Even voorstellen, mijn naam is Michael en ben een engineer van beroep. Het laatste project waar ik aan heb gewerkt is een Renault Goelette 4x4 uit de jaren 60, zeg maar een oude 101 achtige. De mijne heeft dienst gedaan in het Franse leger als 4x4 ambulance en is in '95 naar nederland gekomen. Ik heb deze eind 2009 in behoorlijk slechte staat gekocht en deze gedurende 3 jaar volledig opgeknapt, hij is echt tot de laatste bout uit elkaar geweest en dan nog verder... Sinds 2012 weer op de weg omgebouwd als offroad campertje en al weer 23.000 km gedraaid. Hij heeft tijdens de restauratie een diesel hart gekregen in plaats van het dorstige benzine hart(je). Het reizen was niet helemaal zonder mankementen, maar dat hoort erbij met zo'n oude auto. Ik was in 2012 5 weken in Zweden en Noorwegen, 2013 3 weken in Schotland en dit jaar 4 weken in Zweden, heel leuk om in zo'n oude auto rond te tuffen.

en een filmpje toen we de body op het chassis zetten in 2012
http://www.youtube.com/watch?v=Iu1uJkBfAnk
Na 3 jaar is het wel weer tijd voor een nieuw project en mijn dagelijkse auto is over een paar jaar ook wel aan vervanging toe... Zodoende heb ik een nieuwe roestbak in de garage gereden. Dit keer een Range Rover Classic uit '76, deze is origineel in Frankrijk geleverd en ik ben hem daar ook gaan halen. De vorige eigenaar heeft hem al omgebouwd met een Discovery 200tdi motor met LT77/ LT230 en dit ook op de papieren laten registreren.
Wat is het plan? Deze moet als dagelijkse auto gaan dienen waar ik ook in het terrein mee uit de voeten kan en moet dus 110% worden. Ook deze gaat dus helemaal uit elkaar, krijgt een revisie van de motor/ versnellingsbak/ tussenbak en assen. Een nieuw interieur en laklaagje samen met wat 4x4 verbeteringen als andere banden velgen, een 30 mm bodylift en 50 mm suspension lift.
Ik hoop hier informatie op te doen wanneer ik vragen heb tijdens de restauratie of onderdelen zoek en wellicht kan laten zien waar ik mee bezig ben.
Gr Michael