Goedenavond,
Vanavond kwam ik er achter dat er een rood achtige vloeistof lekt ergens uit de motorruimte. Is dit stuurbekrachtigingsvloeistof? En zo ja, komt dit door een kapotte stuurpomp? Deze jankt nl ook een beetje.
Groeten, Bas Wesselink
Rode vloeistof lekkage 130 300tdi
Re: Rode vloeistof lekkage 130 300tdi
Ja dat lijkt atf uit de stuurbekrachtiging te zijn. Kán de pomp zijn, maar andere delen kunnen ook lekken. Zoals bekrachtigt stuurhuis, leidingen, wartels. Goed schoon maken en sturen en dan kijken wat waar lekt.
Succes, groet Jan
Succes, groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
jan was me net voor...
rode olie zit in stuurbekrachtiging en hoofdversnellingsbak
in de motorruimte zou ik dan zeggen stuurbekrachtiging inderdaad
pomp kan, maar ook slangen, met name de van reservoir naar de pomp zijn vaker lek, en ook het stuurhuis zelf is regelmatig boosdoener...
goed schoonmaken (stoomcleaner in de wasbox met motorreinigingsprogramma) en kijken waar het vandaan komt...
rode olie zit in stuurbekrachtiging en hoofdversnellingsbak
in de motorruimte zou ik dan zeggen stuurbekrachtiging inderdaad
pomp kan, maar ook slangen, met name de van reservoir naar de pomp zijn vaker lek, en ook het stuurhuis zelf is regelmatig boosdoener...
goed schoonmaken (stoomcleaner in de wasbox met motorreinigingsprogramma) en kijken waar het vandaan komt...
gone
Dankjulliewel,
Ik zal het morgen eens schoon gaan maken en kijken! Hopelijk valt het mee.
Groeten, Bas Wesselink
Ik zal het morgen eens schoon gaan maken en kijken! Hopelijk valt het mee.
Groeten, Bas Wesselink