Hallo,
Motorkap wil niet meer open , kabel zit mog wel in trekhendel maar is denkelijk gebroken in de motorruimte.
Is motorkap te openen zonder al te veel sloopwerk?
Dit omdat de disco in opslag staat en kans dat de accu over enkele maanden leeg staat en geen starthulp kan aansluiten.
Kan je de accu ook druppelladen via de extra stroom aansluiting in de kofferbak ?
Bedankt alvast voor de reacties !
Disco 2 , bouwj 2000 td 5 aut, Motorkap gaat niet open kabe
Disco 2 , bouwj 2000 td 5 aut, Motorkap gaat niet open kabe
Laatst gewijzigd door Outrage op 03 Dec 2014, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
Re: Motorkap gaat niet open disco 2
tja... de grille zit onder de motorkap vast.... maar zou er wel uit moeten om enigszins bij het slot te kunnen..
hoe het front van jouw auto gedemonteerd kan zonder de kap te openen is wat lastig vertellen, aangezien je verzuimd hebt in de titel de juiste opmaak incl. bjr te gebruiken..
accessoirestroomaansluiting in de laadruimte is geschakelde spanning, dus niet geschikt om accu te laden (kan alleen als je de auto dan ook op contact laat staan)
hoe het front van jouw auto gedemonteerd kan zonder de kap te openen is wat lastig vertellen, aangezien je verzuimd hebt in de titel de juiste opmaak incl. bjr te gebruiken..
accessoirestroomaansluiting in de laadruimte is geschakelde spanning, dus niet geschikt om accu te laden (kan alleen als je de auto dan ook op contact laat staan)
gone
Re: Motorkap gaat niet open disco 2
Geloof niet dat er ook maar iets verschil zit in de gril bevestiging van een D1, D2 of D2a......
Die zit onder de motorkap met kunststof "parkers" in een kunststof plug gedrukt en onder met twee pennen aan de gril in twee gaten van de body gestoken.
Ik vrees dat je de gril zult moeten opofferen om er bij te kunnen.......

Die zit onder de motorkap met kunststof "parkers" in een kunststof plug gedrukt en onder met twee pennen aan de gril in twee gaten van de body gestoken.
Ik vrees dat je de gril zult moeten opofferen om er bij te kunnen.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
Re: D2 '?? ??, Motorkap gaat niet open kabel stuk?
bij een D2 pre facelift kun je de lampen er uit trekken en misschien op die manier de randjes onder de lampen eerst verwijderen en met een beetje mazzel de grille onder de bumper vandaan wringen en zo onderlangs bij het slot komen.... bij een D2a krijg je de lampen er niet zonder schade uit volgens mij waardoor je ook niet veel kunt proberen met de grille..... D1 en D2 is vrijwel identiek
gone
-
Landmarcs
Outrage schreef:.....
Kan je de accu ook druppelladen via de extra stroom aansluiting in de kofferbak ?
Als er nu 12 V op die extra aansluiting staat dan kan je daarop ook een druppellader aansluiten.
Groeten MarcS
Kijk hier even http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=69786 Wil je de PDF downloaden, dan even registreren.
Landmarcs schreef:Outrage schreef:.....
Als er nu 12 V op die extra aansluiting staat dan kan je daarop ook een druppellader aansluiten.
Groeten MarcS
Nope! Die aansluiting is geschakeld via het contact.
Edward van Vugt
Ja sorry bouwjaar is 2000 koplampen kan je inderdaad er uittrekken !
Ik ga het proberen zeker omdat het laden niet via de extra aansluiting niet kan .
Ik ga het proberen zeker omdat het laden niet via de extra aansluiting niet kan .
Heb ik zelf ook wel eens aan zitten denken, maar dan met een ander probleem: stel dat er brand uit breekt onder de motorkap; het 1e dat kapotbrand is dat dunne kabeltje. Blussen kun je dan vergeten. Ik zit te denken aan zo'n ouwerwets opening ding net onder de motorkap. Volgens mij had de serie III dat ook.
-
Landmarcs
conny schreef:Heb ik zelf ook wel eens aan zitten denken, maar dan met een ander probleem: stel dat er brand uit breekt onder de motorkap; het 1e dat kapotbrand is dat dunne kabeltje. Blussen kun je dan vergeten. Ik zit te denken aan zo'n ouwerwets opening ding net onder de motorkap. Volgens mij had de serie III dat ook.
Bij een Defender kan je redelijk gemakkelijk een tweede kabeltje aantakken en dat kabeltje ergens in/achter de grill wegbergen -- ik heb al eens gedacht dat erbij te klussen (er liggen hier genoeg oude fietsremkabeltjes). Of dat bij een Disco ook makkelijk gaat weet ik niet, maar gezien de ongemakken lijkt mij dat bij een Discovery beslist een te overwegen extraatje (bij een Defender schroef je makkelijk de grill even los dus is het daarbij minder urgent).
Groeten MarcS