oneten '84 Bodylift?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

oneten '84 Bodylift?

Berichtdoor ppw » 17 Nov 2014, 20:23

**************************************************************************************************************************************************************
Verplaatst naar Techniek, hoezeer het ook een project voor je is, pas als je het als verslag plaatst mag het in "projecten" ;) **************************************************************************************************************************************************************

na Markeloooo denk ik dat ik wat hoger wil... inch of 2-3... wat heb ik nodig?
gewoon langere shocks en een paar bussen qua veren, of meteen ook langere springs, en hoe zit het met de rest??
en welke, hoeft niet de hoofdprijs... ik hoef niet extreme, maar net even dat stapje meer kunnen :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tim

Re: body lift '84-er 110

Berichtdoor tim » 17 Nov 2014, 20:30

Bij 2 " verhoging volstaan langere spiraalveren en eventueel schokbrekers.
Ipv langere spiraalveren kun je ook voor spacers kiezen, maakt je auto wel knetterhard qwa veren, zeker bij weinig lading..

Zal ws verplaatst worden naar techniek.. ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Scratch

Berichtdoor Scratch » 17 Nov 2014, 20:32

Body lift kan, maar is een hoop werk !
Makkelijker is om langere veren te monteren dan standaard en de daarbij horende dempers.
Ik zou voor maximaal 2" gaan, daarboven moet je meer gaan aanpassen en is de slijtage hoger.
Ook het zwaarte punt komt hoger,wat weer niet handig is met hellingen.
Gr Eric

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2014, 20:48

Wat wil je bereiken is de eerste vraag? Hoe ga je dat doen pas de volgende. In het heel kort:

Een bodylift is eenJeepers oplossing om grotere wielen kwijt te kunnen zonder de hele body te verkloten. Bij een LaRo weinig zinvol.

Verhogen met spacers levert geen andere vering op dan dat je nu hebt(je veren en shocks veranderen tenslotte niet), alleen een hoger rolpunt en beroerder weggedrag.

Verhogen met veren en shocks is experimenteren met de voor jouw juiste set up en levert iets meer as articulatie op dan spacers.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 17 Nov 2014, 21:00

aha, mwokee, ik had in Frankrijk verleden jaar last van een slakkenspoor.... m'n trekhaak kromgereden op rots ed. de varkenshelling op :? :roll:
en zaterdag merkte ik dat de kont nogal kan "hangen" dus is mijn gedachte dat ik de body iets verhoog... verder niets, gaat me niet om uiterlijk oid, maar handelbaarheid en veiligheid hebben prioriteit ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Re: oneten '84 Bodylift?

Berichtdoor Roger B. » 17 Nov 2014, 21:04

je trekhaak zit aan je chassis, je body staat achteraan bovenop de chassis-achterbalk........ wat je nu als probleem beschreef blijft exact hetzelfde met een bodylift.............
gone

Scratch

Berichtdoor Scratch » 17 Nov 2014, 21:05

Persoonlijk zou ik investeren in 2" langere schokdempers en dislocatie cones. Tenzij je een 110 of 130 rijd zou ik de auto niet veel hoger maken dan standaard. De hoogte haal je uit de banden ;)
Gr Eric

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2014, 21:06

Dan zou ik gewoon een setje 2" spacers tussen je veren, shocks en de assen zetten. Kost weinig levert je redelijk wat hoogte onder je chassis en verder hoef je niets te vervangen. Moet je ooit aan nieuwe banden kun je nog kijken of je die iets hoger wilt en kunt monteren. ;)
Edward van Vugt

Scratch

Berichtdoor Scratch » 17 Nov 2014, 21:09

Roger B. schreef:....... wat je nu als probleem beschreef blijft exact hetzelfde met een bodylift.............

Roger... jonge!! Wat PPW beschrijft als een bodylift wordt bedoelt als verhogen dmv veren/spacers/blokken :mrgreen:
Gr Eric

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2014, 21:11

Scratch schreef:
Roger B. schreef:....... wat je nu als probleem beschreef blijft exact hetzelfde met een bodylift.............

Roger... jonge!! Wat PPW beschrijft als een bodylift wordt bedoelt als verhogen dmv veren/spacers/blokken :mrgreen:

Nee, met een body lift wordt bedoelt: het liften van de body tov het chassis. Dingen hebben een naam met een reden. ;)
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”