Series 1 Bladveren verwijderen
Series 1 Bladveren verwijderen
Mijn gebladvederde kleine Land Rover gedraagt zich wat weerbarstig. De bouten aan de bumperzijde lieten zich redelijk makkelijk verwijderen maar die aan de andere kant (in dat 'achtje') geven nagenoeg geen krimp. De as staat op steunen en het chassis aan de voorzijde hangt aan mijn takel dus ik neem aan dat het gewicht het probleem niet kan zijn. Heeft iemand een tip of is de oplossing gewoon lomp met een hamer slaan? Omdat ik graag zoveel mogelijk wil hergebruiken ben ik nogal voorzichtig. Vandaar.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Re: Series 1 Bladveren verwijderen
Zit er geen draad in de veerschommel? Bij de series 2/3 moet je ze er uit draaien nadat je de moer er af hebt gedraaid. Ken de series 1 totaal niet
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- RobStewart
... now I was just thinking the same thing Jan, so I went upstairs to the archive and pulled out the relevant workshop manual and you are indeed correct.
The outer rear shackle plate is threaded and therefore needs to be unscrewed rather than just beaten to death with a lump hammer

In most cases the bush is seized to the bolt so it's a simle case of cut them off and replace and in the case of late Series I's then the parts are still available off the shelf.
Rob
The outer rear shackle plate is threaded and therefore needs to be unscrewed rather than just beaten to death with a lump hammer
In most cases the bush is seized to the bolt so it's a simle case of cut them off and replace and in the case of late Series I's then the parts are still available off the shelf.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
De goede kant opdraaien, kruipolie, warmstoken, geduld, doorzetten en dan komt het goed. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Nou, dat is dan opmerkelijk aangezien ik een van de bouten toch een centimter heb weten te verschuiven door er een paar flinke tikken op te geven.
Maar goed, ik kan dus weer vooruit. Blijkt toch niet echt alles in het werkplaatshandboek te staan.
Edit: dit dus wel...
Mijn Kleine Land Rover is van 1957 dus dat is een latertje.

Dank voor de tips heren. En geduld Edward? Mijn geduld wordt danig op de proef gesteld. En dat kan helemaal geen kwaad. Het is een lesje in nederigheid, dat is het! Maar daarnaast ook nog eens reuze leuk om te doen.

Maar goed, ik kan dus weer vooruit. Blijkt toch niet echt alles in het werkplaatshandboek te staan.
Edit: dit dus wel...
Mijn Kleine Land Rover is van 1957 dus dat is een latertje.
Dank voor de tips heren. En geduld Edward? Mijn geduld wordt danig op de proef gesteld. En dat kan helemaal geen kwaad. Het is een lesje in nederigheid, dat is het! Maar daarnaast ook nog eens reuze leuk om te doen.
Laatst gewijzigd door ErwinD90 op 06 Dec 2014, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
Geduld vooral als je iets in de kruipolie zet, dat moet inweken en de kans krijgen ergens tussen te kruipen. Hoeveel mensen ik ergens kruipolie op zie spuiten en dan meteen eraan gaan trekken is toch wel errug hoog.
Met een paar weken ben ik in de buurt, dan kan ik wel even een dikke slagmoersleutel meenemen, die rammelt het meeste wel los.
Met een paar weken ben ik in de buurt, dan kan ik wel even een dikke slagmoersleutel meenemen, die rammelt het meeste wel los.
Edward van Vugt
Al vanaf het begin loop ik als ik WD40 in mijn hand heb een rondje. Maar deze flinke jongens heb ik dus gemist. Vooral omdat ik er heel onnozel vanuit ging dat het bouten waren die rechttoe rechtaan gemonteerd zijn. Maar het is niet dat dit het enige klusje is dat nog wat aandacht verdient dus ik neem er gewoon alle tijd voor. Nog genoeg te doen!
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
Dus als ik schrijf "KRUIPOLIE" lees jij WD40???
Da's weer een heule andere aandoening jongeh, da ken je zelfs geen dyslexie meer noemen.
KRUIPOLIE!!!!

Da's weer een heule andere aandoening jongeh, da ken je zelfs geen dyslexie meer noemen.
KRUIPOLIE!!!!
Edward van Vugt
Eh.... Oeps?
Ik dacht dat dat ook zoiets was. Niet dus? Aan de slag! Dat krijg je ervan, als een amateurtje wat aanrommelt. Maar:
HET KOMT HELEMAAL GOED!!!
Ik dacht dat dat ook zoiets was. Niet dus? Aan de slag! Dat krijg je ervan, als een amateurtje wat aanrommelt. Maar:
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
-
Landmarcs
ErwinD90 schreef:Eh.... Oeps?
![]()
Het komt vast wel goed. En het loopt wel los.
D'r kwam hier al eens een testje mbt de effectiviteit van "kruipolie" (in brede zin) langs.
En ... uit dit testje kwam naar voren dat WD40 goed als kruipolie werkt (ik meen zelfs beter als IMAL=IkMaakAllesLos kruipolie).
Groeten MarcS