Beste Forummers,
Wil mijn tussenbak laten reviseren. Waar kan ik dit het best laten doen omgeving Rotterdam Breda en wat mag zoiets kosten?
Vriendelijke groet,
Ger van de Kolk
D2 '?? Td5 (automaat) Tussenbak reviseren
-
Everhard Mulder
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 26 Mei 2012, 21:12
Re: Tussenbak reviseren Discovery TD5 automaat
Je zou eens contact op kunnen nemen met nextgear@hotmail.com. Is goed en niet duur en niet al te ver bij je vandaan.
Ik heb er geen aandelen in......
Ik heb er geen aandelen in......
Re: Tussenbak reviseren Discovery TD5 automaat
Hoi,
Als mijn tussenbak het gaat begeven neem ik een ruil tussenbak van Ashcroft. Is naar zeggen de beste en de tussenbak wordt bovendien geupgrade/verbeterd.
Waar jij je eigen tussenbak het beste kunt laten reviseren weet ik niet, ik weet wel waar je niet moet zijn.
Stuur maar effe een PB voor meer info.
Als mijn tussenbak het gaat begeven neem ik een ruil tussenbak van Ashcroft. Is naar zeggen de beste en de tussenbak wordt bovendien geupgrade/verbeterd.
Waar jij je eigen tussenbak het beste kunt laten reviseren weet ik niet, ik weet wel waar je niet moet zijn.
Stuur maar effe een PB voor meer info.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
Re: Tussenbak reviseren Discovery TD5 automaat
Hallo WIllem,
Heb een mailtje gestuurd naar Ashcroft voor mijn LT230.
Ze vragen wel wat zaken waar ik geen verstand van heb:
Sleeved casing?
ATB centre diff?
Heavy duty cross pin?
Please select your ratio?
Uiteraard wil ik de beste setup voor mijn LT230.
Misschien kun jij het mij uitleggen/
Hartelijke groet,
Ger
Heb een mailtje gestuurd naar Ashcroft voor mijn LT230.
Ze vragen wel wat zaken waar ik geen verstand van heb:
Sleeved casing?
ATB centre diff?
Heavy duty cross pin?
Please select your ratio?
Uiteraard wil ik de beste setup voor mijn LT230.
Misschien kun jij het mij uitleggen/
Hartelijke groet,
Ger
Re: Tussenbak reviseren Discovery TD5 automaat
Hoi Ger,
Mijn technische kennis gaat niet zo ver dat ik je hierop een duidelijk antwoord kan geven.
Wat je kunt doen is op de site van Vis in Scheveningen kijken, daar staat veel technische info, of Vis bellen voor info.
Wellicht is op het forum iemand die je verder kan helpen?
Lijkt mij als je bouwjaar van je D2 doorgeeft en/of baknummer dat Ashcroft je verder kan helpen. Eventueel een dealer zou het toch ook moeten weten.
Ashcroft zit in de buurt van London. Als je 'smorgens je auto brengt is hij 'smiddags klaar.
Als je het regelen van een ruil-tussenbak bij Ashcroft en retour sturen van je kapotte tussenbak naar Ashcroft wilt uitbesteden kan ik je Andrew Coleville aanbevelen. Zit ook ergens in het zuiden van NL en is heel kundig met Landrovers. Google maar eens.
Succes.
Mijn technische kennis gaat niet zo ver dat ik je hierop een duidelijk antwoord kan geven.
Wat je kunt doen is op de site van Vis in Scheveningen kijken, daar staat veel technische info, of Vis bellen voor info.
Wellicht is op het forum iemand die je verder kan helpen?
Lijkt mij als je bouwjaar van je D2 doorgeeft en/of baknummer dat Ashcroft je verder kan helpen. Eventueel een dealer zou het toch ook moeten weten.
Ashcroft zit in de buurt van London. Als je 'smorgens je auto brengt is hij 'smiddags klaar.
