Stamtafelgezever.

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ErwinD90

Stamtafelgezever.

Berichtdoor ErwinD90 » 21 Okt 2014, 19:29

Het was natuurlijk niet helemaal eerlijk: tijdens de verbouwing van de schuur stapelde iedereen die niet goed wist wat nu waar hoorde bovenop het rollend chassis van mijn Kleine Land Rover. Maar de tijd om weer eens wat te rommelen in de schuur is gelukkig nabij. Een luxe probleempje (heel veel en hard mogen werken) zat 'even' in de weg.
;)

http://legbeforewicket.nl/2014/10/19/de-whiskykeuze-van-de-zaak-burgemeester-jansen-te-tilburg/#more-2260
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

tim

Re: Stamtafelgezever.

Berichtdoor tim » 21 Okt 2014, 21:49

Leuk artikel!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 22 Okt 2014, 13:36

Leuk om te lezen én om eens eengezicht achter de naam te zien. Geloof niet dat jij een contract met een grote bierbrouwer hebt, gezien het aantal bieren en whiskey's, zo als zoveel in Nederland :cry:

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Okt 2014, 14:10

idd leuk artikel... alleen jammer dat er weer, zoals zo vaak gedaan wordt alsof
1) een defender het zelfde is als de eerste series :roll:
2) Landrover ophoudt te bestaan met het stoppen van de defender productie :roll:
3) iemand enig idee heeft wat de defender opvolger zal zijn en of die misschien wel een heel capabele voortzetting van het icoon zou kunnen zijn....

1) nee, vrijwel geen schroef het zelfde
2) nee, als het aan de defender gelegen had hadden we al jaaaaren terug afscheid moeten nemen van Land Rover.
3) zal een totaal andere auto zijn, deels gedwongen door toelatingseissen voor de openbare weg van tegenwoordig. Maar dat hoeft het geen mindere terreinwagen te maken.
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 22 Okt 2014, 14:12

Vergeef het journaille het gebrek aan kennis, Roger, ze weten niet beter. Als het een auto journalist zou zijn wordt het tijd om je zorgen te maken. ;)

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Okt 2014, 14:25

dat is waar.......maar al die zeikerds in landrover facebook groepen roepen helaas de zelfde onzin .... ;)

omdat er een "handjevol" liefhebbers (die doorgaans nieteens een nieuwe defender kochten) verknocht is aan het ding, denken ze dat Land Rover niet zonder kan........ dat er vóór de aankondiging dat de defender uit productie ging (top marketing trick, de verkoop ging gelijk naar het 10 voudige) nog geen 1000 per jaar verkocht werden (Wereldwijd!!) vinden ze geen argument....(Nou, dat is het voor een fabrikant waarschijnlijk wel.... tesamen met steeds meer landen waar ie niet de weg op mag)
Ook de opvolger is bij voorbaat al waardeloos, nog voordat er ook maar IETS over bekend is... want alles wat anders is dan het stuk antiek waar ze mee rijden is niks in hun ogen....

begin 80er jaren was de defender ook niks, want er zaten geen bladveren onder... en nu? precies... lekker afwachten wat het wordt... en dan wel of geen reden tot janken hebben.

"Land Rover maakt auto's tegenwoordig zeggen ze, dat zijn geen "echte" Land rovers.... toch apart dat die echte landrover dan zoveel slechter presteerd zonder verbouwingen... en niet alleen op asfalt
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 22 Okt 2014, 14:55

Ben ik blij dat ik niet op facebook zit :lol: :lol: :lol: :lol: Kan ik me er ook niet aan storen :mrgreen:

Grort Jan

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 22 Okt 2014, 17:58

JanTD5 schreef:Geloof niet dat jij een contract met een grote bierbrouwer hebt, gezien het aantal bieren en whiskey's, zo als zoveel in Nederland :cry:

Het zal je verbazen Jan, maar dat is wel het geval: AB-Inbev nog wel. Omdat mijn compagnon en ik jarenlang samen de bedrijfsleiding verzorgden voor ook een Inbev-bedrijf hadden we een goede relatie opgebouwd met de contactpersonen daar en konden we een gentlemen's agreement sluiten. Bovendien zat er in het cafe waar wij wilden starten nauwelijks omzet en waren ze al lang blij dat er een paar enthousiastelingen weer volop leven in de brouwerij wilden brengen. Maar dat was 10 jaar geleden. Het zal vandaag de dag vast moeilijker zijn om zoiets voor elkaar te krijgen.
Dat er weinig aanbod is aan veel lekkers is niet alleen de schuld van de grote brouwers, de kastelein speelt ook een rol. Nu de pilsmarkt onder druk staat zullen veel bedrijven het aanbod van speciaalbieren uitbreiden, zowel brouwerijen als cafe's.

En Roger, ik heb er uit gehaald wat er in zat. De beste man was gewoon onwetend op gebied van Land Rovers dus ik ben al blij met dit resultaat! Het is dat ik hem afgelopen maandagavond ergens tegen kwam en we even samen wat dronken dat ik hem ondanks mijn herhaaldelijke emails er over toch echt kon overtuigen dat het een 1957-er betreft en niet een uit 1948. Het was toch een eerste serie?
:D

En wat de toekomst betreft? Alles verandert, dat is nu eenmaal zoals het gaat. Een nieuwe kan ik vooralsnog toch niet betalen dus ik hoop dat ik nog heel lang van mijn Defendertje mag genieten. En t.z.t. van de Kleine Land Rover. Het ziet er naar uit dat daar weer wat tijd voor vrij komt . Misschien zelfs wel voor een OGT!
;)

Groeten!

Defender 90", 2001

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 22 Okt 2014, 21:23

Fijn dat het voor jou goed uitpakt. Lees in de pers vaak dat er soort van wurg contracten op cafe's zitten. Dat ze allen maar pruducten van een brouw groep mogen schenken. Kom niet de horeca wereld dus lees/ kijk alleen maar nieuws en achter gronden.

Groet Jan

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 22 Okt 2014, 21:50

Dat is ontegenzeggelijk waar. En het zijn geen makkelijke jongens want er zijn aandeelhouders die geplezierd moeten worden met dividenden. Dat is de spagaat waar zij zich in bevinden. Maar als je de basisproducten op volume weet te houden of zelfs zo nu en dan weet te laten groeien en je daarnaast ook nog eens alle aanpassingen (aantal kranen en koeltechnische aanpassingen) in je bedrijf gewoon zelf betaalt dan zijn ze al snel blij met je. Dat laatste is geen vanzelfsprekendheid. Ergo: wij komen gewoon niet op hun 'radar' voor. Goed voor hen en goed voor ons. Zolang het mes aan beide kanten snijdt kunnen wij gewoon doen waar we goed in zijn: bier verkopen voor hun en voor derden. En, niet onbelangrijk: een zaakje runnen waar ze gerust een of andere relatie mee naar toe kunnen nemen om goede sier mee te maken!
:D

Defender 90", 2001

Terug naar “Kroeg”