Deze zomer verhuisd van het warme Rwanda naar het inmiddels koude Berlijn. Auto is veilig in een container aangekomen. Geen safari's meer, maar op naar de sneeuw. Recent winterbanden gekocht (was niet makkelijk om toegelaten banden op originele velgen te kopen) en nu op zoek naar sneeuwkettingen.
Ik heb geen ervaring met rijden in de kou (modder, zand en monsoon is geen probleem).
Vraag: moet is 2 of 4 sneeuwkettingen kopen voor een permanent 4 wiel aangedreven defender?
mvgr en bvd Johan
LD 110 puma / sneeuwketting 2 of 4 wielen
- vandestraatweg
Re: LD 110 puma / sneeuwketting 2 of 4 wielen
Vier stuks. Door de kettingen wordt de omtrek groter, en als die tussen voor- achterwielen teveel verschilt krijg je spanning in je aandrijflijn.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
Tja ... het antwoord van Vincent is het beste, maar tegelijk ook "te goed".
Je kan met 2 sneeuwkettingen iets verder komen als zonder. Of je veel verder komt als met goede winterbanden is overigens de vraag.
(Been there tried that ... 4x4 Michelin XPC komt heel ver, twee sneeuwkettingen komt dan net iets verder, maar niet erg veel verder.)
Met 2 sneeuwkettingen heb je twee keuzes (o ja, ik ga even uit van die 2 kettingen op de voorwielen):