Sinds anderhalf jaar heb ik een (in mijn ogen
Maar t zat me toch niet lekker, dat oliegedoe. Vandaag op advies van de monteur hier ter plaatse de kop los getrokken
Drie lekke cilinders. Koppakking kapot en de kop zelf maar ook het onderblok beschadigd. Oorzaak: de nokkenas.Sommige nokken waren ongeveer helemaal verdwenen. Nou ja; de oorzaak is natuurlijk heeeeel veel kilometers. Maar toch, dit was wel een beetje een tegenvaller.
Ik vind t nog een wonder dat de motor met zo veel vermogensverlies nog zo goed liep (in mijn ogen dan
Als eerste komt er een revisiespecialist kijken of het onderblok nog te redden is. Dat wachten we maar even af. Misschien kunnen we t zo fixen dat het onderblok nog te redden is. Iemand ervaring met knip- en plakwerk? En anders een ruilmotor. Of... een gereviseerde motor. Beter dan nieuw. Ervaringen?
Ik ben benieuwd.
Groet! Andre