Als je het regelen van een ruil-tussenbak bij Ashcroft en retour sturen van je kapotte tussenbak naar Ashcroft wilt uitbesteden kan ik je Andrew Coleville aanbevelen. Zit ook ergens in het zuiden van NL en is heel kundig met Landrovers. Google maar eens.
Succes.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Tussenbak reviseren Discovery TD5 automaat
Gvdkolk schreef:Sleeved casing?
... so the chaps at Ashcroft drill out the hole in the casing where the intermediate shaft runs through, they then press a steel bush into this hole and the shaft now sits in a steel bush rather than the aluminum casing. It is to prevent leakage
Gvdkolk schreef:ATB centre diff?
... the differential in the LT230 is a simple bit of kit and is either locked or unlocked, when it is unlocked it provides drive to either the front or rear depending upon the line of least resistance. Now in normal circumstances this is ok, however when one axle loses grip entirely the diff spins up very quickly and this, in extreme cases, can lead to damage if the diff is left unlocked. What the Automatic Torque Biasing diff does is a bit like a limited slip diff and will limit the amount of slip the front or rear axle can give, you can of course still lock the diff as normal.
Gvdkolk schreef:Heavy duty cross pin?
... the centre diff on the LT230 has 2 pins that overlap each other, at the end of these are the satellite gears for the diff, as the pins overlap then there is a potential weak spot so Ashcrofts have created a forged single piece cross pin which is virtually indestructible.
Gvdkolk schreef:Please select your ratio?
... this is the gear ratio for the output, now on a Discovery 2 it is 1:1.211
Now what you want for your diff is up to but I hope you now understand the questions.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Tussenbak reviseren Discovery TD5 automaat
soooo da's een mooi antwoord van onze Rob
Je zou bijna je niet kapotte tussenbak naar Ashcroft sturen; voor de TS; ik zou het wel weten
die expertise vind je niet in NL
die expertise vind je niet in NL
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Tussenbak reviseren Discovery TD5 automaat
RobStewart schreef:.....Gvdkolk schreef:ATB centre diff?
... the differential in the LT230 is a simple bit of kit and is either locked or unlocked, when it is unlocked it provides drive to either the front or rear depending upon the line of least resistance. Now in normal circumstances this is ok, however when one axle loses grip entirely the diff spins up very quickly and this, in extreme cases, can lead to damage if the diff is left unlocked. What the Automatic Torque Biasing diff does is a bit like a limited slip diff and will limit the amount of slip the front or rear axle can give, you can of course still lock the diff as normal.
...
Ik vraag me af of een ATB centre diff. veel doet in combinatie met de ABS/ETC.
De ABS/ETC zal, zodra een wiel grip verliest en iets teveel verdraait t.o.v. de andere, de traction-control doen ingrijpen en daarmee de ATB weer vrijgeven ??
En verder kan 't natuurlijk ook nog zijn dat Ger een "gekastreerde" tussenbak heeft zonder DiffLock (dat was in de latere D2 Td5 een "optie" - dwz de standaard optie).
Groeten MarcS
Re: D2 '?? Td5 (automaat) Tussenbak reviseren
Hoi Ger,
Graag hoor ik van je wat precies de symptomen zijn dat jij je tussenbak wilt reviseren, en op welke kmstand je momenteel zit.
Ik zit momenteel op 340.000km nog met de eerste ongereviseerde tussenbak.
Wordt het trouwens Ashcroft?
Graag hoor ik van je wat precies de symptomen zijn dat jij je tussenbak wilt reviseren, en op welke kmstand je momenteel zit.
Ik zit momenteel op 340.000km nog met de eerste ongereviseerde tussenbak.
Wordt het trouwens Ashcroft?
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: D2 '?? Td5 (automaat) Tussenbak reviseren
Landmarcs schreef:Ik vraag me af of een ATB centre diff. veel doet in combinatie met de ABS/ETC
.. that my friend is the system that we switch off as soon as we drive anywhere that requires a centre diff lock ... and strangely enough Land Rover have finally agreed after 16 years of production of the Defender fitted with ABS/ETC that now the 2015 Model Year vehicles now have a button on the dash to swich the bloody system off.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten