Wat voor artikelen hebben jullie waarvan je denkt, dat is echt iets waar anderen ook wat aan kunnen hebben. Dit kunnen dus van goedkope tot dure items zijn. Het idee erachter is dat we allemaal van iedereen kunnen leren, niet alleen op een dag van LRCH maar ook via dit forum.
Graag wel met een link zodat we dit kunnen kopen indien gewenst. Geen reclame voor je eigen onderneming
Mijn bijdrage:
iPad (of tablet) houder. Routes schrijven, navigatie, muziek etc etc
http://www.emounting.nl/bouw-zelf-je-ram-set/tablet-houders/
Water voor onderweg. Verlichting, ruiten, schoenen schoonmaken en zelfs optie om hem als douche te gebruiken.
http://www.aqua2go.eu/nl/overzicht-pro.html
Goede zaklamp, zelf gekozen voor een oplaadbare Led Lenser M7R, altijd onder lading, geen groot apparaat maar een berg licht!
http://www.ledscherp.nl/led-lenser-m7r
Graag jullie aanvulling hieronder.
Producten vakantie en overland trips
Producten vakantie en overland trips
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....
Re: Producten vakantie en overland trips
usb oplader...https://shop.landreiziger.nl/usb-lader-1565.html
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
- ToyRoverlander
Dutch oven

Ik ga geen reclame maken voor een winkel waar ik zelf niet eens ervaring mee heb, google is your friend

Ik ga geen reclame maken voor een winkel waar ik zelf niet eens ervaring mee heb, google is your friend
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
+1, maar... Ik zou er ook een vuurschaal bij doen, wel zo netjes voor de ondergrond.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
e.nagtegaal
De koffiepot komt bij varg vandaan
Ik hou het bij een handpresso
http://www.handpresso.nl
http://www.handpresso.nl
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.
-
Landmarcs
Hoe meer je van die Cobb(elstones) en/of Dutch Ovens etc. meeneemt hoe minder ver je komt.
Ik zou zeggen: Kijk wat je in de rugzak zou willen stoppen. Waarschijnlijk is dat meer als wat er ook in je rugzak past, maar het is een goed beginnetje.
(Je kan ook kijken naar wat je op de fiets mee zou nemen, maar dan zou ik ook direct aanbevelen daar dan een weekje mee te gaan fietsen .... dat is een hele goeie les in: "Alles wat je thuis laat is meegenomen".)
Kijk daarna bij alles wat je verder toevoegt aan het minimum naar nut en noodzaak, naar de kans dat je iets nodig hebt, en het rendement dat je van de spullen hebt.
Zo kan je heel goed koken op twee MSR-brandertjes (is handig, heb je er altijd eentje die brand mocht je de andere schoon moeten branden). En is er genoeg brandhout etc, dan is een kampvuurtje ook zo gemaakt, en doe je dat goed dan kan je er ook goed op koken.
Anyway, als ik naar mijn eigen bagage kijk, en dat is dan slechts een klein eindje Europa, dan zie ik de auto al snel vol raken met best veel nauwelijks gebruikt spul (dus nog niet genoeg naar mijn eigen regels geluisterd). Wil je "overland" dan zit je nog veel langer met al die ballast, en daarbij dan ook nog wat extra, nuttige gereedschappen en spare-parts ... Neem je alles wat leuk lijkt en ooit van pas kan komen, dan wordt het niet "overland" maar "over the top" of zelfs gewoon "over de kop".
Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, maar "travel light" is in het algemeen geen slecht startpunt.
Groeten MarcS
Ik zou zeggen: Kijk wat je in de rugzak zou willen stoppen. Waarschijnlijk is dat meer als wat er ook in je rugzak past, maar het is een goed beginnetje.
(Je kan ook kijken naar wat je op de fiets mee zou nemen, maar dan zou ik ook direct aanbevelen daar dan een weekje mee te gaan fietsen .... dat is een hele goeie les in: "Alles wat je thuis laat is meegenomen".)
Kijk daarna bij alles wat je verder toevoegt aan het minimum naar nut en noodzaak, naar de kans dat je iets nodig hebt, en het rendement dat je van de spullen hebt.
Zo kan je heel goed koken op twee MSR-brandertjes (is handig, heb je er altijd eentje die brand mocht je de andere schoon moeten branden). En is er genoeg brandhout etc, dan is een kampvuurtje ook zo gemaakt, en doe je dat goed dan kan je er ook goed op koken.
Anyway, als ik naar mijn eigen bagage kijk, en dat is dan slechts een klein eindje Europa, dan zie ik de auto al snel vol raken met best veel nauwelijks gebruikt spul (dus nog niet genoeg naar mijn eigen regels geluisterd). Wil je "overland" dan zit je nog veel langer met al die ballast, en daarbij dan ook nog wat extra, nuttige gereedschappen en spare-parts ... Neem je alles wat leuk lijkt en ooit van pas kan komen, dan wordt het niet "overland" maar "over the top" of zelfs gewoon "over de kop".
Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, maar "travel light" is in het algemeen geen slecht startpunt.
Groeten MarcS
-
Roger B.
gaat niet alleen om overland tochten, ook vakantie... en als ik met de auto ga, dan boeit mij niet dat ie 20kilo meer mee moet zeulen.... oh wow, dan gebruikt ie op een hele vakantie misschien drie liter meer diesel..
idereen mag toch zelf weten wat ie belangrijk of handig vindt om mee te nemen? ik neem geen fiets mee.... jij vind een fiets wellicht wel belangrijk.........
idereen mag toch zelf weten wat ie belangrijk of handig vindt om mee te nemen? ik neem geen fiets mee.... jij vind een fiets wellicht wel belangrijk.........
gone
Idd gewicht speelt geen rol. Onze tent is compleet al zo'n 50kg (de waard Albatros met Atoma varioluifel er aan) Maar dan zitten we nog steeds drrog en comfortable bij winkracht 10
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.