Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rick91

Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor Rick91 » 17 Okt 2014, 13:37

Hallo Allemaal

Voorjaar van dit jaar heb ik mijn kinderdroom een beetje waar kunnen maken.
En mijn eerste Landrover gekocht. het budget voor meteen een nieuwe Discovery te kopen zat er helaas niet in ;) en moest ik maar iets goed kopers zoeken en heb ik een Defender 110 2.25 benzine gekocht…

Nu wist ik dat het geen snelheid monster was. Maar zit alleen met het probleem als ik er een iets achter hang dat hij heel veel moeiten moet doen om snelheid te maken.
Niet dat het extreme zware aanhangers zijn maakt eigenlijk niet veel of ik er 500kg er achter hang of een autotransporter met auto samen 1600kg

Nu woon ik in Limburg en dan is het met een bergje helemaal gedaan, soms wel vervelend als je met vol gas 60km/uur in moet gaan voegen op de autobaan :oops:

Maar hoort dat zo? kan ik de bestaande motor iets opvoeren dat het beter gaat.
Of is het beter om een ander motor er in te bouwen. ( voorbeeld een 6 cilinder of zo )

ErwinD90

Re: Trage 110

Berichtdoor ErwinD90 » 17 Okt 2014, 16:20

Na even gegoogeld te hebben kwam ik hier:

http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=73321
Echt heel erg enthousiast zijn de meesten er niet over, zeker icm met trekken.
Je wil vast geen diesel dus dan wordt het een V8.
8-)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

laroguz

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor laroguz » 18 Okt 2014, 14:35

Weet je zeker dat de motor optimaal is afgesteld? Ik heb ook ooit met een 110 met 2.25 benzine gereden en dat viel niet tegen. Waar woon je in Limburg?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover Series III 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 18 Okt 2014, 22:39

Origineel zou het blok er zo'n 70 pk uit moeten gooien, topsnelheid zou rond de 105 km/h moeten liggen. Maar een dergelijke zware auto, met de techniek van veel jaartjes geleden en een motor die al veel gedraaid heeft, daar mag je niet teveel van verwachten. Wil je de auto origineel houden, dan kan een revisie een prima optie zijn. Een andere motor brengt ook kosten met zich mee, en het is dan maar af te wachten of alles ok blijft draaien? Jammer dat je zo ver weg woont, had het leuk gevonden je ermee te helpen. 8-)

Rick91

Berichtdoor Rick91 » 19 Okt 2014, 17:59

Zelf denk ik ook dat de motor gewoon aan revisie toe is.
Want als hij moet trekken walmt hij ook een beetje uit de uitlaat.
Maar ook als hij warm is wil hij ook wel eens vaker slecht starten met wat spelen met het gas dan wil hij begeven moment wel aan. Maar dan komt er ook een flinke rook pluim uit de uitlaat. Dan denk ik zelf dat de zuigerveren ook wel minder zijn.
Aangezien het een laag compressie motor is en slechte zuigerveren heeft
zal dan wel net genoeg compressie hebben voor gewoon te lopen en zo voort maar als hij dan moet gaan werken dat het dan over is.

Een andere motor zou ik zonde vinden aangezien hij nog redelijk origineel is. En dat dan ook graag zo wil houden.

Maar dan heb ik wel nog een andere vraag, ik heb namelijk van iemand gehoord dat je in Engeland ook andere cilinderkoppen kan krijgen, die zouden bewerkt zijn of zo iets. Zijn er die er ervaring mee hebben :?:

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 19 Okt 2014, 18:15

Fatsoenlijke V8 erin en nooit meer omkijken naar dat kleine 2-en-een-kwartje... is gewoon veel te weinig motor. Verbruikt net zo veel maar heeft tenminste iets aan vermogen.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Okt 2014, 18:21

koos, hij zegt toch dat ie hem origineel wil houden... niet iedereen wil zijn auto verbouwen.

ja, er zijn sets te koop met geflowde kop, spruitstukken, andere carb. zou de motor van 70 naar 110pk brengen.

maar ook dan is ie niet meer echt origineel....
gone

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 19 Okt 2014, 18:28

Zowel Turner Engineering als ACR automotive hebben geflowde koppen voor de 2,25 petrol.
ACR heeft nog meer opvoer spulletjes zoals een snelle nokkenas,SU-carb met spruitstuk en ook nog een tot 2,8 ltr opgeboorde versie.

Ik heb zelf een Turner blok met geflowde kop en iets hogere compressie en die is een stuk feller dan een standaard 2,25.

Maar als ik het zo lees krijg ik de indruk dat die van jou te rijk loopt.
Voordat je aan andere blokken of kop gaat denken zou ik eerst eens de compressie meten en als dat nog goed is de Weber carb uit elkaar halen,schoonmaken en voorzien van een revisiesetje.
Kijk dan ook welke sproeiers er in jou carb zitten. De 32/34DMTL Weber van de 2,25 heeft andere sproeiers en emulsiebuizen dan die van de 2,5 en met de sproeier bezetting van de 2,5 loopt een 2,25 wat aan de rijke kant.
Vaak zijn de blokken al voorzien van een nieuwe carburateur,maar als je een nieuwe carb koopt bij 1 van de Laro onderdelen boeren krijg je er altijd 1 met de 2,5 sproeiers.

Hoe staat je ontsteking afgesteld? Is dat nog goed?
Zit er een electronische op of nog de originele mechanische verdeler?

Groet,
Eric

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 19 Okt 2014, 18:29

Hij vind hem nu al traag. Het word echt niet opeens een raket als die 2.25 wat onder handen genomen word. You can polish the turd but in the end it's still a turd.
Als het nou een softtop 88 was oid wat niet zo veel weegt dan was het een ander verhaal. Maar een zware 110, en dan ook nog iets erachter hangen en in een heuvelachtig gebied wonen. Hoop dat ie in een rustig gebied woont, houdt ie het overige verkeer niet al teveel op :mrgreen: . Geen goede combinatie.

Misschien bedenkt hij zich wel 8-) Pk's heb je weinig aan, koppel moet je hebben. En dat krijg je alleen met cylinderinhoud, of drukvulling.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

tim

Berichtdoor tim » 19 Okt 2014, 18:34

Het redelijk moderne 2.0 liter blok zoals in de italiaanse overheidsdefenders?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”