Is het gebruikelijk dat er wat ruimte (speling) merkbaar is bij het schakelen op het moment dat je de koppeling op laat komen van een Defender 110 (2009)? Het lijkt dan op 'klappen' tijdens het doorschakelen, met name als je naar een te hoge versnelling doorschakelt.
Alvast bedankt voor jullie input.
gr Maurice (onervaren Defender rijder die overweegt er een aan te schaffen)
Def, '09 TdCi: speling bij schakelen (koppeling)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: schakelen bij een Defender (koppeling)
zoek even op "klappen" en "aandrijflijn" hele verhalen over te vinden..
kort door de bocht, nee is niet normaal, en kan vanalles zijn van paar tientjes werk tot heel duur
kort door de bocht, nee is niet normaal, en kan vanalles zijn van paar tientjes werk tot heel duur
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: schakelen bij een Defender (koppeling)
Roger B. schreef:zoek even op "klappen" en "aandrijflijn" hele verhalen over te vinden..
kort door de bocht, nee is niet normaal, en kan vanalles zijn van paar tientjes werk tot heel duur
Iets ruimer door de bocht: Als je onervaren bent met de aandrijflijn van de Defender dan kan het makkelijk zijn dat je die aandrijflijn meer hoort -- dwz. met wat minder genuanceerd koppelingsgebruik hoor je een stuk meer als bij een "gewone" auto. Er zit nu eenmaal een aandrijflijn onder met op meer plekken ieder op zich bescheiden "ruimte": dit opgeteld geeft een aardig stukje "vrije slag". Zet de auto maar eens op een lichte helling en laat de auto afwisselend stilstaan op de voetrem, de handrem of met stilstaande motor in een versnelling: je kan 'm zo in kleine stapjes de helling af laten kruipen op de ruimte in de aandrijflijn.
Echter, als het echt om "klappen" in de aandrijflijn gaat dan is er waarschijnlijk iets mis.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten