in de Jura) jaarrond mee en hij was uiterst tevreden, maar zonder objectief vergelijk weet je eigenlijk nooit iets echt.
Maar goed, van een Qsieben naar een Defender is altijd een vooruitgang, en zeker in Zweden (er rijden daar genoeg glossy's rond, Defenders zijn zeldzaam).
Groeten/Hälsingar MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 22 Dec 2014, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Welkom en goed verhaal (van Q7 naar defender LXV)! Is het de glimlach waard (6 of 8 vs 4 cilinders, stilte vs lawaai(erig), veel vs weinig beenruimte, etc)?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Terug naar “Nieuw op het forum”