In Zuid Afrika: Land Rover Defender of Toyota Landcruiser?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Erik Peters

In Zuid Afrika: Land Rover Defender of Toyota Landcruiser?

Berichtdoor Erik Peters » 27 Nov 2014, 23:36

Gisteren liep Carolien in Zwolle een vriendin van de lagere school tegen het lijf :shock: . Heel lange tijd niet gezien dus uitgenodigd om ons te bezoeken op de terugreis (richting Enschede) aangezien ze toch bij ons voor de deur langs zouden rijden.
Die vriendin arriveerde met een Range Rover (P38) en was blij verrast toen ze mijn Defender voor de deur zag staan :o . Dat was haar ultieme auto, zo vertelde ze. Ze heeft hier in Nederland nog een Land Rover Series III uit eind jaren '70.
Maar nu was ze 'om', zo zei ze, Toyota is uiteindelijk beter. Samen met haar man heeft ze al vele jaren een boerderij in Zuid Afrika 'in the middle of nowhere'. Het dichtstbijzijnde dorp ligt op 45 km afstand uiteraard alleen te bereiken over zandwegen. De kleinkinderen naar school (die nog verder weg ligt) brengen kost minstens 1,5 uur, zodat de 'chauffeur' daar blijft gedurende de schooltijd.
Vroeger kochten ze altijd nieuwe Land Rover Defenders, maar "die houden het domweg niet vol" zoals ze zei (vervolgens kwam er een opmerking over spontaan eruit-vallende deuren) en tegenwoordig reden ze Toyota Landcruiser, "die vierkante, qua model vergelijkbaar met de Defender". Die houden het wel vol en bijkomend voordeel is dat Toyota onderdelen veel makkelijker verkrijgbaar zijn.

Dit wilde ik even kwijt....oh, en mijn Defender voldoet mij uitstekend!
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

tim

Re: In Zuid Afrika: Land Rover Defender of Toyota Landcruise

Berichtdoor tim » 28 Nov 2014, 00:00

Denk dat jullie vriendin veel waarheid spreekt, dat de toyota beter is.
Maar de defender is leuker :!:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Nov 2014, 00:12

Erik Peters schreef:Dit wilde ik even kwijt....oh, en mijn Defender voldoet mij uitstekend!

Schrijf het maar even van je af ... dat lucht op.   :?

En kijk ook even hier: viewtopic.php?f=16&t=6666
D'r zijn dus ook mensen, dwz twee generaties, die het merk ruim 60 jaar trouw blijven.

Het zou overigens ook maar zo zo kunnen zijn dat de ZA-LandRovers - in ieder geval in een aantal jaargangen - nog weer minder waren als de Solihull exemplaren. Stel je voor: In Solihull als KD in kratten gestopt, en dan in ZA weer gemonteerd, dan kan het twee keer mis gaan.

En ... oh, en mijn Defender voldoet mij uitstekend! da's maar goed ook want je hebt er twee.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Nov 2014, 07:56

Landmarcs schreef:Schrijf het maar even van je af ... dat lucht op.   :?
Precies.
Landmarcs schreef:En kijk ook even hier: viewtopic.php?f=16&t=6666
D'r zijn dus ook mensen, dwz twee generaties, die het merk ruim 60 jaar trouw blijven.
Ja en die rijden waarschijnlijk, net als ik, iets vaker over normale geplaveide wegen, i.p.v. alleen maar zandwegen met gaten en kuilen.
Landmarcs schreef:En ... oh, en mijn Defender voldoet mij uitstekend! da's maar goed ook want je hebt er twee.
Ik kan er nog niet toe komen om mijn zestien jaar oude 300 Tdi (die ik nieuw gekocht heb) te koop te zetten.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 28 Nov 2014, 12:44

We moeten daar niet flauw over doen. Op gebied van betrouwbaarheid is Toyota beter dan Landrover.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Nov 2014, 13:45

en ook die gaan stuk...

maat reed met een....euhh lj70 heet dat model geloofik.... met 2.4td en ik met een D1 200tdi... maar die van hem stond net zo vaak stil met mankementen als mijn disco....... alleen waren zijn reparaties altijd 50 a 100 % duurder dan die aan de disco
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Nov 2014, 19:24

Roger B. schreef:en ook die gaan stuk...

maat reed met een....euhh lj70 heet dat model geloofik.... met 2.4td en ik met een D1 200tdi... maar die van hem stond net zo vaak stil met mankementen als mijn disco....... alleen waren zijn reparaties altijd 50 a 100 % duurder dan die aan de disco

Dat Toyota's ook stuk gaan blijkt wel uit de opmerking dat die onderdelen veel beter verkrijgbaar zijn. En over de prijs heb ik haar niet gehoord (en ook niet naar gevraagd).

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Nov 2014, 19:56

Erik Peters schreef:
Roger B. schreef:en ook die gaan stuk...

Dat Toyota's ook stuk gaan blijkt wel uit de opmerking dat die onderdelen veel beter verkrijgbaar zijn. En over de prijs heb ik haar niet gehoord (en ook niet naar gevraagd).

Tja, probeer maar eens voor een 20-25 jaar oude Toyauto onderdelen te vinden voor een nette prijs. Als ik het zo zie dan zijn LandRover onderdelen eigenlijk opvallend goed verkrijgbaar, maar misschien niet direct in ZA.
Anyway, als die vriendin in een RangeRover P38 voor rijdt dan zal de prijsstelling niet het eerste zorgpunt zijn.

En verder, in ZA zullen de Toyauto's waarschijnlijk niet zo vlot roesten ... in onze streken is dat anders ...

Toyoxidatie.jpg

Groeten MarcS

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 28 Nov 2014, 20:14

Landmarcs schreef:Tja, probeer maar eens voor een 20-25 jaar oude Toyauto onderdelen te vinden voor een nette prijs.

Geen probleem hoor. Genoeg normaal geprijste onderdelen voor te krijgen, het is dan alleen geen Genuine part. Maar dat is met LR ook, wil je troep betaal je een appel en een ei en wil je een iets betere kwaliteit betaal je meer :mrgreen:
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Nov 2014, 21:23

in die tijd was internet nog niet zo algemeen gebruikt en vergeleken we onderdeelprijskaartjes van bij de dealer aangeschafte onderdelen .......

waarom zou het met een p38 voorrijden bepalend zijn voor "prijsstelling niet het eerste zorgpunt zal zijn" ??

ik rij ook p38, en ben bij elk onderdeel bewust of ik genuine, oem, of aftermarket kies ik prijsbewust en kwaliteitbewust. Een P38 ligt tegenwoordig in een prijsklasse dat ie echt niet alleen gereden wordt door lui met geld zat..... hoezo vooroordelen over RangeRover rijders?
gone

Terug naar “Kroeg”